30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Sybren

Skype met video functie: officiële BETA release

Het duurde even, maar vandaag is eindelijk de officiële beta van Skype met video functie te downloaden.

Op de Skype site:

”Video has arrived – If you’re brave!”

Finally Video has arrived on Skype for Mac! The video preview of Skype for Mac was released today. Download the video preview now. We know that you’ve been waiting… and waiting… and waiting… so we’ve decided to release video early as a preview version.

Now Mac users can make free video calls to anyone else on Skype, no matter where they are in the world, or what kind of computer they’re on, Windows or Mac. So you can see your loved ones when you can’t be together, ask your fashionista friend for advice on your latest outfit or pull funny faces to make a friend smile when they’re having a bad day.

Skype for Mac with Video is currently a preview version. ‘Preview’ means that we’re still working on it and have only tested it under specific conditions, therefore we can’t guarantee the quality users on different hardware or operating systems will experience. The full systems requirements for video and suggested webcams can be found on the download page and the known issues with this video preview are listed here.

The Video Preview is exactly the same release as Skype for Mac 1.5 beta, except with video of course. So you can try all the other new features we’ve added for Mac users too.

Download the preview and test video so you can give us your feedback to help make the final release of Skype for Mac with Video the best it can possibly be.

De link naar het bovenstaande artikel.

Bijdrager
    Arno

Beter! Ben benieuwd…

Bijdrager
    lowfi

mooi:) nu is het nog wachten op mijn isight :mrgreen:

Bijdrager
    Skip

Hoop dat Apple snel met een opvolger van de iSight komt…

Bijdrager
    Maced.2

ja en nu…….. 8) Skype #[email protected]#

Bijdrager
    Grisolda

Werkt prima, alleen hoe kom je weer uit de fullscreen modus zonder dat de andere partij de verbinding moet verbreken?…. Ik las op de skype site dat het kan door op pause te klikken, maar de knoppen worden niet weergegeven….

Weet iemand de sneltoets voor pauze, danwel de oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    Arno

Ik zie bij mij in de rechterbovenhoek een icoontje met pijltjes (beetje transparant, over het het beeld heen), wanneer je daarop klikt springt hij weer terug naar de kleine weergave.

Heb het ook getest met een Windows webcamsletje en het werkt prima!

Bijdrager
    Grisolda

Raar… ik zie dat dingetje helemaal niet….wel in de kleine weergave, maar fullscreen enkel de twee video beelden :?

Bijdrager
    corneeltje

Wie wil me eens video-skypen? Om te testen.

Groetjes.

Bijdrager
    ToMiKoN

Heb de nieuwe Skype getest met een iSight en een Logitech QuickCam Zoom.

De iSight werkt perfect.

De QuickCam darentegen werkt half half. Een tijdje werkt het beeld, dan bevriest het beeld weer. Niet echt handig dus. Heeft nog iemand dit probleem?

Bijdrager
    Arno
    ”corneeltje”

Wie wil me eens video-skypen? Om te testen.

Groetjes.

Wat is je Skype-naam dan?

Bijdrager
    Ketsjap

Ik zou veel liever de mogelijkheid zien om te smsen via skype. Met de Windows-versie kan dat (uiteraard) al een tijdje, aan 9 cent per sms. Dat is beduidelijk minder dan de 15 cent die ik er nu voor betaal.

De smsfunctie lijkt me aantrekkelijker dan de webcam-functie; die gebruik ik toch niet.

Bijdrager
    djkiwi

yes!! eindelijk!!

Bijdrager
    Notgib

Het beeld met mijn Logitech quickcam is erg schokkerig, zelf tijdens het testen in het prefs venster. Iemand anders hier ook last van?

Bijdrager
    lowfi
    ”Ketsjap”

Ik zou veel liever de mogelijkheid zien om te smsen via skype. Met de Windows-versie kan dat (uiteraard) al een tijdje, aan 9 cent per sms. Dat is beduidelijk minder dan de 15 cent die ik er nu voor betaal.

De smsfunctie lijkt me aantrekkelijker dan de webcam-functie; die gebruik ik toch niet.

Dat geldt dus allleen voor jou. Volgens mij betaal ik trouwens ook minder dan die 9 cent die skype vraagt met een normaal gsm abo.

Bijdrager
    Ketsjap
    ”lowfi”
    ”Ketsjap”

Dat geldt dus allleen voor jou. Volgens mij betaal ik trouwens ook minder dan die 9 cent die skype vraagt met een normaal gsm abo.

Dat is waarschijnlijk het verschil België/Nederland. Hier betaal je sowieso 15 cent per sms, tenzij je een speciaal sms-abbonement neemt, maar dan wordt het telefoneren onmetelijk duur.

