7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RW

Sleutelhanger

Hallo,

1- als je op een site een nieuwe login aanmaakt met paswoord maakt Safari een paswoord aan dat je dan kan opslaan. Wordt dit altijd in de sleutelhanger opgeslagen?

2- de sleutelhanger wordt altijd geopend als je inlogt op de mac. Wanneer je echter de mac bijvoorbeeld naar de winkel brengt om te herstellen en men vraagt je login, dan kan men ook in de sleutelhanger…… Kan de sleutelhanger met een apart wachtwoord aangemaakt worden en zo ja hoe stel je Safari dan in dat die nieuwe wachtwoorden automatisch in de sleutelhanger opslaat met apart wachtwoord???

Dank voor toelichting!!

Bijdrager
    Beech

Je kunt toch een apart account maken voor de winkel ?

Bijdrager
    RW

@beech, dat is het nu juist wat ik wil zeggen….je maakt een account aan voor een winkel bijvoorbeeld en Safari stelt je voor om een paswoord te maken. Eens je bevestigt dat je het voorgestelde paswoord zal behouden wordt dit paswoord altijd automatisch ingevuld als je je inlogt op de website van die winkel. Maar dit wordt toch opgeslagen op je mac en in je sleutelhanger???? En wat als een hersteller je login vraagt om in je computer te kunnen? Je sleutelhanger wordt ook automatisch geopend toch?

Bijdrager
    Brombeer

Beech bedoelt om -voor de duur van de reparatiewerkzaamheden- een aparte gebruiker (beheerder) aan te maken om bij het opstarten in te loggen op de computer. Dan hebben ze jouw persoonlijke account niet nodig, en ze komen dan niet eens in de buurt van jouw sleutelhanger.

Dat aparte reparatie-beheerdersaccount is heel wat anders dan na het inloggen op de computer via de browser inloggen op een website.

Maar als je met dat beheerdersaccount alle informatie van de sleutelhanger opnieuw gaat invoeren, staat het daar natuurlijk ook. Daarom maak je alleen een user met beheersrechten aan, waar jij verder niets mee doet dan het samen met het (voor de gelegenheid niet complexe) wachtwoord voor de winkel op een stukje tape op de machine plakken.

En als de machine het weer naar believen doet, verwijder je die reparatie-user weer.

Bijdrager
    Beech

Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord, Brombeer.

Bijdrager
    GoeieDag

Helemaal veilig is het natuurlijk niet zo’n andere account voor de reparateur. Want die account moet idd beheerders rechten hebben, vanwege de mogelijkheden die de reparateur moet hebben, maar met diezelfde account kan hij dan de root opstarten, en dan kun je echt overal bij en in.

Maar nu heb je het dan wel over kwade opzet bij die persoon, en dat zou ik niet zo snel verwachten bij een gerenomeerd reparatie bedrijf.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>GoeieDag op 2 oktober 2018 om 21:48</p>
    Helemaal veilig is het natuurlijk niet zo’n andere account voor de reparateur. Want die account moet idd beheerders rechten hebben, vanwege de mogelijkheden die de reparateur moet hebben, maar met diezelfde account kan jij dat de root opstarten, en dan kun je echt overal bij en in.

Maar nu heb je het dan wel over kwade opzet bij die persoon, en dat zou ik niet zo snel verwachten bij een gerenomeerd reparatie bedrijf.

Daar moet ik je wel gelijk ingeven. Maar ik vroeg het me gewoon af en ook of Safari altijd automatisch steeds die wachtwoorden in Sleutelhanger bewaart. Blijkbaar wel dus…. Misschien had het gekund dat het programma Safari dat opsloeg zonder binding met de Sleutelhanger…..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.