14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[Niet opgelost] Slechte verstaanbaarheid iPhone 8

Vraag: zijn er hier meer mensen die klachten krijgen dat ze met hun -nieuwe- iPhone8 niet verstaanbaar zijn, steeds wegvallen?

Ik kreeg mijn nieuwe iPhone8, had hier last van. Heb Apple gebeld en na twee minuten zei die man “u valt steeds weg”. Mooi, zei ik, daar bel ik ook voor.

Dat is niet goed, zei Apple. U krijgt een nieuw toestel. Helaas; die heeft hetzelfde.
    Mijn echtgenote heeft een -nieuwe- iPhone8: zij heeft hetzelfde probleem.

En gisteravond hadden we bezoek; die mensen hadden een iPhone8 en krijgen vaak klachten dat ze niet goed verstaanbaar zijn/wegvallen.

Alle hier genoemde mensen gebruiken geen hoesje dat de microfoon of de achterkant afdekt.

Ik ben benieuwd of het zo vaak voorkomt als ik denk; mogelijk krijgen we Apple dan alsnog in beweging.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het valt me op dat 4 iPhone’s 8 bij jou thuis? hetzelfde probleem zouden hebben, misschien moet je de oorzaak niet bij de iPhone zoeken…

Bijdrager
    abbenhui

Tja, Joop, een te verwachten reactie. Maar het probleem doet zich niet alleen voor wanneer we thuis zijn; bovendien hebben we tot kort geleden met onze iPhone 6 nooit deze problemen gehad.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dat betekent niet dat er geen verschil is tussen een iPhone 6 en een iPhone 8…

Bijdrager
    Spinozo

Hoeveel bereik heb je thuis? En heb je al eens via WiFi proberen te bellen?

Bijdrager
    Joid

En voor de zekerheid: je hebt de folie, die er out-of-the-box omheen zat, er wel afgehaald toch?

Moderator
    Night

Het bestaat al sinds iOS7, maar je kunt het eens uitschakelen en kijken of dit beter werkt voor je:

https://www.cultofmac.com/275481/disable-phone-noise-cancelation-iphone-ios-tips/

Bijdrager
    ronald

hier zijn 2 iPhones 8 en zelfde probleem. Ik heb een 6s en geen enkel probleem.

Bijdrager
    abbenhui

@ Night: Dank; het proberen waard

@ Ronald: een mede-slachtoffer. Gedeelde smart ….

@ Joid: ik begrijp de vraag, maar: ja, gedaan.

@ Spinozo: Bellen via WIFi doe ik weleens met WhatsApp en dat maakt geen verschil.

Bijdrager
    jw54

Probleem is herkenbaar, mijn broer heeft sinds vorige week een ‘8’, zelfde probleem met verstaanbaarheid. Als hij mij belt moet ik steeds vragen of hij duidelijker wil praten, soms is hij bijna niet verstaanbaar. Met zijn ‘7’ had hij daar nooit last van.

Lijkt me dus een ‘8’ probleem, ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Moderator
    Night

Het probleem is al langer bekend en treft vele gebruikers:
    https://discussions.apple.com/thread/8102715

Of zoek maar eens voor de lol op Google

Bijdrager
    abbenhui

Op die link van Night vind ik veel mensen die het ook bij Apple hebben aangekaart; zonder resultaat. Ik heb dat zelf ook al gedaan (zie startpost) en kreeg een nieuw toestel maar dat had geen resultaat.

Kortom: hopen dat de iPhone 9 het niet meer heeft ……

Ik zet ‘opgelost’ in de titel …  UPDATE: O, op het nieuwe ‘OMT’ schijnt dat niet meer te kunnen; ik kan het lig niet meer vinden …

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door  abbenhui.

Moderator
    Night

Dan doe ik het wel even voor je. Ik zal er alleen [niet opgelost] van maken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.