9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

Slaapstand of uit?

Hallo mensen,

Een vraag over het in de slaapstand of uit zetten van een MBP.

Ik gebruik mijn MBP ook als desktop, mijn vraag is of ik beter de machine kan uit zetten als ie langer dan 12 tot 16 uur niet wordt gebruikt of maakt het niets uit voor de levensduur van de computer?
    Ik lees wel eens dat het zwaarder voor de machine is als ie veel aan en uit wordt gezet, is dit dan minder erg als die uit de slaap stand komt?
    Heb vorige maand de logic board van een iMac uit 2008 kapot gehad dus ben ik erg voorzichtig geworden met gebruik van de MBP.

Thanks.

Bijdrager
    Pieterr

Ik zet mijn MacBook Pro iedere avond uit. En die is van 2006 en doet het nog steeds prima met zijn eerste logicboard.

Er zijn ook mensen die hun Macs nooit uitzetten. Ook dat kan.

Inactief
    Anoniem

Ik start mijn Mac meestal alleen op na een stroomstoring of een systeemupdate. Voor de rest staat die eigenlijk altijd aan.

Was een paar computers terug zelfs mijn wachtwoord vergeten. Terminal meldde later dat hij meer dan 7 maanden continu aan had gestaan haha:P

Bijdrager
    Maverick9898

Over het algemeen zegt men dat het beter is om ‘m aan te laten staan. Ik doe het soms wel, soms niet. Ben er niet heel principieel in. Het logic-board kan het altijd begeven, ook als je ‘m aanlaat. Dat is gewoon toeval of slecht geproduceerd.

Bijdrager
    intense megavis

Maakt niet uit, m’n Mac Mini zet ik nooit uit en m’n MBP zet ik wel uit als ik ‘m een tijdje niet ga gebruiken (omdat ‘ie in de slaapstand ook langzaamaan leegloopt).

Bijdrager
    piddy4888

Maakt inderdaad niet uit. Als je je MBP op standby zet beweegt er niks meer (ik doel dus op de HD en de fan) en als je hem uit zet ook niet. Het logicboard zal er ook weinig van meekrijgen. Wel wordt je RAM natuurlijk niet leeggegooid, en door het vele cachen van het OS kan je computer na verloop van tijd traag worden. Maar dan herstart je hem een keer en dan is dat weer goed.

Bijdrager
    iFredo

Ook mijn MacBook gaat om de twee dagen uit. Verder sleep ik hem veel slapend mee in een koffer, tas of op de achterbank v/d auto. Nog geen problemen mee gehad.

Bijdrager
    Sanjeev

Mijn MPB gaat alleen uit als ik moet booten in bootcamp ofzo, voor de rest altijd sluimer. Ik heb m al een jaartje en nooit problemen gehad.

Moderator
    unSOUND

Over deze vraag lopen reeds meerdere topics… Om de ervaringen en tips centraal te houden is het dan ook beter om niet te veel dezelfde topics aan te maken over hetzelfde onderwerp… Gelieve dus verder te gaan in één van de reeds bestaande topics…

http://www.onemorething.nl/community/topic/sluimerstand-of-dichtklappen-beter

MacBook uitschakelen of sluimerstand?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.