10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

Slepen video_ts map op DVD speler doet niks

MacOS 10.14.3

Als ik een video_ts map op de DVD speler sleep, gebeurt er niks. Ik weet zeker dat voorheen de film begon te spelen.

Doe ik iets verkeerd of is er iets gewijzigd aan de DVD speler?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het zou moeten werken. Je krijgt geen foutmelding?

Staat de naam volledig in hoofdletters? (Dus VIDEO_TS) In tegenstelling tot de VLC speler moet dat bij de DVD speler van Apple (onzin natuurlijk maar waar).

Los hiervan kun je ook dit doen: Verander de mapnaam “VIDEO_TS” in “VIDEO_TS.dvdmedia”. De map verandert in een dvd media icon.

Dubbelklikken start de film.

Bijdrager
    Groentenboer

Nee, geen foutmelding. Het icoontje van de map beweegt weg vanaf de VD speler alsof het bestand niet wordt herkend / kan worden geopend. Dit gebeurt zowel als de DVD niet als wel is geopend. Naam van de map staat in hoofdletters.

.dvdmedia wordt bij mij geopend met VLC. Ik heb dit gewijzigd in DVD speler. Toen werd me gevraagd of ik het icoontje wilde aanpassen. Na “Ja” werd het icoontje een map en een map heeft als standaard app de Finder en dat kan niet worden gewijzigd.

Bedankt voor het meedenken. De vraag blijft waarom bij het slepen van een VIDEO_TS map op het DVD speler icoontje de DVD niet wordt afgespeeld.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is dit alleen bij deze map of ook anderen? Mogelijk is dan deze map corrupt.

Bijdrager
    Groentenboer

Als ik vanuit DVD speler open DVD media doe en ik blader naar de video_ts map wordt deze geopend / afgespeeld.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

OK, maar zoals ik al zei zou slepen ook moeten werken…

In ieder geval werkt het bij mij (10.13 High Sierra) en er is geen enkele reden waarom dat in 10.14 Mojave anders zou zijn.

Moderator
    Night

Werkt het wel als je de VIDEO_TS folder selecteert vanuit het ‘Open’-menu van DVD Player zelf? Soms maakt dat wel degelijk verschil.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat heeft de TS al gedaan (zie de reactie boven mijn vorige) en dat werkt inderdaad. De TS zegt trouwens: “Het icoontje van de map beweegt weg vanaf de DVD speler alsof het bestand niet wordt herkend

Als ik een bestand op het DVD speler icon sleept dat niet herkent wordt (in dit geval een JPEG) “beweegt het niet weg” maar reageert de speler gewoon niet en verandert de opdracht eigenlijk in het verplaatsen van het bestand naar de programma map. Doe ik het zelfde met een map die geen juiste media bevat dan opent de DVD speler met een foutmelding. (De TS krijgt juist géén foutmelding)

Hier lijkt er dus iets anders te gebeuren namelijk dat de map niet “op” het icon wilt gaan staan.

Moderator
    Night

Simpel begin: Herstart je Mac eens en kijk of het probleem zich dan nóg voordoet.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor het meedenken. Ik start mijn Mac eigenlijk alleen opnieuw op bij updates. Mocht  het zover zijn dan zal ik kijken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.