30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Remon

Slechte Mac afdeling bij Microsoft

Die software afdeling van voor de mac van Microsoft is naar mijn idee een bij elkaar
    geraapt zooitje. Als je ziet wat voor een mac’s ze allemaal hebben en wat voor een
    slechte software eruit komt mag ik toch wel zeggen dat ze gewoon slecht bezig zijn.
    De enige goede software was Office 2004 maar die is 2 jaar geleden al uitgekomen
    sindsdien hebben ze naar mijn idee geen nieuwe goede dingen meer gemaakt.
    Hieronder even een greep uit de software van microsoft voor mac.

– Internet Explorer (zijn ze mee gestopt hadden ook een nieuwe kunnen maken
    met dezelfde functies als de explorer van vista, maar daar hebben ze geen zin in.)

– Windows Media Player (zijn ze mee gestopt hadden hem ook kunnen updaten naar
    een versie met HD zoals windows xp die nu ook heeft. Apple heeft QT 7 voor de pc.)

– Msn messenger (mac heeft versie 5 gekregen en windows users zitten op versie 7.5
    wij hebben nog steeds geen mogelijkheid tot videochat en audiochat via de orginele
    msn messenger terwijl windows users al blije andere dingen erbij hebben gekregen.)

– Virtual Pc (Boothcamp is vele malen beter en tevens gratis. 400 euro voor VP echt
    belachelijk. En als het nou lekker werkte oke maar dat doet het dus niet eens.
    Software met een waardering van 0,0 mag ik wel zeggen)

– Office 2004 (Dit is de enige software waarover ik positief kan zijn en dat ook wel ben.
    Echter vind ik het nog een beetje traag.)

Het kan goed zijn dat ik software vergeten ben maar de afgelopen 2 jaar is er alleen
    een nieuwe versie van msn gekomen en dan een aantal updates van Office that’s it.
    Heb je daar nu zoveel mac voor nodig? Die afdeling van microsoft mag naar mijn idee
    niet eens de naam Mac afdeling hebben.

Edit: Vergeet de nieuwe Vista website niet. Die werkt niet eens lekker in Safari.
    Houd Mircosoft dan totaal geen rekening met andere? Hebben zeker weer een nieuwe
    codetaal gebruikt mspx ofzo wat totaal geen standaard is op dit moment volgens mij.

Bijdrager
    MacBeer

Die afdeling heeft zoveel verschillende Mac’s omdat ze hun software op alle mogelijke hardware-systemen en OS-sen testen willen Remon.
    En daarbij lopen er op die afdeling genoeg Mac-gekken rond die graag een verzamelingetje aanleggen. Dat team doet goed werk… er zitten daar hele goede ontwikkelaars.
    Alleen zijn die ook afhankelijk van managementsbeslissingen. Het is niet juist om dat team de schuld te geven van het stoppen met verschillende programma’s en ondersteuning van diensten. Dat zijn beslissingen die het management neemt.

Bijdrager
    Remon

Ja snap dat ze dat moeten testen op alle mac’s maar het werkt op de vrij recente
    mac’s niet eens lekker dus laat staan op de oudere?

Dat management team is ook een deel van die macafdeling en die zitten dus ook
    gewoon fout.

Kan jij of iemand anders een nuttige software applicaties noemen van de afgelopen
    2 jaar die echt de moeite waard was om te downloaden die van de mac afdeling afkomt?
    (geen updates van office 2004 dan)

Bijdrager
    J-roen

Wat voor softwarebedrijf is Mircosoft??????

Misschien eerst goed leren schrijven en dan pas schreeuwen.

Bijdrager
    tennapel

Nee he, niet weer een Bash-Microsoft draadje. Dat Calimero gedoe is sooooo tiresome.

Bijdrager
    Nikita

Naar mijn idee moet je niet zo zwaar tillen aan de software die ze daar uitspugen voor de Mac… D’r zijn genoeg alternatieven. Zelfs het aandeel IE-only websites neemt af. Het enige wat echt beroerd is, is de DRM van Windows Media die alleen voor Windows zelf bruikbaar is… Maar ja, dan maar minder legaal aan je muziek komen hoor :? Hopelijk wordt Flip4Mac nog zo danig doorontwikkeld dat we die dingen ook kunnen gebruiken.

