5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rup.

Sleutelhanger kapot

Vandaag ben ik overgestapt van m’n oude vertrouwde Powerbook G4 naar een MacBook Pro en sindsdien doet de sleutelhanger het niet meer voor websites. Ik kan wel zonder enig probleem inloggen bij m’n Airport Express.

De foutmelding die ik krijg als ik de sleutelhanger wil gebruiken:
    ‘Er is geen sleutelhanger gevonden waarin xxxxx kan worden bewaard.’ Als ik vervolgens op ‘Herstel standaardinstellingen’ klik, wordt mij gevraagd of ik inderdaad de standaardinstellingen wil herstellen. Klik ik dan op ‘Ja’ dan wordt ik bij de website ingelogd. Maar als ik uitlog begint het hele verhaal weer opnieuw.

Ik heb m’n schijfbevoegdheden hersteld. Als ik probeer de sleutelhanger EHBO te gebruiken krijg ik de foutmelding:
    ‘Fout: inlogsleutelhanger is niet gevonden. Er is geen informatie gevonden voor ‘~/Library/Keychains/login.keychain’, oorzaak: No such file or directory.’

Als ik een nieuwe sleutelhanger probeer te maken, krijg ik de foutmelding:
    ‘Er heeft zich een fout voorgedaan bij het aanmaken van een nieuwe sleutelhanger.’

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en belangrijker, wat de oplossing voor mijn probleem is?

Bedankt!

Bijdrager
    Bostie

Kan je zelf een login.keychain vinden op deze plaats ‘~/Library/Keychains/login.keychain’?
    Zoja, gooi die dan weg en log even in en uit.
    Dat zou het kunnen doen…

Zonee, geen idee.

Bijdrager
    McLangendorff

Hoi,

misschien dat hier de oplossing tussen staat:

http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_nl&kword=&type=&newstype=&q=sleutelhanger

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/nl/mh1777.html (Problemen met sleutelhangers oplossen) gaat over osx 10.4 maar is ook toepasbaar op 10.5

Bijdrager
    Rup.

Dank voor de tips. Ik heb ze uitgevoerd. Helaas zonder succes.

Het bestand ‘login.keychain’ heb ik nergens op m’n Mac staan en de gouden tip zat ook niet bij de links van van McLangendorff.

Ik heb ondertussen alle keychains van m’n oude Powerbook via Timemachine gekopieerd (dat waren de bestanden ‘FileVaultmaster.cer’ en ‘FileVaultmaster.keychain’), maar ook dat bood geen soelaas.

Iemand nog idee├źn? ’t Is allemaal niet onoverkomelijk, maar wel vervelend.

Dank!

Bijdrager
    Rup.

Na ruim twee jaar zonder sleutelhanger begint het nu vervelend te worden. De problemen zoals hierboven beschreven bestaan nog steeds en ik kan nog steeds geen oplossing bedenken.

Is er ondertussen iemand op dit forum met nieuwe inzichten in mijn sleutelhangerprobleem?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.