28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Simlock

Slechte ervaring MacBook Pro

Hallo iedereen. Mijn macbook pro is dood. In 4 jaar 5 keer kapot gegaan, eerst de batterij kapot, dan moet de harddisk vervangen worden, dan is de vervangende batterij kapot, dan is de graphics chip kapot, hoppa… logicboard vervangen! (gelukkig door Europese wetgeving onder garantie nog vervangen anders had het 600 euro gekost!) En nu zet ik mijn computer aan…. ja hoor, weer het zelfde probleem… scherm blijft uit. Grpahics chip naar de K%^&E, en toen was ik het zat…..

Dus… bijna 2000 euro voor een machine die amper de 4 jaar haalt. Ik heb nu toch zoiets als; Poeh poeh wat is dat Apple een goed merk zeg.

not!

Zit ernstig te twijfelen of ik er goed aan doe door te gaan met Apple, wat een wanproduct was dit zeg.
    Dus, weet iemand of Tim Cook zelve ook zo’n adres heeft waar je gewoon naar kan emailen? Ik heb [email protected] geprobeerd maar die deed het niet.

Ben echt ernstig teleurgesteld….

Bijdrager
    thomth

wel opvallend dat sommige mensen er nooit iets mee hebben, en anderen constant.

Is telkens je macbook vervangen, of alleen de onderdelen?

Inactief
    Anoniem

Wat doe jij met je computer als deze zo vaak kapot gaat?
    .
    Je hebt duidelijk pech, maar ik denk eerder dat dergelijke problemen veroorzaakt worden door iets anders bij je thuis. Misschien iets dat een piekspanning veroorzaakt (waterkoker, magnetron, electrische oven, haardroger o.i.d).
    .
    Heb je toevallig de computer op een van de electische groepen thuis zitten waar ook zo’n soort apparaat aanhangt?

Bijdrager
    pim939

Volgens mij heb je erg veel pech. Ik heb nog nooit iets met mijn Mac gehad. Dus ik zeg blijf bij Apple.

Bijdrager
    hatolex

Maar 1 negatieve ervaring weegt natuurlijk niet op tegen miljoenen positieve ervaringen, maar in jouw geval is er duidelijk sprake van pech….

Bijdrager
    JH90
    Simlock op 12 januari 2012

Dus, weet iemand of Tim Cook zelve ook zo\’n adres heeft waar je gewoon naar kan emailen? Ik heb [email protected] geprobeerd maar die deed het niet.

Dit is een grap….. toch?

Moderator
    Pete.Z

Even de titel aangepast, klopt beter met het onderwerp/sub-forum.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik zou bij de Apple dealer vragen waar je het beste kunt reageren en met een uitdraai van alle reparaties vragen om coulance dat is een soort garantiegebaar dat een goede fabrikant kan doen als een apparaat buiten je schuld te kort is meegegaan of stuk is gegaan. Geen zekerheid dat zoiets lukt, maar zeker proberen. Of: een goedkoop bedrijfje zoeken die hem voor weinig geld kan repareren. Die bedrijfjes zijn er wel. Of: naar de Appledealer gaan en hem keihard door de winkel smijten op een drukke dag. Heb je verder weinig aan, maar je bent wel in 1 x al je frustraties kwijt!:grin:

Bijdrager
    Simlock

@JH90

Eh… Nee. Steve had ook zo’n emailadres en ik moet toch even m’n frustratie kwijt.

@ de rest

-De eerste batterij viel onder een callback.
    -De eerste keer dat de graphics chip ermee ophield viel mijn computer net buiten de callback maar toch vergoed gekregen.

De adapter zit wel in een stekkerdoos met andere apparaten, een lampje en 2 PC speakers. Voor de rest is de computer wel intensief gebruikt ja. Maar daarom had ik ook een ‘pro’ gekocht.

