8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

(Slechte) MySQL performance XS$ALL, kan ik dit benchmarken ?

Een klant van mij wordt gehost bij XS$ALL op een Advanced Unix Website. De site die ik heb gemaakt
    heeft test gedraaid op mijn eigen server die bij WIDEXS wordt gehost. Prima de luxe, alle queries en de site gaan retesnel.
    Nu heb ik de site en Db overgezet naar de servers van XS$ALL en de performance van hun MySQL is werkelijk beneden alle peil. Ik ben nog nooit zo’n trage MySQL server tegengekomen en ik heb toch wel wat servers gezien.
    Ze betalen er bovendien nog veel te veel geld voor. Ik heb een aantal malen met de helpdesk gebeld om hen duidelijk te maken dat de snelheid niet aan mijn en waarchijnlijk iedere andere designer voldoet. Antwoord : Het is de eerste keer dat ik dat hoor, er wordt wordt gevraagd naar wat voor verbinding ik heb, hoever ik van de centrale zit etc, etc. Voor de duidelijkheid, ik heb een FAST ADSL en als ik uit mijn raam kijk zie ik XS$ALL en de centrale er vlak bij.
    Omdat ik niet tevreden ben met de reacties van de helpdesk ben ik gaan belllen met de salesafdeling om daar mijn klacht te deponeren.
    Zelfde soort reactie, men is blijkbaar niet van zins om te onderzoeken of zij wel zo goed zij als zij zelf denken.
    Mijn vraag is eigenlijk deze, zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen bij XS$ALL ?
    En de tweede eigenlijk iets belangrijker vraag, kan ik met een utility of script een betrouwbare benchmark genereren van MySQL performance.
    Voor de duidelijkheid, dit gaat over de hosting van XS$ALL, niet over XS$ALL als internet service provider, die is prima, daar zit ik zelf ook al tientallen jaren bij en daar ben ik absoluut tevreden over

Bijdrager
    computer space

Ik kan zo gauw niet vinden of het nu een uploadbaar PHP script is,
    http://vegan.net/tony/supersmack/

Bijdrager
    HSL

ik heb ook een advanced unix site, en die heeft geen enkel probleem met de Mysql,
    al gebruik ik hem niet heel actief.

Je zou de vraag kunnen mailen naar de helpdesk met de informatie van de mysql server
    en dan aangeven dat de snelheid heel laag is. dan kunnen die dat weer laten controleren.

Bijdrager
    iJoost

De performance van een database heeft in de regel meer te maken met de kwaliteit van de queries die je er op loslaat (en zaken als primary keys en indices) dan met iets anders.

Je kunt natuurlijk te weinig geheugen in in je database server hebben maar dan zouden er meer klanten moeten zijn die daar last van hebben.

Een benchmark lijkt me dan ook nauwelijks zinvol. Probeer eerst te achterhalen welke queries er precies slecht performen en kijk dan naar het executie-plan van die queries. Als ie table scans doet inplaats van een index te gebruiken, dan kan dat heel goed op een bijna onbelaste server er nog redelijk uitzien maar op een gemiddeld belaste server een probleem worden.

Geblokkeerd

de meest gebruikte colommen zijn ge├»ndexeerd ….. hebben een primary key etc etc . . .
    Dezelfde site met dezelfde db lopen op 2 verschillende andere servers wel snel.

Bijdrager
    iJoost

OK Dat kan. Maar dan nog blijft het recept in geval van database performance problemen:

1: Kijken welke queries het zijn.
    2: Executieplan onderzoeken.
    3: Kijken of er wat te verbeteren valt aan de query en/of indices.
    4: Pas als dat laatste niet het geval is kijken naar andere oorzaken.

Geblokkeerd

je dacht dat ik dat nog niet had gedaan ?

Bijdrager
    iJoost

Weet ik niet. Maar als je dat gedaan hebt, dan heb je denk ik ook meer “bewijs” dat er iets niet goed zit dan je hier laat blijken. Misschien is het verstandig om hier (en richting XS) iets concreter te zijn dan alleen “hij performt zo slecht”.

Of wilde je alleen even klagen?;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.