9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Sleep modus issue 10.7 iMac: Ventilator blijft spinnen?

Of het nou de ventilator is of het zoemen van de harddrive (weet ik niet, i.i.g. het zacht zoemende ‘ standaard’ geluid wat bij een iMac 27″ hoort)…..als ik mn iMac in slaapmodus zet gaat ie op zwart en blijft het stil en lijkt hij dus in slaapstand.

Maar als ik zonder in slaapstand te zetten van de iMac wegloop (terwijl er geen programma’s draaien) gaat hij niet standaard in een juiste slaapmodus. D.w.z. ik heb hem standaard op 15 minuten staan. Heb alles goed aangevinkt (schuiven in sluimerstand e.d.). De iMac gaat wel op zwart maar ik blijf hem horen zoemen.
    Nogmaals, bij mijn weten heb ik geen programma draaien. Als ik hem echt aanklik op sluimerstand wel in sluimer. Automatisch na verloop v tijd dus niet. Wel dus een zwart scherm na verloop van tijd (voorafgegaan aan screensaver)

Iemand? Thanks!

Bijdrager
    IGBA

Er draait in principe natuurlijk altijd wel iets van een programma. Maar probeer dit eens (in Terminal):

pmset -g assertions

Je krijgt dan te zien of er een proces is dat je Mac wakker houdt (er staat dan een 1 achter het betreffende onderdeel), en welk procesnummer daarbij hoort.

Bijdrager
    Picazi

Igba bedankt voor je reactie ik snap alleen niet precies wat ik moet doen, is dit een code die ik moet intikken? Ik ben hier niet in thuis. Zou het graag weten, thanks!

Bijdrager
    Picazi

En waar tik ik dit in, wat bedoel je met terminal? Sorry groentje hier:-)

Bijdrager
    IGBA

Het programma Terminal openen (staat in de map Hulpprogramma’s), bovenstaand regeltje kopiëren en in Terminal-venster plakken, en op enter drukken.

Bijdrager
    Nautdeapplefan
    Picazi op 27 januari 2013

En waar tik ik dit in, wat bedoel je met terminal? Sorry groentje hier:-)

Dat is een programma op je Mac waar je dat in kan voeren:) hier staat het: Applications>Utilities>Terminal. (Omdat ik mijn Mac in het engels heb staan, weet ik niet precies hoe het heet in het Nederlands, maar als je het vertaalt vind je het denk ik wel) Utilities mapje heeft een schroevendraaier en een moersleutel erop staan:P

Bijdrager
    Picazi

Is dit wel een normale manier om zoiets uit te zoeken? Is er geen makkelijke ” Apple” manier. Ik vind het zo gek om een code zo maar ergens in te vullen. Niet dat ik je goede bedoelingen niet vertrouw hoor overigens… thanks!
    Kan je mij anders iets vertellen over deze manier van onderzoeken? wat gebeurd er onder de motorkap als ik dat invul?

Bijdrager
    Picazi

OEF! voordat ik bovenstaande uitprobeerde had ik helder moment: ik dacht eens te kijken bij het account (op dezelfde iMac) van mijn partner, die heeft dat account alleen nog NOOIT gebruikt of ook maar iets erop gezet. Dat is dus een 100% “vers” account.

Ik heb daar dus exact zelfde probleem, handmatig slaapmodus doet het maar de auto slaap modus werkt dus gewoon niet. Scherm op zwart maar hij blijft zoemen!

Zou ik een hardware probleem hebben dan? Of kan het toch software zijn?

Heel gek!!!

Bijdrager
    IGBA

Dat Terminal-commando kan geen kwaad. Maar bekijk eerst dit maar even:
    http://support.apple.com/kb/HT1776?viewlocale=nl_NL

Als je dat allemaal hebt gehad en het werkt nog steeds niet goed:
    http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.