11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    KnarfKijk

slechte service applestore

Ik ben al een Applegebruiker sinds 1990 en heb dus ook al regelmatig met de Apple service te maken gehad. Nu heb ik Apple nooit het meest klantvriendelijke bedrijf gevonden maar als je goede producten verkoopt schijnt dat ook niet nodig te zijn. De keren dat ik met Apple te maken had kwam er uiteindelijk wel een redelijke oplossing uit.

Maar nu laat Apple toch duidelijk zien hoe het niet moet.

In 2012 kochten wij een tweedehands 3GS. Hj zag er redelijk netjes uit en alles werkte (simlockvrij). Een aantal maanden was er niets aan de hand tot de homeknop begon te haperen. In mei 2013 waren we in New York op vakantie toen de knop het begaf en het toestel dus niet meer te bedienen was. Maar goed je bent dan in New York en gaat dus naar de AppleStore (Grand Central). Een medewerker bekeek het toestel en zei dat de batterij ook redelijk ver heen was en dat het toestel wel ingeruild kon worden tegen een splinternieuwe 3GS (kosten $85,00). Wij vonden dit een prima aanbieding en de medewerker ging aan de slag om met ons nl-simkaartje een werkend toestel af te leveren wat hem na een half uurtje stoeien ook lukte. Iedereen blij!!! Terug in Nederland waar het toestel werd uit en aan gezet bleek het toestel niet meer te werken omdat het op zoek ging naar een AT&T netwerk. Het toestel was dus niet simlockvrij!

Ik dacht even bellen met de Applestore in A’dam dat moet zo opgelost kunnen worden. Maar dat was blijkbaar niet zo gemakkelijk. Ik kreeg het advies om naar een turkse telefoonwinkel te gaan en daar het toestel te laten jailbraken. Vreemd advies vond ik maar het het was dan ook niet officieel?!? Onze plaatselijke telefoonwinkel kon er niets mee omdat er geen io6-crack is.

Uiteindelijk toch maar weer contact met de AppleStore in A’dam opgenomen en de situatie nog een keer uitgelegd. Toen kreeg ik te horen dat ze het originele serienummer van het oude toestel nodig hadden maar dat toestel hadden we in moeten leveren in New York! Of ik de originele bon kon overleggen. Eh.. nee want het toestel was tweedehands gekocht. Ze moesten dat echt hebben om iets te kunnen doen maar ze zouden dan zelf wel gaan zoeken…. Daarna heb ik nog meerdere keren contact gehad met de AppleStore en uiteindelijk, we zijn nu bijna een jaar verder, gevraagd om een oplossing. Omdat het probleem door een, New Yorkse, medewerker van Apple is ontstaan wilde ik het nieuwe, niet werkende, toestel wel ruilen tegen een werkende 3GS of bijbetalen voor een 4.

Hierop krijg ik dus gewoon geen antwoord. Niet of ze het wel of niet willen oplossen. Gewoon niets. Slecht Apple…..

p.s. Als er hier nog geniussen zijn die weten hoe we de 3GS nog werkend krijgen?

Bijdrager
    Imade

Heb jevan te voren gevraagd om een simlock vrij toestel?
    Daarnaast is het wel knap onhandig om een iPhone te kopen zonder bonnetje en doos etc.

Bijdrager
    SunKeeper

Je hebt duidelijk een kat in de zak gekocht met de eerste iPhone. In het vervolg nooit meer doen, inderdaad al zeker niet zonder bon en garantiebewijs overnemen. Apple is zo gek dat ze nooit om een bon vragen en zo klakkeloos het toestel omruilen.
    Zeker kunnen ze in Amerika wel een toestel geven wat in Europa correct werkt (vraag dit maar na aan Koen van Tongeren welke dit geval ook persoonlijk heeft meegemaakt) dus ook in dat geval heb jij behoorlijk pech gehad.

Een tweedehands iPhone moet je eigenlijk alleen gesealed in het originele doosje kopen. En niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten want daar heb je heel vaak narigheid van.
    Apple is gewoon duur. Altijd. Get over it.:)

Bijdrager
    Schrijnie

Bijdrager
    bassbug

Vind de schuld bij Apple leggen erg flauw.
    Jij hebt een tweedehands iPhone gekocht en daarbij zelf risico genomen.

Dus, eigenlijk eigen schuld dikke bult.

Bijdrager
    sjoerdrei

Hij legt de schuld van het kapot gaan niet bij Apple alleen de stomme omruil actie. Apple had dit gewoon kunnen weten dat hij niet met een Europese simkaart werkt.

Bijdrager
    jf

Het vreemde vind ik dat ie dus blijkbaar wél met en NL simkaart werkte in de VS…

Bijdrager
    Niels

Een tweedehands iPhone moet je eigenlijk alleen gesealed in het originele doosje kopen.

Ja, want alle mensen kopen een iPhone, bewaren m netjes en gesealed in het doosje en verkopen m daarna pas een jaar later via marktplaats. Wel een erg domme opmerking…

Bijdrager
    belfortmac

@nielsdam
    Inderdaad, wat een antwoord.:)

@sunkeeper
    DAT LIGT AAN JOU:mrgreen:

Bijdrager
    AndyB

Een 3GS is makkelijk open te maken. Meestal als de homeknop het niet doet dan is het kabeltje van de knop losgeschoten door een val.
    Simpel op te lossen.

Bijdrager
    slewes

Wat een raar verhaal.

In het systeem kunnen ze precies zien wat de historie van een telefoon is, of deze is omgeruild en door welk toestel (en daar net zo de historie van kunnen zien) en of de oude telefoon een simlock heeft (en dan dus de nieuwe ook) en die kan apple er ook niet afhalen alleen de provider zelf.

Het lijkt me sterk dat ze dooverwijzen voor een jailbreak. Lijkt me dat mederwerkers dat niet mogen doen.

Heeft deze niet gezegd ”je zou ook naar een ”turkse” belwinkel kunnen gaan zodat je toch een werkend toestel hebt want wij kunnen niets doen” ? dat klinkt als goed bedoeld advies.

Het is hetzelfde als een us phone kopen, die kan je hier ook niet zonder wachttijd (voorheen zelfs helemaal niet) is mij verteld.

Iets met een dubbeltje… Beetje flauw om Apple hiervan dan de schuld te geven.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.