6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RutgerB

Sleutelhanger paswoord opnieuw instellen

Hoi

Ik had onlangs mijn paswoord opnieuw ingesteld (omdat het vorige eenvoudig te raden was) maar ben het nieuwe daarna helaas vergeten. Dat heb ik dan opgelost met de Leopard installatie CD. Dus telkens OS X het admin paswoord heb kan ik het nieuwe ingeven. Tot zover geen problemen.

Maar blijkbaar is het paswoord van de sleutelhanger niet opnieuw ingesteld. Bijvoorbeeld Mail of iChat vragen telkens om het sleutelhangerpaswoord als ik wil automatisch inloggen. Voor de één of andere reden vraagt Safari er ook steeds naar.

Kent iemand een oplossing het sleutelhanger paswoord opnieuw in te stellen? Ik heb de zoek functie van het forum en Google gebruikt maar niets gevonden.

Alvast bedankt
    Rutger

Bijdrager
    Geminis

Heb je in de applicatie Sleutelhangertoegang al eens de Sleutelhanger-EHBO toepgepast?

Bijdrager
    RutgerB

Ik heb het juist geprobeerd (zowel controleer als herstel) en het heeft geen effect.
    Als ik bijvoorbeeld iChat opstart vraagt iChat nog steeds het sleutelhanger paswoord en neemt mijn nieuw admin paswoord niet aan.

Bijdrager
    iJoost

Als je het wachtwoord niet meer weet dan kun je alleen de inloggen-sleutelhanger nog weggooien. Hij maakt automatisch een nieuwe aan.

En de volgende keer als je weer de installatie-DvD hanteert meteen even zorgen dat het wachtwoord van de sleutelhanger ook aangepast wordt.

Bijdrager
    RutgerB

Ik heb de inloggen sleutelhanger verwijder met Sleutelhangertoegang. Dit heeft helaas geen effect.

Ik heb wel gekozen voor enkel verwijzingen, niet bestanden, weggooien. Hopelijk was dat niet de verkeerde keuze.

Bijdrager
    iJoost

Dan heb je nu weer een lege sleutelhanger dus? Met netjes hetzelfde wachtwoord als waarmee je inlogt? En het slotje is weer open?

(Bestanden wel of niet weggooien maakt niets uit. Die oude sleutelhanger kom je toch nooit meer in.)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.