Daarbij heb ik ook zo’n donkerbruin vermoeden dat Vista bij lange na niet het succes wordt waar ze in Redmond op hopen… Ik hoor overal geluiden van ‘Vista is XP in een ander jasje met wat geinige effecten maar verder niet echt het upgraden waard’, zelfs van de meest die-hard Windows-adepten, dus het zal wel los lopen met het hele gedoe.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Remon”

- Virtual Pc (Boothcamp is vele malen beter en tevens gratis. 400 euro voor VP echt
    belachelijk. En als het nou lekker werkte oke maar dat doet het dus niet eens.
    Software met een waardering van 0,0 mag ik wel zeggen)

Bootcamp en VPC zijn 2 verschillende dingen, Bootcamp laat niet veel meer toe dan Windows gewoon laten installeren op een Intel-Mac.
    VPC is een emulator voor X86 (windows) op de PowerPC.

2 compleet verschillende dingen dus.

Bijdrager
    applet

Windows Media Player (zijn ze mee gestopt hadden hem ook kunnen updaten naar
    een versie met HD zoals windows xp die nu ook heeft. Apple heeft QT 7 voor de pc.)

Dat ze met WMP gestopt zijn kan ik me nog enigszins voorstellen hoor….want iTunes spring toch ook niet echt gebruiksvriendelijk om met wma files.

De formaten die QT gebruikt zijn ook meer standaard aangezien deze formaten ook ondersteund worden door de meeste fotocamera’s (voor filmpjes ed)

+ waarom zou Microsoft dit nu nog doen? met de nieuwste generatie Apples, kan XP gewoon gedraaid worden….probleem opgelost voor MS zou ik zeggen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Dat ze met WMP gestopt zijn kan ik me nog enigszins voorstellen hoor….want iTunes spring toch ook niet echt gebruiksvriendelijk om met wma files.

Die vergelijking gaat niet op hoor. Het gros van de mensen gebruikt iTunes gewoon om zijn mp3’s af te spelen. WMP kan toch ook helemaal geen AAC bestanden lezen.

Bijdrager
    PietjePuk

Apple heeft het AAC formaat wel eerder mainstream gemaakt via iTunes. Daarvoor kende bijna niemand (of toch zeker de meeste mensen) het formaat helemaal niet.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Dat kan wel zijn; maar de essentie blijft dat ze helemaal geen reden hadden om te stoppen met WMP voor Mac te ontwikkelen.

Bijdrager
    Nietzman

Dit is toch wel een beetje huilen hoor, als je zo graag up to date had willen blijven met alle Microsoftsoftware voor Windows had je gewoon bij Windows moeten blijven.

Misschien had je je voor je switch beter moeten laten informeren. :W.

Bijdrager
    Remon

Nou om over zo’n typ foutje te vallen is eht reageren ook niet waard.

Verder is de vergelijking van een emulator en een boothcamp ook
    niet helemaal waar natuurlijk maar ze komen uit in een ding en dat
    is het draaien van windows op een mac.

En verder zijn jullie blijkbaar nog enthousiast over Microsoft software
    dus sorry dat ik heb gepost.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Lord_spianoman”

Dat kan wel zijn; maar de essentie blijft dat ze helemaal geen reden hadden om te stoppen met WMP voor Mac te ontwikkelen.

Behalve dat het ze toch niet gelukt was om tegen iTunes op te boksen? (Al is dat een beetje hetzelfde als Netscape die er mee op zou houden als IE die 90% aan marktaandeel kreeg. :X.)

Als Microsoft flip4mac nu zou helpen om ook die laatste wmv-codecs te laten afspelen zijn we klaar. *O*.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Remon”

Verder is de vergelijking van een emulator en een boothcamp ook
    niet helemaal waar natuurlijk maar ze komen uit in een ding en dat
    is het draaien van windows op een mac.

