6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta_T

Slepen naar Photoshop werkt niet meer **opgelost**

Misschien een beetje een onbenullige vraag, maar als ik een afbeelding wil openen on Photoshop, dan sleep ik het naar de dock en laat ik hem ‘vallen’ op het programma. Werkt normaal gesproken prima, maar sinds kort niet meer. Hij opent wel Photoshop, maar de foto wordt niet getoond. Ik moet hem vervolgens handmatig opnieuw selecteren om het te kunnen openen. :?
    Weet iemand hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    jonnie

Heb je recent een archieved install gedaan? Dan ontstaat dit probleem. Er wordt dan een klein bestandje niet gekopieerd. Dit is het bestand “Adobe Unit Types”.

Dit staat normal in de map “ScriptingAdittions” in de bibliotheek van “Macintosh HD”, dus niet in je home bibliotheek.

Als je je previous system map nog niet weggegooid hebt kun je dit bestand handmatig terug zetten.

Zoniet dan is een nieuwe installatie van PS de oplossing. Eventueel kan ik je het bestandje wel mailen.
    Dan hoef je dit alleen terug te zetten. Succes.

Bijdrager
    jonnie

Esquare, je was me net voor. hehe

Bijdrager
    Esquare
    ”jonnie”

Esquare, je was me net voor. hehe

Ik heb die oplossing al onder een sneltoets zitten, want de vraag komt bijna wekelijks voorbij. :wink:

Bijdrager
    Delta_T

Mooi, dat werkt dan ook weer. Was het hele leven maar zo simpel.
    Ik heb een mapje “ScriptingAdditions” aangemaakt en daar het bestandje “Adobe Unit Types” ingezet, Het betsnadje heb ik van een ander systeem met OSX 10.3.9 gejat.

Dank je wel. :)

en een bos bloemen voor de moeite:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.