1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Beeldbuisje

slaapstand Macbook Pro 13″ mid 2012

Ik knutsel zelf van tijd tot tijd al eens aan een macbook. Zo heb ik een al een tijdje een MBP retina 15″ early 2013 in gebruik. Een nieuwe installatie Catalina op gezet en middels PatchedSur Big Sur erop.

Met de twee operating systems schakelt de macbook na even dichtgeklapt te zijn naar een erg laag verbruik standby. Na een weekje zo te staan is de batterij slechts 10% van haar capaciteit kwijt.

Nu ben ik voor mijn ouders een MBP mid 2012 in orde aan het maken. SSDtje erin en een nieuwe batterij. dmv Command-R kwam Mac OS Yosemite erop. Klap je met dit OS het scherm dicht, gaat na enkele seconden het witte statuslampje vooraan knipperen. Wacht je nog enkele uren, gaat dat lampje gewoon uit. Na het openklappen kom je na enkele seconden terug in het OS waar je gestopt bent. Batterijverbruik is dan ongeveer zoals de MBP 15″ Retina.

Om een beetje actueel te zijn, en het toestel ondersteunt het officieel, Catalina erop gezet. Klep toe, statuslampje knippert, maar blijft dat ook zo doen. Het probleem is dat 24u later de batterij al met 8% gezakt is. Open je hier de klep weer, komt het beeld nagenoeg meteen terug.

middels het commando pmset -g | grep hibernatemode 25 dit al eens van hibernate 3 naar 25 gewijzigd, doch geen verbetering.

Iemand een idee hoe ik in Catalina dezelfde erg “diepe” slaapmode zoals in Yosemite standaard is, kan instellen?

tnx

Gert

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.