Paint en Photoshop komen óók op één ding neer. :{w.

Bijdrager
    applet

wellicht zitten er wel commercieel/juridische redenen achter om te stoppen met de ontwikkeling van WMP.

beiden partijen geven hun formaten niet vrij voor elkaars spelers.
    Nog niet althans

Iets soortgelijks heeft men bij een bekend electronicabedrijf uit mijn woonplaats al eens meegemaakt….een gevechtje tussen VCC en VHS.
    Niet de taart delen maar 2 taarten maken….en het grappige is…de consument wil dat helemaal niet!

Maar goed, ik raak off-topic…

commercieel/juridische belangen dus

Bijdrager
    Remon

Luister goed het maakt mij niet uit dat ik IE niet kan gebruiken
    en ook msn videochat etc. gebruik ik niet vaak flip4mac is geweldig
    en ben tot op heden nog geen filmpjes tegen gekomen met een speciale
    codec. Ook virtual pc gebruik ik niet dus het maakt voor mij niet veel uit
    maar als je het zo allemaal op een rijtje zet zie je toch dat het steeds minder
    wordt en ook niet bepaald beter. Dat zijn we wel gewend bij Apple.

Bijdrager
    tennapel
    ”Remon”

maar als je het zo allemaal op een rijtje zet zie je toch dat het steeds minder
    wordt en ook niet bepaald beter. Dat zijn we wel gewend bij Apple.

Wat wordt minder? De producten die Microsoft voor de Mac ontwikkeld? En wat heeft dat met Apple te maken? Wordt Apple minder? En waarom zijn we dat wel gewend? Een iMac Bondi Blue met OS9 was veel beter dan een Intel iMac 20″ met Tiger? En wat heeft dat dan weer te maken met Microsoft?

Wat bedoel je eigenlijk nu te zeggen met je rant? Dat je graag MSN gebruikt in plaats van Jabber? Dat Microsoft het Mac platform <cynisch>merkwaardig genoeg</cynisch> nu niet bepaald als topprioriteit ziet?

Als de producten van Microsoft je niet bevallen moet je het niet gebruiken, er zijn genoeg alternatieven voorhanden. Als je het gevoel hebt dat je perse in de Microsoft wereld wilt zijn, koop dan een Windows PC, dan weet je zeker dat je de best mogelijke gebruikservaring met Microsoft producten hebt.
    Al het andere gehuil hier heeft geen zin en irriteert me mateloos. Ik discussieer liever over de goede kanten van het Apple platform en het Calimero gedrag richting Redmond hangt me de keel uit. Er is meer in de wereld dan Microsoft en als Apple gebruiker heb je daar voor gekozen; now live with it.

Bijdrager
    Nietzman

Aangezien je er kennelijk geen last van hebt is het net alsof je als man klaagt over de bittere smaak van ‘die nieuwe’ anticonceptiepillen.

Bijdrager
    Remon

Als het je irriteerd snap ik niet waarom je dan deze topic leest maar goed.

Verder weet je best wat ik bedoel met slechter worden.
    Namelijk de ondersteuning van software voor de mac.

Verder moet je je niet zo druk maken over deze topic tenapel en nietzman
    Ik mag al niet eens meer zeggen hoe ik erover denk. :|

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Remon”

En verder zijn jullie blijkbaar nog enthousiast over Microsoft software
    dus sorry dat ik heb gepost.

Dat is ook niet waar, integendeel…

Bijdrager
    Xenophon

Ik vind het een zeer zinnige topic start van de poster en een paar zeer lullige reacties van de mensen.

In de beschrijvingen van de MS software die hij geeft kan ik me helemaal vinden. En het argument ‘er zijn alternatieven’ is ook niet echt serieus te nemen. Op hoeveel websites vind je geen WMV? Of hoevaak krijg je van een collega een ‘word-bestand’? Dan moet je een degelijk software pakket hebben en geen geknutselde ‘Open Office’.

Bijdrager