10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    akkie

Slechte coating iPhone 8 Space Grey

Ik heb sinds kort een iPhone8 en heb daar even mijn oude bumpercase van mijn iphone6 omheen gedaan, omdat ik nog geen andere had. Na een week heb ik de bumper er van afgehaald en nu zie ik aan de zijkanten en hoeken al allerlei kleine krasjes zitten. het lijkt er op dat de Space Grey verflaag / coating heel erg dun is. Mijn iPhone 6 van 3 jaar oud ziet er beter uit dan de nieuwe. De 6 heeft  een zilveren zij- en achterkant, maar dat lijkt van een veel betere kwaliteit. Ik heb dit bij Apple aangegeven, maar zij zeggen dat cosmetische schade niet gedekt wordt. Ik vind dat je voor een toestel van 800 euro iets meer mag verwachten. Nu wil ik niet meteen gaan azijnz**ken, maar ik overweeg toch om een klacht in te gaan dienen. Ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem. Hoe zijn jullie ervaringen met de coating van de iPhone 8 Space Grey.

Voor de duidelijkheid. Ik heb niet gevoetbald met de telefoon, hij is ook zeker niet gevallen. Ik kan me voorstellen dat er nog wel een verdwaald zandkorreltje in de case, maar dan nog verwacht ik dit niet.

Bijdrager
    Niels

Denk dat het probleem eerder bij je case ligt, de iPhone 6 Case is niet geschikt voor een iPhone 8 (deze is net iets dikker).

Bijdrager
    sunapple

Tja, sommige cases kunnen de iPhone beschadigen, dat gebeurt heel vaak. Welke gebruik je precies? Zelf gebruik ik daarom liever de Apple cases met zo’n zachte binnenkant. Dan komt daar inderdaad nog bij dat de iPhone 8 0,4 mm dikker is dan de 6, dus dat zou bij kunnen dragen.

Je oude zilveren 6 krijgt dit soort beschadigingen niet omdat die natuurlijk geen coating heeft.

Kortom: je iPhone 8 heeft een normale coating en de beschadigingen komen waarschijnlijk door de case (Apple is niet aansprakelijk).

Bijdrager
    Absrnd

Lekker makkelijk Apple de schuld geven, het is geheel jouw eigen fout,

je kan er nog zo’n strakke case eromheen hebben, maar als je troep in je zak hebt, en je steekt je phone in je zak, gaat die rotzooi er tussen zitten, en de boel beschadigen.

het is algemeen bekend dat cases meer schade toebrengt dan ze goed doen.

Bijdrager
    imathijs

Wat Absrnd zegt over de strakke hoes is waarschijnlijk waar.

Mij is in de winkel destijds ook zo’n ‘handige’ hoes aangesmeerd verkocht, zo’n eentje als je telefoon op de grond valt, je telefoon hoe dan ook heel blijft. En ook nog eens 35-40 euro kost. Maar ach, als je telefoon maar mooi blijft, toch?

Nu heb ik mijn telefoon nooit laten vallen, maar als ik de hoes eraf haal, lijkt het alsof ik ‘m al 10 keer heb laten vallen zonder hoes.

Bijdrager
    akkie

De bumper is inderdaad voor een iPhone6 bedoeld, maar het is niet dat deze superstrak zit of zo. Daarnaast heb ik hem schoongemaakt voordat ik hem om de nieuwe iPhone heb gedaan. Ik wil zeker niet meteen Apple de schuld geven. De vraag is alleen of je mag (kunt) verwachten dat na 1 week normaal gebruik er zoveel krasjes op komen. Het gaat hier om een toestel van 800 euro, waarbij je best een beetje goede coating mag verwachten. En dan mag die 0,4mm wat mij betreft niet de reden zijn dat er zo snel krasjes op komen. Je zou ook een beetje mogen verwachten dat zelfs zonder case er geen beschadigingen optreden bij normaal gebruik als je het mij vraagt.

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, wat mag er wel en wat mag er niet… Lastig.