De Belgische gsm-operatoren zuigen hun klanten klakkeloos leeg. We hebben hier niet voor niets de een van de hoogste gsm-tarieven van heel Europa. Bah.

Bijdrager
    ragoooon
    ”Ketsjap”
    ”lowfi”
    ”Ketsjap”

Dat is waarschijnlijk het verschil België/Nederland. Hier betaal je sowieso 15 cent per sms, tenzij je een speciaal sms-abbonement neemt, maar dan wordt het telefoneren onmetelijk duur.

De Belgische gsm-operatoren zuigen hun klanten klakkeloos leeg. We hebben hier niet voor niets de een van de hoogste gsm-tarieven van heel Europa. Bah.

Net zoals onze internetproviders hier :cry: 20GB datalimiet voor een HELE maand :x en dat voor slechts €41,99.

Bijdrager
    ToMiKoN
    ”ragoooon”
    ”Ketsjap”
    ”lowfi”
    ”Ketsjap”

Net zoals onze internetproviders hier :cry: 20GB datalimiet voor een HELE maand :x en dat voor slechts €41,99.

Off Topic:
    Als je een rondkijkt, zou je kunnen zien dat 12 cent de algemene prijs is in België. En TMF en Dixitel hebben al goedkoop sms’en van respectievelijk 8 en 8,8 cent.

Internet kan trouwens ook goedkoper hoor dan je 41,00 euro. Voor die prijs kan je er in België al onbeperkt bellen (naar vast) bijkrijgen.

On topic:
    Niemand nog problemen met de Logitech Quickcam Zoom?

Bijdrager
    Ketsjap
    ”PuLse”
    ”ragoooon”
    ”Ketsjap”
    ”lowfi”
    ”Ketsjap”

Off Topic:
    Als je een rondkijkt, zou je kunnen zien dat 12 cent de algemene prijs is in België. En TMF en Dixitel hebben al goedkoop sms’en van respectievelijk 8 en 8,8 cent.

Niet echt waar wat je daar zegt. Het standaard sms-tarief van Proximus is nog steeds 15 cent per bericht, en dat is bij Mobistar niet anders – ik heb het dan wel over abonnementen. Of je moet van die speciale sms-packs gaan kopen, waar je uiteraard nog voor moet bijbetalen.

Als je met TMF of iets dergelijks wil werken sms je inderdaad aan 8 cent, maar dan bel je lekker aan 30 cent per minuut. Zoals ik al zei: wil je goedkoper smsen, dan wordt het telefoneren onbetaalbaar – en vice versa.

Die smsjes zijn voor de operatoren trouwens zuivere winst. Er zijn geen kosten mee gemoeid, enkel inkomsten. Als je zou weten hoeveel Proximus & co verdienen aan die domme 160 tekentjes die je kan verzenden, dan zou je van je stoel vallen. En wij maar betalen.

Bijdrager
    ToMiKoN
    ”Ketsjap”

Als je met TMF of iets dergelijks wil werken sms je inderdaad aan 8 cent, maar dan bel je lekker aan 30 cent per minuut. Zoals ik al zei: wil je goedkoper smsen, dan wordt het telefoneren onbetaalbaar – en vice versa.

Dan heb je Dixitel nog niet gezien.

Bellen: 18,8 cent/minuut
    SMS: 8,8 cent
    Internationaal bellen: 36 cent
    BASE-netwerk

Zouden we geen andere topic beginnen, nu we toch zo off-topic zijn:p

Bijdrager
    OMT-fan

is er iemand die even met me wil skypen om de videofunctie te beoordelen?

Bijdrager
    TomvK

Hallo,

Ik heb net ook skype geinstalleerd op mijn Imac met isight. Als ik een gesprek start en ik klik op het video symbooltje om de video te starten gebeurt er helemaal niks. Iemand een idee?

Ben er al achter beide personen hebben een webcam nodig.

Bijdrager
    James T. Kirk
    ”PuLse”

