7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

skype werkt niet

Ik zou vandaag een sollicitatiegesprek hebben. De recruiter wilde contact leggen met Skype. Tja nog nooit gebruikt maar ik kon het ophalen voor zowel de mobiel (Android) en ook voor de Mac.

Op de telefoon kom ik meteen al niet verder dan het hoofdscherm. Mijn mobiel is al ca 5 jaar oud maar als het niet geschikt is mag ik toch aannemen dat ik dat te zien krijg als ik het programma ophaal. Installeren ging gewoon.

Op de Mac mini geinstalleerd. Net nog een nieuw account aangemaakt. maar ik krijg de melding geen verbinding zie bijlage

Wat moet ik nog instellen?

Bijdrager
    Hansi2124

Niet zo slim om dat pas vlak voor een sollicitatiegesprek uit te proberen. Daar heb je het hele weekend op z’n minst de tijd voor gehad. Zo sta je er al lekker op bij de recruiter…..

Controleer heel goed of er geen typefouten in je wachtwoord zitten. Heb je al op de button van Facebook of Microsoft-account geklikt, mocht je zo’n account hebben?
    Skype start hier gewoon op en heb direct verbinding. Er is dus geen storing o.i.d.

Alternatief is om bijv. FaceTime te gebruiken op je Mac, mocht je recruiter een Apple device hebben…..

Bijdrager
    bonestaak

Facetime kan niet want ik heb geen camera. En ja ik kreeg nog maar een uur voor het daadwerkelijke gesprek de mail dat hij via Skype contact met mij wilde leggen. Waarom is mij ook een raadsel. Dus ik had niet het hele weekeinde, dus dat is ook vervelend dat je snel even alles in elkaar moet flansen.
    Ik heb net ontdekt dat er ook een browser plugin is en die “lijkt” te werken Ik heb echter geen ander contactpersoon om te testen. Als ik de naam van de Recruiter invoer krijg ik netjes een foto te zien en hoor ik ook dat het systeem contact probeert te leggen. Alleen was de persoon na 15:00 niet meer te bereiken.
    Facebook en Microsoft heb ik beidden niet. Zag ik ook al in beeld.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat verandert de zaak. Dan valt jou niets te verwijten….
    Je hebt hem wel verteld dat je geen camera hebt?
    Dan maar even bellen hoe nu verder…..

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb een afspraak voor morgen geregeld via de mail. Ook dat ging in eerste instantie niet want de laatste keer had hij vanaf een niet bereikbaar! mail adres gereageerd maar ik had natuurlijk nog zijn eerste mail waarin hij interesse in mij toonde.
    Ik had hem inderdaad verteld dat ik geen camera had. Maar dan zou hij alleen voice doen.
    Blijft in mijn belevenis vreemd waarom een recruiter perse via Skype wil bellen. Maar goed dat is hier offtopic. Ik wacht morgen af.
    Bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik kan alleen maar bedenken dat dat (bellen via Skype zonder camera) zou gelden als je een ICT-beroep hebt. Dan is het nog enigszins gerelateerd.
    Een andere mogelijkheid was WhatsApp.
    Succes in ieder geval!

Bijdrager
    bonestaak

Gaat om een functie van NOC Operator. En dit was inderdaad een ICT recruitment bureau. Voorheen was ik werkzaam als installateur en Reparateur. De laatste 10 jaren ben ik werkzaam geweest als helpdesk medewerker.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.