21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Glexx

Slecht internetconnectie na uitbreiden netwerk via kabel

Hi

Netwerk ziet er als volgt uit:

Modem -> TC
    TC -> bedraad -> AExtreme
    TC -> draadloos -> AExpress

En sinds ik die AExtreme er bedraad heb tussen gezet, dus met instellingen nieuw netwerk aanmaken en dan de zelfde namen en wachtwoorden gebruiken als de TC, is het internet af en toe ineens verschrikkelijk langzaam (draadloos). Wat moet ik hier tegen doen?

Bijdrager
    polansky

Je kunt de opstelling beter anders doen:
    Modem -> AExtreme – AEXpress (beiden bedraad, beiden in bridged) en gekoppeld aan het modem

Tenzij je Ziggo het modem hebt laten omzetten, dan kan de AExtreme (DHCP blijven) en moet de AExpress in bridged en bedraad in de AExtreme gestopt worden. Daarna pas de TC. Deze kun je koppelen aan de Aextreme

Er even vanuit gaande dat je Ziggo als provider hebt.

Zelf geen fan van Apple routers, te weinig configuratie mogelijkheden en vaker problemen met netwerken dan reguliere routers. Bovendien komen Apple routers meestal niet als ‘goed’ uit de bus bij reviews.

Bijdrager
    fred44nl

Het hangt er helemaal vanaf, hoe de TC, AE en AEx zijn ingesteld.
    Er behoortnslechts één router te zijn.
    Dat kan het Ziggo modem zijn, of de TC, als het modem dit niet doet.
    De AE en AEx moeten in ieder gaval beide in brug,odus staan.
    En beide moeten staan op “maak netwerk aan”
    En indrdaadnde netwerknamen en wachtwoordenngelijk.

Bijdrager
    Glexx

Nee de TC is zo ingesteld dat hij de DCHP doet, en de rest staat in brugmodus.

De ziggo modem staat indd alleen op modem functie.

De Express is alleen niet bedraad, omdat deze de muziek streamt naar het geluidssysteem en daar geen internetaansluiting zit.

Waarom kan de TC niet na het modem? Leek mij het snelst kwa backups maken, want alle bedraadde verbindingen naar de macs gaan via deze TC.

Bijdrager
    fred44nl

de TC kan best wel aan het Ziggo modem.
    ik begrijp ook nirt waarom polansky dat zegt.
    er is qua netwerk geen verschil tussen een TC en een AE, mits van dezelfde serie.

Bijdrager
    Glexx

Yes is van dezelfde serie. Maar geen idee waar het probleem dus ligt?

Bijdrager
    Glexx

Zo ziet het eruit voor de duidelijkheid

Bijdrager
    Glexx

Iemand? Zit nog steeds in de knoop

Bijdrager
    TheBigZ

Nog steeds?

Bijdrager
    Glexx

Yes al een paar jaar, heb het een klein beetje aangepast op wat tips en tricks over het internet. Het ziet er nu zo uit:

Ziggo Modem (router + modem functie) -> bedraad -> Time Capsule (brugmodus) – Maak draadloos netwerk aan
    Ziggo Modem (router + modem functie) -> bedraad -> Airport Extreme (brugmodus) – Breidt draadloos netwerk uit
    -> draadloos -> Airport express

Het is nog steeds helemaal shit.

Bijdrager
    fred44nl

heb je deze al geprobeerd:

Ziggo Modem (router + modem functie) -> bedraad -> Time Capsule (brugmodus) – Maak draadloos netwerk aan
    Ziggo Modem (router + modem functie) -> bedraad -> Airport Extreme (brugmodus) – Maak draadloos netwerk aan
    -> draadloos -> Airport express (brugmodus) – Breidt draadloos netwerk uit

Bijdrager
    TheBigZ
    Glexx op 20 januari 2014

De Express is alleen niet bedraad, omdat deze de muziek streamt naar het geluidssysteem en daar geen internetaansluiting zit.

De AirPort Express kun je dan in Client Mode zetten. https://support.apple.com/en-us/HT201621

Bijdrager
    TheBigZ
    Glexx op 17 september 2015

-> Airport Extreme (brugmodus) – Breidt draadloos netwerk uit -> draadloos -> Airport express

Het beste gebruik je géén “Breidt draadloos netwerk uit”, maar zet je een ‘roaming’ netwerk op. https://support.apple.com/en-us/HT204616

Bijdrager
    Glexx

Oke heb dus nu me

Ziggo Router/Modem
    Time Capsule in Maak netwerk aan (DCHP in brugmodus) (bedraad)
    Aiport Extreme in Maak netwerk aan (zelfde ssid & ww) (DCHP in brugmodus) (bedraad)
    Airport Express in breid draadloos netwerk uit (draadloos)

En dan de rest vd instellingen op automatisch. Gisteren ingesteld, was hele avond top. Maar vandaag weer onwijs instabiel.

Bijdrager
    Glexx

Ziggo is btw: Cisco EPC 3925 wifi-modem en wifi staat uitgeschakeld

Bijdrager
    fred44nl

kijk es naar de kanalen met bijv. iStumbler.

https://istumbler.net

Bijdrager
    Glexx

Ook al gedaan fred, ik zit op 100, 108 en 1. En alleen 6 is bezet.

Hoe kan dit btw, dat 1 signaal uitzend op 108 en de andere netjes op 100 en 1?

Ik heb het gevoel dat het komt door de Time Capsule, zolang ik in de buurt ben van de Airport Extreme doet ie het netjes. Staan er instellingen dan fout in TC?

Bijdrager
    Glexx

Ik kom er net ook achter dat alle wifi verbonden is met de Airport Extreme. Het lijkt wel of de Time Capsule steeds een connectie eraf kickt?

Bijdrager
    Glexx

Oke TC stond dus op IPV 6 verbinding, die heb ik nu uitgezet. Kijken hoe dit vanavond gaat. Ik houd u op de hoogte. Bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

Hoe kan dit btw, dat 1 signaal uitzend op 108 en de andere netjes op 100 en 1?

dat is voor mij ook een raadsel:)
    bij mij gaan de kanalen ook naar waarden, die ik niet kan verklaren.
    soms hebben m’n AE en TC beide precies dezelfde kanalen, maar het werkt prima.

ipv6 moet op alleen local link staan.

Bijdrager
    Glexx

Oke knal nu alles op IPV6. En weer even aankijken hoe het netwerk is.

Even een vraagje. Met deze opstelling hoe groot netwerk heb ik dan? Dit moet toch genoeg zijn voor een huis? Heb namelijk in de garage bijna geen verbinding en ben bang als ik er een repeater in knal dat t kwaliteit van het netwerk weer naar beneden gaat.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.