11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Sleutelhanger op wachtwoord zoeken

Beste mensen,

Gisteren kreeg ik bericht dat er via mijn email adres een 20.000 e-mails verstuurd zijn. M’n inbox zat ook plots vol met 5000 meldingen dat het email adres waar de email naar verstuurd is niet in gebruik was. Heel vervelend. Er heeft dus iemand toegang tot mijn mail server.
    Zonet m’n paswoord veranderd. Nu gebruik ik dit paswoord voor heel veel zaken, en daar iemand toegang heeft gehad tot m’n privé email lijkt het me verstandig om dit paswoord overal aan te passen.
    Via sleutelhanger toegang zoek ik altijd m’n paswoorden op als ik ze vergeten ben, is er ook een manier om omgekeerd te zoeken? Dus paswoord invullen en kijken waar dit overal voor gebruikt word?

Alvast bedankt,
    Jonas

Bijdrager
    Beech

Waarschijnlijk staat hier wel iets bij voor je.

Bijdrager
    chonazz

Hoi Beech,

Hartelijk dank, dit is precies wat ik zocht. Nu even 450+ accounts van een nieuw wachtwoord voorzien.

Jonas

Bijdrager
    GoeieDag

En dan weer hetzelfde ww gebruiken?

Vraag me af of je email account wel ‘gehacked’ is. Is je mailadres niet gewoon misbruikt, zonder dat je account daarvoor is gebruikt?

Bijdrager
    chonazz

De emails zijn verstuurd vanaf mijn mailserver en mijn email adres dus er moet toegang geweest zijn tot de mailserver. Het adres is enkel als afzender gebruikt. Het liefst zou ik wel hetzelfde wachtwoord gebruiken… Het wachtwoord wat ik nu had was super veilig en kende ik uit mijn hoofd, maar goed, ondertussen kan je makkelijk een wachtwoord genereren… Alleen blijft het dan lastig om op bepaalde diensten/apps in te loggen wanneer het niet vanuit safari gebeurt.

Jonas

Bijdrager
    TheBigZ
    chonazz op 12 augustus 2016

Het liefst zou ik wel hetzelfde wachtwoord gebruiken…

Helaas is dat een zeer slecht idee (en dat zou jij nu inmiddels moeten weten).

Zodra er weer één van de sites waarop jij je geregistreerd hebt gehacked is, kun je wederom alles opnieuw aanpassen, nog even afgezien van eventuele identiteitsfraude waar je het risico op loopt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De emails zijn verstuurd vanaf mijn mailserver en mijn email adres dus er moet toegang geweest zijn tot de mailserver.

Zeg je dat omdat je eigen adres erboven staat, of omdat je ook echt in de headers gekeken hebt en gezien hebt dat ze vanaf jouw mailserver verstuurd zijn?

Het wachtwoord wat ik nu had was super veilig

Je naam spellen als jona5 maakt je wachtwoord niet superveilig.

Bijdrager
    chonazz

@Jakko Zoals hierboven vermeld gingen de emails via de mailserver en was het niet enkel mijn email adres als afzender.

Lijkt me sterk genoeg. En om voor iedere dienst zo een paswoord uit m’n hoofd te leren… Gaat wel even duren.

Jonas

Bijdrager
    TheBigZ
    chonazz op 13 augustus 2016

En om voor iedere dienst zo een paswoord uit m’n hoofd te leren… Gaat wel even duren.

Dat hoeft ook helemaal niet. https://1password.com

Bijdrager
    chonazz

Je die heb ik, en Safari vult m’n paswoord ook automatisch in.
    Het is meer wanneer ik op een andere computer inlog, of wanneer een app login gegevens nodig heeft dat je je paswoord moet weten.

Jonas

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    chonazz op 13 augustus 2016

Zoals hierboven vermeld gingen de emails via de mailserver en was het niet enkel mijn email adres als afzender.

Ik vroeg het even omdat het gros van de mensen het verschil niet kent en zich daarom totaal ongegrond „gehackt” vindt. Jij hoort daar zo te zien gelukkig niet bij:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.