14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    reddog

Sleep

Ik wil mijn iMac soms s’nachts aan laten staan om een b.v. een torrent te draaien.
    Valt hij dan in slaap als ik de energie opties aanzet? Wat is inactive eigenlijk voor het systeem…
    De laatste tijd lukt het dan weer niet om wel het display wel te laten slapen.
    Op andere keren als ik b.v. de display sleep op 15 minuten zet en ik ga een filmpje kijken valt de display zelfs tijdens de film in slaap. Duh, dat is dus niet wat ik wil.

Bijdrager
    iJoost

Dan zet je ‘m op Nooit. Of je doet iets creatiefs met de beeldschermhoeken…

Bijdrager
    Nikita

Nee, hij valt niet in sluimerstand. Maar het is voor je nachtrust wel zo fijn om te zorgen dat je scherm wel uitgaat :wink:

Overigens, het is inderdaad niet logisch in OS X; staat iDVD bijvoorbeeld te renderen dan gaat het scherm inderdaad niet eens uit, heel vervelend aangezien het een lang proces is (ik gooide een shirt over m’n iMac. Vreemd….

Bijdrager
    sypie

Voor het film-kijk-probleem was er volgens mij Caffeine.

Voor het gebruik van Torrents en het niet in slaap vallen van de Mac kun je Transmission gebruiken. Die heeft een optie in het programma zelf zitten om de Mac niet te laten slapen.

Bijdrager
    reddog

Caffeine is misschien wel wat al blijf ik het jammer vinden om hier weer een nieuwe app voor te gebruiken. Het lijkt mij vrij logisch dat je tijdens een film het scherm actief wilt laten….apple denkt met je mee?

Ik gebruik nu Azureaus voor mijn torrents en ben dit programma ondertussen aardig gewend. Goed om te horen dat er alternatieven zijn met handige features maar ik zou dan toch liever naar een Azureus plugin uitkijken dan om van app te wisselen.

Eigenlijk probeer ik een weg te vinden waarbij ik mijn Mac s’nacht wel een aantal taken kan laten verrichten maar niet ongebreideld energie laat te slurpen (schuldgevoel m.b.t. milieu etc.) Ik herinner me ook vaag dat ik bij een ouder systeem (tiger?) een van de processorkernen uit kon zetten. Laat hem nou gewoon doen wat hij moet doen maar alleen het minimale. Voor de rest lekker slapen.
    Het in slaap vallen van de HD en display is perfect maar ik wil het per app kunnen instellen. Drie keer per dag je energiebeheer wijzigen is geen feest.

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb Energiestand gewoon op twee uur voor de computer staan en het scherm op een half uur. Verder heb ik aan de rechterkant twee magische hoeken (zie systeemoorkeuren > Expose), onder voor het inschakelen van de sluimerstand van het scherm en boven voor het uitschakelen van de schermbeveiliging.

Als ik ’s nachts Unison of Transmission heb draaien, gaat de muis in de onderste hoek, gevolg: beeldscherm valt uit, terwijl de computer blijf aanstaan.
    Als ik een film kijk, dan gaat de muis in de bovenhoek en blijft het scherm aan, zonder dat ik last heb van schermbeveiliging.

Bijdrager
    reddog

Dat lijkt erg op mijn strategie maar soms floept ie dan auomaisch na en seconde of twee weer aan… de reden heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Moderator
    Poezenbeest

Is de muis die een beweging registreert….

Bijdrager
    Nietzman

Bij mij floept ‘ie altijd weer aan als ik Final Cut aan heb staan. Strontirritant.

Bijdrager
    reddog

dan heb ik zeker muizen in huis….

Bijdrager
    Pieterr

Of een Sean;-)

Bijdrager
    reddog

lol

dit is ook wel wat mischien http://www.northernsoftworks.com/lightsout.html
    per app. in te stellen display en sleep

Bijdrager
    Nietzman
    ”Pieterr”

Of een Sean;-)

Connery?

Bijdrager
    macosxfreaky

handig appje
    had ik nodig

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.