8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

sleutelhanger wachtwoorden opslaan.

Kan iemand me uitleggen, ik ik wachterwoorden toevoeg aan sleutelhanger? of kan dit niet.

Met name wachtwoorden van bijv. Ebay Hotmail gmail enz…

Of moet je daar het prog. 1passwrd

Bijdrager
    Yaris

Normaal gaat dat automatisch. Als je ergens een wachtwoord ingeeft vraagt je Mac of hij het wachtwoord moet bewaren.

Inactief
    Anoniem

mmm kan me niet herinneren dat dat gebeurd is!! een instelling?

Als ik ook kijk bij de wachtwoorden bij internet. dan staan er niet veel

Bijdrager
    iJoost

Even de Sleutlhanger-EHBO er overheen halen. En als je de Installatie-DvD gebruikt om je inlog-wachtwoord te resetten dan niet vergeten om ook het sleutelhanger-wachtwoord daar weer gelijk aan te maken. Dat gaat niet vanzelf.

Inactief
    Anoniem

maar hou kun je dan de sleutelwachtwoord aanmaken?

Is dat het wachtwoord wat bevraagt wordt bij installatie van programma’s?

Bijdrager
    iJoost

Nee. Her en der tref je in inlog-vensters van toepassingen een vinkje met de tekst “Wachtwoord bewaren”. Als je dat aanzet gaat ie bij een normaal geprogrammeerde toepassing in je sleutelhanger.

Bijdrager
    Yaris

Sleutelhanger bewaart voor jou veelgebruikte wachtwoorden zodat je die zelf niet meer allemaal moet onthouden bv. wachtwoorden die toegang geven tot een website.

Bijdrager
    iJoost

En als dat niet werkt zijn er twee mogelijkheden.

1) In het ene programma doet ie het wel maar in het andere niet. Dan moet je bij de programmeur van het andere programma zijn.

2) Hij doet het in geen enkel programma. En dan moet je op de bovenbeschreven manier je sleutelhanger repareren.

In een noodgeval (je weet het oude wachtwoord echt niet meer) kun je met Sleutelhangerbeheer ook een sleutelhanger (inclusief alle wachtwoorden die erin zitten dus) verwijderen. Er wordt dan vanzelf weer een nieuwe sleutelhanger aangemaakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.