[Grote Knip

Ik wel. Heb sinds gisteren een Quickcam Zoom en heb eerst NIET de Logitech software geinstalleert, maar wel de macam-component in de Bibliotheek->map Quicktime. Het beeld deed wat jij zegt in het voorbeeldvenster, schokkerig/stokkend. Nadat ik de Logitech software installeerde krijg ik in speigelbeeld in een zwart venster te zien “internal error” Overigens zonder die software even geskyped met een Windows gebruiker: inderdaad zijn beeld perfect, zijn geluid ook. Eerst geskyped met externe micofoon, maar kreeg geen beeld. Toen met de microfoon in de webcam en ineens had ik beeld! Overigens schijnt het geluid beter te zijn via de webcam dan via de externe geluidskaart! Maar ook weer: haperen, stokken, skype valt uit, erg vervelend!
    UPDATE: Iemand vroeg mij om de driver van IOExperts eens te proberen en eerst de macam component uit de Quicktime map te verwijderen, óók de Logitech software overigens die ook al niet super werkte. DIT WERKT GOED!! Vloeiend en zonder haperen en stokken, tenmisnte in het voorbeelvenster van Skype, hebBeter dan de software van Logitech. Je krijgt 30 minuten gartis chat als je niet registreert en ik neig er naar om inderdaad een licentie van $ 19,95 te kopen, hoewel hoe lang chat ik eigenlijk met de webcam? Maar goed, wel jammer dat logitech zich er zo makkelijk afmaakt, terwijl het wèl goed kan! 8)

Bijdrager
    James T. Kirk

Ben nog even niet overgegaan tot het aanschaffen van de licentie van de IOxperts driver, want het bedrag van $ 19.95 is als je het besteld via de software dus EXCLUSIEF belasting en voor NL komt er domweg 19% BTW overheen en maakt de driver dus ruim 20 euro…..Jammer dat macam zo’n slechte driver maakt voor mijn webcam :(

Bijdrager
    thies04

Hi,

Hier crasht skype direct wanneer ik bij de preferences voor video open, ik krijg een stilstaand (spiegel)beeld, waarna hij er meteen mee ophoudt.

waar kan dit aan liggen?

( ik heb die IOXperts-driver al geprobeerd…)

Bijdrager
    James T. Kirk
    ”thies04″

Hi,

Hier crasht skype direct wanneer ik bij de preferences voor video open, ik krijg een stilstaand (spiegel)beeld, waarna hij er meteen mee ophoudt.

waar kan dit aan liggen?

( ik heb die IOXperts-driver al geprobeerd…)

a) welke driver gebruik je?
    b) Er zit een bug in Skype for Mac video die wil dat je NIET de in de webcam ingebouwde microfoon gebruikt. Bij mij _kan_ het wel bij de IOXperts driver (die ik inmiddels toch maar gekocht heb, gekozen voor de $ optie scheelde me weer € 1,59), maar een extern microfoon werkt beter.

Bijdrager
    thies04

Ik heb alle mogelijke drivers nu volgens mij geprobeerd (logitech, iox, macam) en er is niets veranderd. Ik heb echt geen flauw idee waar t aan ligt…

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”James
    ”PuLse”

[Grote Knip

Ik wel. Heb sinds gisteren een Quickcam Zoom en heb eerst NIET de Logitech software geinstalleert, maar wel de macam-component in de Bibliotheek->map Quicktime. Het beeld deed wat jij zegt in het voorbeeldvenster, schokkerig/stokkend. Nadat ik de Logitech software installeerde krijg ik in speigelbeeld in een zwart venster te zien “internal error” Overigens zonder die software even geskyped met een Windows gebruiker: inderdaad zijn beeld perfect, zijn geluid ook. Eerst geskyped met externe micofoon, maar kreeg geen beeld. Toen met de microfoon in de webcam en ineens had ik beeld! Overigens schijnt het geluid beter te zijn via de webcam dan via de externe geluidskaart! Maar ook weer: haperen, stokken, skype valt uit, erg vervelend!
    UPDATE: Iemand vroeg mij om de driver van IOExperts eens te proberen en eerst de macam component uit de Quicktime map te verwijderen, óók de Logitech software overigens die ook al niet super werkte. DIT WERKT GOED!! Vloeiend en zonder haperen en stokken, tenmisnte in het voorbeelvenster van Skype, hebBeter dan de software van Logitech. Je krijgt 30 minuten gartis chat als je niet registreert en ik neig er naar om inderdaad een licentie van $ 19,95 te kopen, hoewel hoe lang chat ik eigenlijk met de webcam? Maar goed, wel jammer dat logitech zich er zo makkelijk afmaakt, terwijl het wèl goed kan! 8)

ik zit nu ook te kijken om een Quickcam Zoom aan te schaffen, maar werkt hij bij jou nog steeds goed met alle programma’s? en dan de driver van IOExperts?

Bijdrager
    James T. Kirk

Met Skype en met aMSN prima. Welke programma’s kan ik meer gebruiken? iChat heeft dan weer een extra driver nodig die ook weer geld kost :( .

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”James

Met Skype en met aMSN prima. Welke programma’s kan ik meer gebruiken? iChat heeft dan weer een extra driver nodig die ook weer geld kost :( .

heb je hem ook geprobeetr met Photobooth?

skype, aMSN en Photobooth zouden dan toch de enige programma’s zijn waarmee ik mn webcam zou gebruiken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.