14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Yuna

Sleutelhanger vraagje

Ik was op de een of andere manier nooit zo van het gebruik van de sleutelhanger software maar nu ik zoveel wachtwoorden heb twijfel ik er toch aan om het te gaan gebruiken.

Maar ik vraag mij dus af of je voor sleutelhanger nog een extra wachtwoord kunt gebruiken, ik log al in op mijn mac met een wachtwoord maar ik zou het fijn vinden als sleutelhanger een ander of extra wachtwoord heeft.

De reden waarom ik het nooit gebruikt heb is dus omdat ik bang ben dat als iemand met kwade bedoelingen toegang krijgt tot mijn mac die ook zo bij alle wachtwoorden kan. Ja ik weet het, het klinkt misschien erg paranoia maar vandaag is dus iemand die ik ken slachtoffer geworden van hackers waardoor ik weer extra voorzichtig wil zijn.

Bijdrager
    abbenhui

Als je onder Safari-Voorkeuren naar “wachtwoorden” gaat zie je al de sites waarvoor je een wachtwoord bewaard hebt met Sleutelhanger.
    Om daar ook de wachtwoorden werkelijk te kunnen zien moet je opnieuw je beheerderswachtwoord ingeven.

Is dat wat je bedoelt?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    Yuna

Ik gebruik geen safari maar google chrome en ik zag dat er in mijn sleutelhanger al wat wachtwoorden stonden blijkbaar. Maar ik bedoel dus een wachtwoord naast het wachtwoord wat ik gebruik om in te loggen in mijn mac.

Bijdrager
    Verwijder

Ja, je kan de sleutelhanger een apart wachtwoord geven. Je kan het wachtwoord wijzigen met Sleutelhangertoegang (in de hulpprogramma’smap). Alleen als de wachtwoorden voor inloggen op je Mac en de sleutelhanger hetzelfde zijn dan wordt hij automatisch ontgrendeld.

Bijdrager
    Yuna

Okee, bedankt. Ik zal morgen eens uitzoeken hoe en wat.

Bijdrager
    Shmoo

En als je nog meer controle wilt over je wachtwoorden dat koop je 1Password. Kost wat centjes maar dat geld is het meer dan waard.
    https://agilebits.com/onepassword

Bijdrager
    Yuna

Ik ben vast blind maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Iedere FAQ heeft het over het account login (van je mac) maar niet over hoe je een apart wachtwoord kunt aanmaken voor sleutelhanger. Vond wel iets over EHBO maar dat is het naar mijn idee niet….

Bijdrager
    abbenhui

Ik doe even een poging om je vraag beter te begrijpen.
    Je wilt een “extra” wachtwoord voor Sleutelhanger; is dat om te voorkomen dat iedereen je wachtwoorden op je pc kan vinden, of wil je niet dat Sleutelhanger altijd, dus zonder extra handelingen, automatisch je wachtwoord invult wanneer je op een bekende site komt?

Bijdrager
    Yuna

Ik wil dat niemand mijn wachtwoorden kan zien mocht ik in het ergste geval een keer gehackt worden. Ja ik weet dat die kans wellicht niet zo heel groot is maar toch.

Bijdrager
    Yuna

En ik wil niet dat de sleutelhanger in de cloud komt te staan mocht mijn apple id gehackt worden enzo.

Bijdrager
    fred44nl
    Yuna op 01 mei 2015

En ik wil niet dat de sleutelhanger in de cloud komt te staan mocht mijn apple id gehackt worden enzo.

dit is een kwestie van niet instellen:

Bijdrager
    abbenhui

Ik wil dat niemand mijn wachtwoorden kan zien mocht ik in het ergste geval een keer gehackt worden. Ja ik weet dat die kans wellicht niet zo heel groot is maar toch.

Tja. Wanneer het iemand lukt om je computer te hacken, zal het ook wel lukken om een extra wachtwoordje te kraken. Ik vrees dat je dat nooit waterdicht krijgt.

Bijdrager
    Verwijder

hoe je een apart wachtwoord kunt aanmaken voor sleutelhanger.

1. Start het programma Sleutelhangertoegang, dit zit bij de programma’s in de map Hulpprogramma’s.
    2. Selecteer sleutelhanger ‘Inloggen’.
    3. Kies “Wijzig wachtwoord voor sleutelhanger ‘Inloggen'” uit het menu “Wijzig”.
    4. Wijzig het wachtwoord.

Bijdrager
    Yuna

Dank je.

Ik ben al wat in mijn keychain aan het zetten en bedacht mij toen waar mijn google chrome mijn wachtwoorden op slaat. Schijnt ook de keychain te zijn en nu las ik overal dat als je Chrome gebruikt heel je keychain naar google wordt gesteurd en dat die inzage hebben in al je wachtwoorden dan. En mensen raden dus af om keychain te gebruiken als je chrome en firefox gebruikt. Weet iemand toevallig hoe dat zit? Als dat zo is kan ik misschien beter overstappen op safari maar ik vind chrome zo fijn en bij safari had ik problemen met bepaalde sites in het verleden.

Er staan nu alleen nog een paar wachtwoorden van webwinkels in..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.