7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AVVB

Sleutelhanger pop-up

Hoi!

Heeft iemand een idee hoe je de vervelende sleutelhanger-wachtwoorden pop-up kunt uitzetten?
    Ik krijg steeds de melding: accountsd wil de sleutelhanger ‘Lokale onderdelen’ gebruiken. Voeg sleutelhangerwachtwoord in..

Bijdrager
    Hyrax

Als je echt continue popups krijgt dat je je sleutelhangerwachtwoord moet invoeren, dan kan het zijn dat je sleutelhanger corrupt is. Dit los je op door je sleutelhanger te verwijderen. Dit doe je door naar je Library te gaan (Finder > Go > Alt indrukken > Library), navigeer naar de map Keychain en verwijder de map in die map met al de karakters als naam. Start nu je Mac opnieuw op. Je sleutelhangerwachtwoord moet je nu nog één keer invoeren als het goed is en dan is je sleutelhanger gereset

Sleutelbeheerder
    Night

Ben je dan niet ook al je wachtwoorden kwijt?:angel:

Bijdrager
    Geldersscheepje

Dat wil de ik ook net vragen…. Misschien een kopie in de iCloud?

Bijdrager
    tarun

Een Sleutelhanger kan je toch ook eerst proberen te repareren?

Bijdrager
    Hyrax

Klopt, wachtwoorden ben je dan kwijt. Handigste is om iCloud Keychain geactiveerd te hebben, dan komen ze terug.

Bijdrager
    McFire

Even dit draadje nieuw leven inblazen. Ik zit met hetzelfde probleem. En ik heb de hierboven genoemde methode geprobeerd. Maar gelukkig eerst van deze twee (?) mappen met al die karakters een backup gemaakt. En maar goed ook, want ik kreeg nog meer vreemde meldingen na opstarten. Ook een waarbij ik, als ik door zou gaan, mijn hele sleutelhangermap kwijt zou zijn. En dat kan niet de bedoeling zijn. Overigens lukte het nog steeds niet na terugplaatsen van deze twee mappen. Maar er was nog een map met de naam “Keychains (origineel)”. Ook daar had ik eerst een backup van gemaakt. En pas na terugplaatsen van die map werkte alles weer redelijk. Behalve dan dat ik toch nog voor een stuk of vier applicaties (?) het systeemwachtwoord moet blijven invullen.

Wat is nu een goede en veilige oplossing zodat ik die meldingen (en corrupte sleutelhanger) kwijt ben, maar niet al mijn wachtwoorden?

Mede omdat ik binnenkort een nieuwe iMac krijg en ik mijn bestanden van de oude wil migreren. Ik neem aan dat ik dan ook de corrupte sleutelhanger migreer, of is dat niet zo?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.