Bijdrager
    Absrnd

<p class=”cite”>akkie op 10 juli 2018 om 08:20</p>
    De bumper is inderdaad voor een iPhone6 bedoeld, maar het is niet dat deze superstrak zit of zo. Daarnaast heb ik hem schoongemaakt voordat ik hem om de nieuwe iPhone heb gedaan. Ik wil zeker niet meteen Apple de schuld geven. De vraag is alleen of je mag (kunt) verwachten dat na 1 week normaal gebruik er zoveel krasjes op komen. Het gaat hier om een toestel van 800 euro, waarbij je best een beetje goede coating mag verwachten. En dan mag die 0,4mm wat mij betreft niet de reden zijn dat er zo snel krasjes op komen. Je zou ook een beetje mogen verwachten dat zelfs zonder case er geen beschadigingen optreden bij normaal gebruik als je het mij vraagt.

een onbeschadigbare laag bestaat gewoon niet, zelfs al is je buitenkant van diamant gemaakt is, zal deze krassen.

onderschat een korreltje zand oid niet, deze zijn hard en vooral scherp, en als deze tussen de hoes en de iPhone zitten, ga je nog eens druk uitoefenen bij het beetpakken en in en uit je broekzak halen.

het beste is dagelijks schoonmaken, en dan nog loop je risico.

Ik heb mijn iPhone-X al maanden los in mij broekzak, en er zitten geen zichtbare krassen op ( heb dan ook nooit iets anders erbij)

Het is een beetje hetzelfde met het scherm, dat ook nooit onbekrast zal blijven, als je van een gloednieuwe iphone de bescherm plastic er van af haalt, en een super zachte microvezel doek er over heen wrijft, zal je in scherp zonlicht reflectie al gelijk krassen zien.

de media praat altijd over krasbestendig en gorilla glas, alsof het nooit kapot kan gaan, maar alles gaat op een gegeven moment slijten, kijk maar wat water doet met rotsen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Absrnd.

Bijdrager
    sunapple

Wat ik nog graag wilde weten is hoe de bumper eruit ziet en wat voor materiaal aan de binnenkant zit. Het is sowieso maar gissen, alleen helpt het wel bij het verhaal.

Er zijn ook zat verhalen (onder anderen binnen mijn familie) van een gebarsten scherm nadat een iPhone viel met een Apple leren hoes eromheen. Je zou best kunnen stellen dat je dat niet mag verwachten, ook omdat de hoes 60 euro kost. Je kán dat stellen, maar het is niet reëel. Apple gebruikt goede materialen, wat er daarna in het gebruik gebeurt is niet te voorspellen (zo kan er ook zand in het Apple hoesje komen en de iPhone bekrassen). Zeker niet met hoesjes van derden.

Bijdrager
    akkie

<p class=”cite”>sunapple op 10 juli 2018 om 15:48</p>
    Wat ik nog graag wilde weten is hoe de bumper eruit ziet en wat voor materiaal aan de binnenkant zit. Het is sowieso maar gissen, alleen helpt het wel bij het verhaal.

Er zijn ook zat verhalen (onder anderen binnen mijn familie) van een gebarsten scherm nadat een iPhone viel met een Apple leren hoes eromheen. Je zou best kunnen stellen dat je dat niet mag verwachten, ook omdat de hoes 60 euro kost. Je kán dat stellen, maar het is niet reëel. Apple gebruikt goede materialen, wat er daarna in het gebruik gebeurt is niet te voorspellen (zo kan er ook zand in het Apple hoesje komen en de iPhone bekrassen). Zeker niet met hoesjes van derden.

De bumper is van siliconen, eigenlijk ontworpen voor een iPhone 6 en ik lees dat de iPhone 8 0,4mm dikker is, wat in theorie een probleem zou kunnen zijn. Ik heb alle reacties van jullie ter harte genomen. Ik snap dat zand krast en dat krasjes niet te vermijden zijn, maar mijn iWatch van 2 jaar oud ziet er beter uit dan deze iPhone na een week, terwijl de iwatch onbeschermd elke dag om mijn pols zit. Ik zou verwachten dat de iPhone een beetje dezelfde kwaliteit zou hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.