4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jurian

sleutelhanger systeem

Ik heb via de migratieassistent mijn gegevens over gezet van mijn iMac naar mijn nieuwe MB, opzich ging dit wel mooi, alleen dat er een tweede gebruiker werd aangemaakt. (kan ik trouwens het account verwijderen dat ik heb aangemaakt bij de eerste keer aanzetten van de MB?)

Maar alles doet het nu, behalve dat de MB nu een melding geeft zodra hij opstart (bij het opstarten wordt ook gelijk Mail gestart) van dat OS de sleutelhanger nodig heeft van het systeem en dan moet ik dus een wachtwoord invoeren, maar dat ww weet ik dus niet.

Ik kijk dan bij help en kom er dan achter dat ik via prog->sleutelhanger het slotje bij systeem dicht is, dit kan ik dan ontgrendelen, maar de volgende keer moet ik het ritueel weer herhalen.

Wat kan dit zijn?

Ik ben nu op het werk dus kan helaas geen screenshot van de melding plaatsen.

Ik hoop dat iemand dit weet

groeten

Bijdrager
    jurian

ik ben inmiddels thuis en heb het een en ander opgezocht en het gaat erom dat als ik internet op wil (mail opstarten) hij dan vraagt om de sleutelhanger van “het systeem”, ik kan deze vervolgens dan wel handmatig ontgrendelen, maar wil graag dat deze ook ontgrendeld blijft.

wie kan mij helpen, is er iets fout gegaan bij het synchroniseren?

Wat er misschien ook mee kan hebben te maken is dat ik ook een nieuwe extra airport express erbij in het geplaatst, hoe kan ik deze evt weer verwijderen en alleen gebruiken maken van mijn oude airport express?

jurian

Bijdrager
    Yaris

Het sleutelhangerwachtwoord moet gelijk aan het wachtwoord van je gebruikersaccount. Als dat niet zo is, moet je die twee gelijk zetten. Heb je op je MacBook een ander wachtwoord voor je gebruikersaccount ingesteld dan op je iMac?

Het wachtwoord van de sleutelhanger wijzigen

U kunt het wachtwoord van de sleutelhanger op elk gewenst moment wijzigen. Uw standaardsleutelhanger wordt bij het inloggen echter alleen automatisch ontgrendeld als het sleutelhangerwachtwoord identiek is aan het inlogwachtwoord.

Als het wachtwoord van uw standaardsleutelhanger niet identiek is aan het wachtwoord dat u gebruikt wanneer u inlogt op Mac OS X, wordt u gevraagd het wachtwoord in te voeren wanneer een programma uw sleutelhanger nodig heeft en deze is vergrendeld.

[*:a4410204f7]Open Sleutelhangertoegang en selecteer de sleutelhanger in de lijst met sleutelhangers (klik op ‘Toon sleutelhangers’ als de lijst niet geopend is).
      [*:a4410204f7]Kies ‘Wijzig’ > ‘Wijzig wachtwoord voor sleutelhanger ‘Inloggen”. (De naam van de sleutelhanger in het menu komt overeen met de naam van de sleutelhanger die u hebt geselecteerd. Als u de sleutelhanger hebt geselecteerd die bij het inloggen wordt ontgrendeld, wordt ‘Inloggen’ als naam weergegeven.)
      [*:a4410204f7]Als de sleutelhanger vergrendeld is, typt u het wachtwoord om de sleutelhanger te ontgrendelen.
      [*:a4410204f7]Typ het huidige wachtwoord van deze sleutelhanger.
      [*:a4410204f7]Typ een nieuw wachtwoord en typ het opnieuw om het te bevestigen.
      [*:a4410204f7]Klik op ‘OK’.[/list:o:a4410204f7]

Bijdrager
      jurian

ik heb de sleutelhanger “systeem” leeggemaakt en heb de airport express gereset en vervolgens opnieuw geconfigureerd, en dat had tot gevolg dat alles OK is.

dus het is opgelost!

thnx

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.