Bijdrager
    Dustin24

Net als de rest zeg ik dat je gewoon pech hebt. Heb ook een Pro, nooit gezeur mee gehad. Bij een APR hoef je dus ook niet meer langs te gaan, want de garantie is eraf. Ik zou zeggen: Laat deze MacBook voor wat ‘ie is en ga gewoon verder met Apple, mocht het dan weer tegenvallen dan kun je een oordeel trekken. +1 voor de poging tot mailen trouwens:lol:

Bijdrager
    Hansi2124

Op een forum zoals deze lees je uiteraard meer over ‘probleemgevallen’ dan over dat alles soepeltjes verloopt. Maar weinig mensen openen hier een topic om te melden dat hun Mac als een zonnetje loopt.:wink:

Heel vervelend voor je dat je deze ervaring hebt, maar volgens mij heb je duidelijk een ‘maandagmorgen-exemplaar’. De eerste optie van MacAanZee zou ik zeker overwegen.

Bijdrager
    nebilem

Die onderdelen die toevallig bij jou kapot zijn gegaan zitten ook in Dell, HP, Packard bel en dergelijke. Is dus niet echt een Apple onderdeel dus als er in plaats van Apple, hp opzat was ie ook kapot. Je hebt dus altijd reparatie gehad is dus netjes.

Bijdrager
    Simlock

@macaanzee

Haha… Ja, alleen is het ding nu al niet meer herkenbaar als laptop ben ik bang. En ik had ‘m via de onderwijs-store.

Bijdrager
    Moriarty

@macaanzee

Haha… Ja, alleen is het ding nu al niet meer herkenbaar als laptop ben ik bang. En ik had \’m via de onderwijs-store.

Mag ik hieruit opmaken dat je hem zelf naar de eeuwige jachtvelden hebt geholpen?

Als dat zo is dan is dat, ondanks het feit dat ik best begrijp, een erg onhandige actie van je geweest.
    Ik heb in het verleden zelf ook zo een “maandagmorgen” model gehad, en die is na 5 reparaties keurig door Apple vervangen door een gloednieuwe, die meer dan uitstekend draait.

Mijn advies; bel met Apple en leg het verhaal uit, 5 reparaties is buiten proportie en laat Customer Relations het probleem afhandelen.
    Deze vlieger gaat helaas niet op als je het apparaat zelf al hebt vermoord…

Bijdrager
    Simlock

@ moriarty

Tja was idd dom. Maar een schrale troost, net gebeld met applecare en het zou niet gerepareerd worden onder garantie, dus dat had me zowieso 600 euro gekost, wat de machine niet meer waard was geweest.

Bijdrager
    MacBeer2

Bij je volgende Mac (als die er komt) zou ik je ernstig aanraden te investeren in AppleCare.

Bijdrager
    Haike

Als ik het goed lees is je 2e HD niet kapot (of nu wel omdat je alles in barrels hebt geslagen?) haal die eruit, haal het geheugen eruit, en bied die tweedehands te koop aan. Met de huidige schaarste aan HD’s en oplopende geheugen prijzen, levert dat dan misschien nog iets op.

Bijdrager
    Afroman

Het zal Tim zijn fruitige reet roesten of jouw Mac het niet doet, zijn bedrijf verdiend toch bakken met geld en heeft toch zat tevreden klanten.

Maar je moet even kijken wat voor bestanden en wat voor inrichting je hebt voor je computer. Als je makkelijk kan switchen naar Windows.(En dus geen specifieke Apple-software) gebruikt is het heel makkelijk, en anders moet je gewoon weer aan de Apple. Maar misschien heb je ook een betere computer. Dit was wel een maandag-morgen model als je zorgvuldig met je Mac omgaat.(waar ik wel vanuit ga)

Bijdrager
    Simlock

@macbeer

Dat applecare vind ik zo’n onzin. Je koopt een machine van 2 ruggen, 3 keer duurder dan een ‘normale’ computer, dan mag je ervan uitgaan dat ie het ook gewoon naar verwachting doet en ga ik niet een verzekering van 2 jaar voor 400 euro erbij nemen.

@ haike

De hd is nog intact ja, die wou ik op een of andere manier wel kopieren naar een eventuele toekomstige mac. Maar 2 gig geheugenreepjes brengen toch ook niet zoveel op? HD was ook maar 120 gig trouwens…

Bijdrager
    Dustin24

Hahaha hilarisch dit topic:lol:

Bijdrager
    MichMich

Heb 10 Macs, gebruik ze sinds 2006. Twee keer iets moeten laten repareren (onder garantie). Vind het dus wel meevallen. Wellicht heb jij pech, met een maandagmorgenmodel.

