10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

slechte beeldkwaliteit Netflix icm Apple TV 3rd gen

Wanneer ik ’s avonds een film op netflix wil kijken via mijn ATV 3rd gen., heb ik last van een pixelig beeld op mijn TV. Wanneer ik dezelfde film op de dag ga kijken, wanneer minder mensen op de server van Netflix zitten, heb ik geen last van een pixelig beeld en is alles gewoon in crisp HD kwaliteit.
    Het vreemde hiervan is, dat wanneer ik ’s avonds wanneer het kennelijk druk is op de netflix server via de Sony smart tv app netflix kijk en dezelfde film met dezelfde scene afspeel, het beeld er wel super uitziet. Het probleem vind in de regel plaats tussen ongeveer 9 uur ’s avonds en 1 uur ’s nachts.

Ik heb het volgende allemaal gedaan om het één en ander uit te sluiten.
    Ik heb een UPC 120 mbit aansluiting en op het moment van problemen getest en geeft ruim 100 mbit download via speedtest.net aan.
    Ik heb mijn ATV 3rd gen bedraad aangesloten om uit te sluiten dat er signaalverlies optreedt tijdens streamen
    Ik heb mijn ATV opnieuw herstart en dit gaf geen oplossing
    Ik heb mijn ATV hersteld en de software opnieuw geinstalleerd zonder gebruikmaking van iTiunes, dit gaf geen oplossing
    Ik heb mijn ATV hersteld en de software opnieuw geinstalleerd met gebruikmaking van iTunes, dit gaf geen oplossing
    Ik heb mijn router en modem opnieuw gereset, dit gaf geen oplossing
    Ik heb mezelf op mijn ATV opnieuw af en aangemeld op netflix, dit gaf geen oplossing

Kortom ik heb zo’n beetje alles geprobeerd om uit te sluiten dat iets in het netwerk het probleem geeft. Nogmaals geeft mijn Sony netflix app op mijn smart TV deze problemen niet. Hieronder volgt nog een link vanuit het Apple forum, waarbij nu al 65 pagina’s zijn gevuld met dit probleem.

https://discussions.apple.com/thread/5565870?start=750&tstart=0

Mijn vraag is of hier ook mensen zijn die dit ook al opgevallen is?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, hier op beide Apple TV 3’s was (maar dan een paar weken geleden, want opgezegd) het haarscherp.

Overigens ook op alle andere devices waar we het mee en op bekeken.

Overdag of avond maakte niet.

Bijdrager
    Xcode

Ik herken je probleem, maar wat ik meestal even doe is de film/serie aanzetten en dan pauzeren voor een minuutje. Dan is het probleem bij mij opgelost.

Bijdrager
    Cybershooter
    Xcode op 04 januari 2014

Ik herken je probleem, maar wat ik meestal even doe is de film/serie aanzetten en dan pauzeren voor een minuutje. Dan is het probleem bij mij opgelost.

Ik hoop dat Apple of Netflix snel met een oplossing komt, want op deze manier is een film kijken in HD meer frustratie geworden dan genieten. Ik kan gelukkig nog uitwijken naar mijn Sony Bravia Netflix app en die werkt om het even welk moment van de dag met haarzuivere HD beelden.

Bijdrager
    Mark Verheul

Ik gebruik ook een ATV 3rd gen in combinatie met o.a. Netflix en ik heb totaal nergens last van.
    ATV is bedraad aangesloten op mijn modem en heb een 60 mbit verbinding bij UPC en heb, overdag of ’s avonds, prachtig beeld.

Bijdrager
    WimVriend

Heb je ook al eens gecontroleerd welke WiFi kanalen in jouw buurt worden gebruikt en welk WiFi kanaal jij gebruikt.

Bijdrager
    Webarcher

Heeft denk ik niets te maken met de hardware, maar met de snelheid en kwaliteit van je WiFi op dat moment. Bij een lage snelheid schakelt Netflix automatisch terug in een lagere resolutie.

Bijdrager
    Shmoo

Bij mij het wel eens voor dat het soms wat blurry is en het geluid iets doffer wordt maar naar een paar seconde trekt alles dan weer recht.

Bedraad aansluiten als dat mogelijk is is 100% een wereld van verschil in kwaliteit.

Wat ik wel heb gemerkt is dat zodra je aan het kijken bent en iemand met een iPhone 5 ( of nieuwer device ) verbinding maakt met je netwerk dat hij zich dan compleet ophangt.
    Mijn zus komt wel eens op bezoek en als ik dan iets aan het kijken ben en zij gaat met haar iPhone 5 op Facebook of zoiets dan hangt de Apple TV zich compleet op, bevriest en herstart na een minuutje ongeveer.

Zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met het de nieuwere netwerk specs aangezien ik nog een eerste gen. Time Capsule heb.

Bijdrager
    Cybershooter

Ik lees hier dat verschillende mensen hier aangeven of het WIFI kanaal niet stoort met gebruikers in de buurt op mogelijk hetzelfde kanaal, echter ik heb aangegeven dat ik mijn reeds Apple TV reeds enige tijd geleden bedraad heb aangesloten om juist alle interferenties op WIFI gebied uit te sluiten.

Daarnaast heb ik een link meegestuurd in mijn topic bericht, waarbij nu ruim 66 pagina’s volstaat met gebruikers die dezelfde klachten hebben, dus moet er wel degelijk ergens iets aan de hand zijn, hetzij bij Netflix, hetzij bij de ISP (in mijn geval UPC), hetzij bij Apple. Daarnaast is het zo dat niet alle content gevoelig is hiervoor. Ik ervaar dat ca. 40% van de content met name ’s avonds terugbuffered naar een pixelig en fuzzy beeld, wat met name erg goed waarneembaar is wanneer je dicht op de tv zit om dit vast te stellen. Ook wanneer je verder weggaat zitten vanaf de TV (in mijn geval 46 inch) is het goed te zien, alhoewel je dan over vergelijkbaar materiaal moet beschikken, zoals ik dat kan met mijn Sony smart TV netflix app vs. Apple TV app.

Soms is het zo erg dat de Apple TV terugbuffered naar een werkelijk slechte kwaliteit, alsof je naar een slechte youtube film zit te kijken. Het is ook goed te zien aangezien de film wordt opgestart in prachtig beeld met superveel detail en een paar seconde later (totaal ten onrechte, aangezien ik mijn ATV bedraad op een 120 mbit lijn heb aangesloten) terugbuffered naar slechte kwaliteit. Als voorbeeld zou je de netflix documentaire Motionart: Flowers of Forests moeten opstarten ’s avonds via je Apple TV en dan dicht op de tv gaan zitten, je ziet dan werkelijk het verschil tussen opstarten (prachtig beeld) en een paar seconde later (fuzzy detailloos en pixelig beeld). Dit is goed te zien aangezien met name de Motion Art: Flowers film beschikt over scenes waarbij prachtige bloemenvelden met heel veel detail getoond wordt. Op de Sony netflix app blijft dit detail gedurende de gehele film prima intact (ook ’s avonds), op de Apple TV veranderd dit na een paar seconde in een fuzzy beeld.

Voor diegene die zeggen nergens last van te hebben, heb ik het verzoek om deze film ’s avonds af te draaien op de apple TV en wat dichter op de tv te gaan zitten om dit goed waar te nemen.

Bijdrager
    interFACE

Tja, de Apple tv op marktplaats zetten en gewoon via je smart tv kijken.
    Problem solved

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.