4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Gnurk de la Rossa

Slepen

Ik heb op mijn oude G3 B&W osx geinstalleerd en dat loopt op zich redelijk, alleen ik kan geen dingen uit geopende vensters slepen, sterker ik kan behalve geopende vensters helemaal niks slepen. Iemand een iedee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    Gijs

Probeer eens de bevoegdheden te repareren. Goede kans dat het daar aan ligt. Is een bekend probleem na de installatie van OS X (ik neem aan dat je 10.2 bedoelt trouwens, anders gaat het niet op).
    Je zoekt in je programmamap naar hulpprogramma’s en start het Schijfhulpprogramma (Disk Utility) en klikt op de tab Schijf EHBO. Je wijst je OS X-schijf aan en daarna kies je voor ‘repareer bevoegdheden’. Na een een minuutje of zo is dat klaar en kun je kijken of je probleem is verholpen.

Bijdrager
    Gnurk de la Rossa

Bedankt Gijs,

Ben het aan het proberen met nadruk op het laatste. Het wordt steeds gekker. Hij wil de folders soms niet meer openen, net als ik bij utilities ben gaan alle geopende vensters dicht. Zou het kunnen zijn dan m’n HD naar het hiernamaals aan het vertrekken is? Ik probeerde net OSX op het tweede deel van mij gepartitioneerde schijf te zetten. Op een gegeven moment kreeg ik de mededeling ‘The installer has quit due to unexpected error (exit code 0) :innocent:

Bijdrager
    Gnurk de la Rossa

Nu zijn de rapen gaar, denk ik handig te wezen door te proberen de utilities van cd te openen, zegt ie dat ie OS 9 niet kan vinden. Ik vind in Classis ‘There is no volume with a system folder that supports starting Classic’ De cirkel is rond.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.