Bijdrager
    Haike

@ haike

De hd is nog intact ja, die wou ik op een of andere manier wel kopieren naar een eventuele toekomstige mac. Maar 2 gig geheugenreepjes brengen toch ook niet zoveel op? HD was ook maar 120 gig trouwens…

Ik zal ook niet beweren dat je er rijk van gaat worden, maar een kop koffie en een biertje zul je er wel van kunnen drinken, en dan neem je vast er eentje op je nieuwe machine, opdat het een beter exemplaar mag zijn dan die je had. Je kan natuurlijk ook die HD houden, en er een externe behuizing voor kopen. Kabel ertussen, en je plukt alles van je HD eraf naar je nieuwe mac toe. Daarna kan hij als back-up gaan dienen.

Bijdrager

Pic’s or it didn’t happend! :sarcastic:

Bijdrager
    Bart01

@macbeer

Dat applecare vind ik zo\’n onzin. Je koopt een machine van 2 ruggen, 3 keer duurder dan een \’normale\’ computer, dan mag je ervan uitgaan dat ie het ook gewoon naar verwachting doet en ga ik niet een verzekering van 2 jaar voor 400 euro erbij nemen.

@ haike

Dat je Tim Cook wilt mailen vind ik ook hilarisch. Maar buiten dat geef ik je gelijk over Applecare. Je betaalt abnormaal veel (voor de MacBooks dan, de iMac valt wel mee) en dan krijg je nog magere garantie.

Als je nou even naar de unigarant gaat, dan betaal je 55 euro per jaar voor ’n machine rond de 1800 euro en dan is alles gedekt en dus ook waterschade en valschade.

Nu ga ik alleen wel wat offtopic.
    OT: Ik heb mijn Mac sinds juli en ik heb nog geen enkele negatieve ervaring ermee gehad. Het enige wat ik ondervind is dat 4GB veels te weinig is maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen :).

Bijdrager
    Ree

@simlock

Ik vind het erg jammer te moeten lezen dat je zoveel problemen met je Apple hebt gehad. Uit ervaring kan ik zeggen dat 5 maal reparatie nodig echt uitzonderlijk is. Als het niet zo triest zou zijn zou ik grapjes maken over het kopen van loten in de staatsloterij want je hebt er een hand van die minieme kans te pakken.

Afgezien van dat alles, en ik begrijp je frustratie, maar het aan gort slaan van een macbook pro vanwege een defectief logicboard ….

Er zijn genoeg mensen die je defecte zo hadden overgekookt (ga maar eens op marktplaats kijken) of misschien je display of je keyboard of je optical drive harden kunnen gebruiken ter vervanging van eigen defect.

Tot slot sluit ik me aan bij de rest; laat deze ene negatieve ervaring (hoewel in 5 delen) niet de reden zijn om Apple op te geven.

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Dit is gewoon pure pech. Toch zou ik lekker kiezen voor een Apple en er veilig Apple Care bij aanschaffen. Of is het toch onvoorzichtig zijn?

Bijdrager
    Haike

Dit is wat unigarant dekt, dat kom je pas bij artikel 21 tegen.. Daarvoor dekt vooral unigarant zich in wanneer ze niet hoeven uit te betalen..

En dit is wat ze vooral niet verzekeren

Bijdrager
    freeway

Mijn MBP heeft ook al veel problemen gehad, Ik weet het nog niet of ik bij mac blijf als deze kapot gaat.
    Ik heb diverse merken thuis en de MBP ( de duurste van allemaal ) is de enige die echt problemen geeft, gelukkig heb ik Apple care(en een extra verzekering bij de MM) maar ik ben benieuwd hoe dat gaat als i 3 jaar wordt.

Asus is ook goed.

Ik zou als ik jouw was naar de winkel gaan voor garantie, zoveel problemen zou een kwaliteits product niet mogen hebben, om in juridische termen te blijven. (de termijn doet er dan niet toe)

Sterkte

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.