5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

Skype vraagt microsoft-account wachtwoord

Ik kom zelf nooit op Skype , maar mijn kleindochter gebruikt Skype wel eens op mijn iMac. Dat ging tot nu toe perfect maar vandaag weigerde Skype echter dienst. Alhoewel ze het juiste wachtwoord en accountnaam gebruikte kreeg ze telkenmale als antwoord dat die gegevens fout waren. Na een 5 tal pogingen kwam er de melding dat er te dikwijks foutieve gegevens ingevoerd waren en dan vervolgens kreeg ze telkens de vraag om te bewijzen dat ze geen robot was en daarna om haar Microsoft-account wachtwoord in te voeren. Maar ik of zij hebben geen microsoft account.

Ik heb haar dan eens laten proberen om op Skype te komen op mijn oude iMac uit 2008 en daar werkte alles weg zonder problemen. De Skype versie op mijn iMac uit 2015 is nochtans helemaal up to date.

Heeft iemand een verklaring of een ideetje ?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb ik laatst ook gehad bij een familielid. Ik heb uiteindelijk het wachtwoord laten resetten. Toen werkte het weer goed.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien wel goed te weten dat Skype tegenwoordig van MS is, dus er zit logica in de vraag voor een MS account.

Ik geloof dat ze een tijdje geleden grote schoonmaak hebben gehouden, en alle accounts die op een bepaald moment niet actief werden gebruikt, al was het maar eenmalig voor een seconde of zo, er uit werden gegooid. Als het goed is heb je daar een mail over gehad.

Bijdrager
    MacAssist

Ik heb dit eerder gezien bij twee klanten van ons met name bij de laatste vernieuwde versie (waar niet iedereen blij mis kan ik zeggen) kortom het probleem zat hem in een dubbel account, als je inlogt kijk goed wat de inlog naam is en vul dan het wachtwoord in wat daar bij hoort, mocht je dit niet meer weten dan kun je dit uit de sleutelhanger halen. Succes en groet Mark

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  Night. Reden: Ter promotie plaatsen van eigen commerciële links/website is niet toegestaan

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor de reacties .

De kleindochter wil haar gegevens resetten dus ik neem aan dat het dan wel in orde komt. Zoniet , kom ik er nog op terug.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.