12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Maerten

Sleutelhangerwachtwoord

wanneer ik Safari open vraagt hij gelijk om een sleutelhangerwachtwoord maar ik ken dit wachtwoord helemaal niet en heb het zelf ook nooit ingesteld.

ik vraag me af hoe ik dit kan uitzetten, want als ik gewoon op safari zit word er om de 10 min. gevraagd om dat wachtwoord, terwijl ik die helemaal niet heb. maar als ik gewoon op annuleer druk, gaat safari gewoon verder waar ik gebleven was..

ik kan die sleutelhanger ook niet uitschakelen, want als ik naar Sleutelhangertoegang ga, en het slotje van Inloggen wil openen, wordt er weer gevraagd om het sleutelhangerwachtwooord maar die heb ik juist niet..

wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen, het is namelijk nogal irritant..

alvast bedankt!

Bijdrager
    Leander

Welkom,
    Standaard is je sleutelhangerwachtwoord gelijk aan het inlogwachtwoord van je gebruikersaccount. Probeer dat inlogwachtwoord eens in te vullen.

De clou van Sleutelhangertoegang is dat, door gebruik te maken van slechts één sleutelhangerwachtwoord, je Mac over al je persoonlijke toegangswachtwoorden kan beschikken wanneer dat nodig is. Heel handig, het is niet noodzakelijk al deze wachtwoorden te onthouden en steeds in te toetsen. Door dat ene sleutelwachtwoord worden benodigde wachtwoorden automatisch tijdelijk ontsloten, wanneer bijvoorbeeld een programma als Mail of Safari daar om vraagt.
    Ik maak gebruik van een inlogwachtwoord en behoef eigenlijk nooit mijn sleutelhangerwachtwoord in te toetsen. Automatisch inloggen is bij mij uitgeschakeld (Systeemvoorkeuren->Accounts->Inlogopties).

Bijdrager
    Maerten

als ik de sleutelhanger Inloggen wil ontgrendelen, moet ik ook dat sleutelhangerwachtwoord intypen

en dat wachtwoord is niet gelijk aan het wachtwoord van me account zeg maar..
    dat is juist zo vreemd, ik weet het wachtworod niet en kan het dus ook niet uitzetten
    erg vervelend

Bijdrager
    iJoost

Open Sleutelhangertoegang, gooi de betreffende sleutelhanger weg en maak een nieuwe met dezelfde naam als de korte naam vam je account. Geef die hetzefde wachtwoord als je account. Nog een paar keer wat toestemming geven voor toegang tot je sleutelhanger en alles is weer zoals het hoort.

Bijdrager
    Maerten

kan ik niet gewoon dat slotje Inloggen openkrijgen met me password van me acount zeg maar :?

is er niet een makkelijkere manier..

Bijdrager
    iJoost

Makkelijker dan weggooien? Nauwelijks, lijkt mij.;-)

Bijdrager
    Maerten

is het niet mogelijk om op de 1 of andere manier het wachtwoord van sleutelhanger Inloggen te veranderen zonder dat het je het normale wachtwoord weet zeg maar..??

Bijdrager
    Leander

Probeer eens zonder invulling van een wachtwoord en geef dan een enter (misschien hèb je namelijk helemaal geen wachtwoord). :sealed:

Bijdrager
    Maerten

als ik op enter druk geeft hij dat ik me wachtwoord opnieuw moet invullen

maar als ik op annuleer druk gaat hij gewoon weg en zegt hij verder niks.. dat is het vreemde.. er is dus kennelijk wel een wachtwoord, maar als je annuleer drukt neemt hij daar ook genoegen me..

Bijdrager
    Leander

Probeer iJoost z’n advies toch eens.

Bijdrager
    Maerten

ik heb zijn advies opgevolgd..
    maar hij vraagt het nog steeds.. wel een stuk minder vaak.. maar hij vraagt het af en toen nog steeds..

echt een raar ding :?

Bijdrager
    iJoost

Gelukkig weet je van de nieuwe sleutelhanger wel het wachtwoord. En als je nu een paar maal “Altijd toestaan” hebt geantwoord en de sleutelhanger zo instelt dat ie automatisch ontgrendeld wordt bij het inloggen, dan merk je er helemaal niets meer van en werkt het perfect.

Overigens is dit op dit forum al veel vaker aan de orde geweest. Als je even gezocht had had je dat gemerkt en had je de oplossing ook gevonden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.