17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Frabans

slecht wifi op iPad.

Op mijn iPad 2 is de ontvangst van de wifi slecht. Op mijn iPhone 6+, de iPad Air, en het Macbook pro is dit zoals het moet. Ik krijg 300 Mbps of meer maar op de iPad 2 niet meer dan 70Mbps. Dus heb ik deze geheel leeggehaald en opnieuw geinstalleerd. geen resultaat. Is hij dus stuk?

Bijdrager
    McPim

Nee hij is niet stuk. Een iPad 2 heeft 802.11n WiFi aan boord, en dat is langzamer dan de nieuwere standaard 802.11ac. Een iPad 2 kan ook niet met de snellere 5Ghz frequentie verbinden dus volgens mij is die snelheid die je meet volkomen normaal. Hoeveel bereik-streepjes heb je?

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je je router al eens gereset?
    Even een minuutje stroomloos maken.

Op de iPad het netwerk “vergeten” en even opnieuw aanmelden.

Geblokkeerd
    Anoniem
    McPim op 26 november 2017

Een iPad 2 kan ook niet met de snellere 5Ghz frequentie verbinden dus volgens mij is die snelheid die je meet volkomen normaal.

Weet je dat wel heel zeker?

Bijdrager
    Frabans

Als ik het wifi netwerk instel op 5G dan gaat de iPad tot ca 100 Mbps max. Als ik hem instel op 2.4 dan komt hij niet verder dan 45 max. Die 5G doet dus wel wat. De upload is wel wat het zijn moet. bijna 40 up.

Bijdrager
    McPim

Mm, vergissing inderdaad @vuurvreter. Het kan wel zo zijn dat ie via 2.4Ghz verbinding maakt, en die band geeft een lagere snelheid dan de 5Ghz band. Dus dan eens naar de router kijken..

(edit): dat ziet Frabans dus ook inmiddels

Geblokkeerd
    Anoniem

2.4Ghz geeft altijd een lagere snelheid, daarom is het beter om een 5Ghz netwerk te kiezen.
    @mcpim, ik ff bang een iPad te bezitten met bijzondere mogelijkheden:-D

Bijdrager
    Frabans

Ik heb de router nu opnieuw opgestart. Het is een Apple timecapsule. Die verzorgt het wifi signaal.
    Na opnieuw een test is het resultaat niet beter.

Bijdrager
    McPim

Haha vuurvreter… Het is lastig precieze specs te achterhalen, volgens mij zijn er binnen de 802.11n standaard verschillende max snelheden (afhankelijk van aantal antenne’s / bundled streams). Ik heb geen iPad 2 meer in de collectie maar ik denk dat die geen 300Mbps kan halen. Maar Frabans: 100Mbps is toch keisnel :wink: ?

Bijdrager
    Frabans

Kan ik dat ergens terugvinden?

Bijdrager
    Frabans

Inderdaad is 100Mbps keisnel, maar het verbaasd me dat de andere apparaten wel snel zijn. Waar kan ik vinden hoe snel die mini moet zijn?

Bijdrager
    McPim

Hier wordt er iets over geschreven. Moeilijk verhaal, maar jouw iPad is ‘single stream’ qua 802.11n standaard en gebruikt wel ‘wide channels’. Dat komt uiteindelijk neer op een theoretisch maximum van 150Mbps, actueel 100Mbps is dan een normale snelheid. Jouw andere apparaten hebben allemaal 802.11ac (neem ik aan), en zijn daarom een stuk sneller.

Bijdrager
    Frabans

OK. duidelijk verhaal. Hij zit dus aan z’n max, dus niet stuk.

Bijdrager
    McPim

Exact (y)

Bijdrager
    Frabans

Bedankt McPim. (y)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had het niet beter kunnen omschrijven:-D

Bijdrager
    Shmoo

Een iPad 2 ? Da’s schattig. Waarschijnlijk zit er ook nog zwart/wit behang op de muren. ?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.