5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Slecht ontvangst iPhone en Airport Express

Ahoi,

Ik ben even het noorden kwijt, en hoop dat er iemand hier me de juiste richting uit kan sturen.
    Ik woon in een klein appartement en ik heb in m’n woonkamer een Airport Express (nieuwe generatie) waar het internet op binnenkomt. Dit is de “hoofd-airport” zeg maar. Hij maakt een draadloos netwerk aan “Airport” met een Radiomodus 802.11a/n – 802.11b/g/n (automatisch) het 2,4 ghz en 5 ghz kanaal worden beiden Automatisch gekozen, deze Airport Express wordt ook gebruikt voor Airtunes.
    Daarnaast heb ik in m’n woonkamer een oudere Airport Extreme. Deze breid het draadloze netwerk uit en op de usb poort zijn 2 hardeschijven aangesloten waarop de backups gebeuren.
    Tot hier loopt alles prima.
    In m’n slaapkamer heb ik nog een Airport Express (vorige generatie), ook deze Airport breid het draadloze netwerk uit en wordt gebruikt voor Airtunes. Met m’n Macbook Air heb ik in het hele appartement een goed ontvangst. Maar de wifi verbinding van m’n iPhone 4 valt weg als ik halverwege de slaapkamer ben. In de woonkamer is het ontvangst volgens de Airport app uitstekend, in de slaapkamer helemaal niets meer.
    In diezelfde slaapkamer hangt dus de oudere generatie Airport Express en toch lijkt m’n iPhone het signaal niet op te pikken?

Waar zou dit aan kunnen liggen? En hoe valt dit op te lossen? Ik weet dat m’n iPhone geen 5ghz ondersteunt en kan de oudere AIrport express niet in 2 “banden” uitzenden. Maar kiest hij dan automatisch de 5ghz? Waardoor m’n ontvangst wegvalt?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Heb nu zowat alles geprobeerd…
    Alvast bedankt,
    Jonas

Bijdrager
    robin003

hoe was het internet voor dat de nieuwe generatie airport express er was ?

Bijdrager
    chonazz

Dan was m’n setup anders. Ik ben nog maar net naar dit appartement verhuist en ik gebruikte m’n oude Airport Express en de Airport Extreme in de woonkamer. Ik heb de nieuwe Express gekocht om m’n netwerk naar de slaapkamer uit te breiden.

Opzich is het al gek dat ik alleen de nieuwe Express het hele appartement niet dekt. Het is ongeveer 75 vierkante meter. Maar het is een oud gebouw en sommige muren zijn best dik.

Jonas

Bijdrager
    robin003

ik weet het niet helemaal zeker maar zou het niet zo kunnen zijn dat de airport express in de slaapkamer dan ook geen verbinding heeft ? Als dit niet het probleem is dan zou ik er voor kiezen om de 3 airports te herstellen naar de fabriek’s instellingen en dan opnieuw proberen.

veel succes !
    mvg,
    Robin

Bijdrager
    chonazz

Airport Express heeft zeker verbinding. Het blijft iets geks, vooral omdat ik in andere situaties de nieuwe Airport Express een radius weet hebben tot ver in bv een tuin…

Iemand die nog suggesties heeft? Ik zou het toch graag opgelost zien.

Jonas

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.