6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kippewit

Slepen naar een "selecteer", "openen" of "opslaan" vensterlukt niet me

Het komt regelmatig voor dat ik ergens een Findervenster heb openstaan, en er in een of ander programma wat mee wil doen. Bijvoorbeeld:

Ik heb een findervenster (1) open staan met afbeeldingen. In Indesign wil ik een van die bestanden plaatsen. Ik kies dus “place” en er opent in indesign een findervenster (2) waar ik een bestand kan kiezen.

of

Ik heb een findervenster (1) open staan met afbeeldingen. In Safari wil ik een bestand uploaden. Ik klik op “selecteer bestand” en er opent dus in safari een venster (2) waarin ik het bestand kan selecteren.

Wat ik vroeger dan altijd deed, was — in plaats van helemaal naar de goeie map te navigeren — gewoon het bestand in het openstaande findervenster (1) in het andere venster (2) slepen. Je kwam dan automatisch uit in de goeie map en het bestand was gelijk geselecteerd. Dit blijkt echter niet meer te werken. Iemand hier nog ervaringen mee?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb geen ervaring met je werkwijze.

Maar ik neem wel aan dat je een aantal vaste mappen hebt waar de onderdelen in staan die je wilt gebruiken in de verschillende programma’s.

Je kunt die mappen dan het beste in de navigatiekolom slepen, dat is het linkerdeel van een Finder-venster. (waar o.a. bureaublad, programma’s en documenten al staan)

Wanneer je dan een bestand nodig hebt, klik je links op die mappen en kies je de juiste bestanden.:smile:

Is dat een optie?

Bijdrager
    Star65

Zoek je niet Deafult Folder

Bijdrager
    Kippewit

Nee, dat is het allebei niet. (Natuurlijk weet ik hoe ik mappen in een navigatiekolom moet zetten.)

Kijk hier, het gaat om optie 3 en 4, die werkten tot snow leopard, maar nu dus niet meer:
    http://support.apple.com/kb/TA23580?viewlocale=en_US

Bijdrager
    Kippewit

AH, gevonden. Het gaat nog wel, maar je moet het bestand op de dropdown in het venster slepen. Vroeger kon je het eender waar in het venster loslaten. Alweer een van die kleine dingen die het werken met Lion minder prettig maken (vind ik dan).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat bedoel je met “de dropdown in het venster”? Als ik het nu even probeer (in Safari onder 10.7.1) dan kan ik een document eender waar in het uitklappende “Bewaar als…”-venster slepen en pakt hij het.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.