15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    berichtjess

Skype met draadloze telefoon/ bluetooth headset, MAAR HOE?

Hai! En…. HELP!

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed.

Het plan was simpel: zoek een goede bluetooth headset zodat je niet vastzit aan je computer terwijl je lekker met je vrienden Skype’t.
    Dit plan heb ik losgelaten, ik werd totaal ontmoedigd door alle slechte reviews en berichten. Blijkbaar bestaat een goede bluetooth headset voor Mac simpelweg niet anno 2009.

Volgend plan: mijn huidige draadloze telefoon aanpassen zodat ik daarmee kan bellen.

Ik heb een (oudere versie) 2.4 GHz Intel Core 2 Duo aluminium MacBook Pro. Er zit maar 1 audio (mic) ingang op.

Nou wil ik graag een chat-cord kopen (zo ver was ik al gekomen met Google), maar daarvoor moet je ook een microfoon EN een speaker ingang hebben. Nu denk ik dat dit op te lossen valt met de aanschaf van de Griffin iMic.

Kunnen jullie me vertellen of ik op de goede weg zit of dat ik nu echt totaal omslachtig te werk ga. Misschien zijn er wel veel betere alternatieven of is de oplossing veel simpeler. Kortom, suggesties en input zijn ZEER WELKOM.

Groetjess,

Bijdrager
    Pieterr

Hoezo? Er bestaat toch tig bluetooth headsets die goed met de Mac werken?
    Zie voor een installatie instructie bv: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=210

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=60095

Bijdrager
    Joffry

Met de nieuwe software van Skype heb je voor de iMac, naar mijn mening, helemaal geen headset meer nodig.

Ik heb een goed werkende bluetooth headset (Jabra BT250), maar ik kwam toevallig achter de uitstekende werking van de in- en output van het iMac geluid.

Bijdrager
    karel_appel

werkt bij mij ook goed via de imac. speakers en mic zitten er al in.
    Anders voor 100 euro een skypetelefoon die via je wifinetwerk werkt hoeft er zelfs geen computer aan.

Bijdrager
    Joffry

Sorry, niet goed gelezen. Je hebt een MacBook Pro. Maar werkt dat ook niet gewoon zonder extra ‘hulpmiddelen’? Voor zover ik weet werkt dit op de meeste nieuwere laptops met de ingebouwde mic and speakers.

Maar je kan praktisch elke Bluetooth set gebruiken, zoals Pieterr zegt.

Bijdrager
    Pieterr

Skypen zonder headset gaat ook prima op een MacBook Pro.

Enige Skype versies geleden had je nog wel eens last van rondzingen (wat te “verhelpen” was door het volume lager te zetten) maar tegenwoordig gaat het (bij mij) probleemloos, zowel met Mac als met Windows gebruikers.

Verder is de “screen sharing” optie in de Skype 2.8 beta erg handig om iemand (met een Mac) te kunnen helpen vanaf afstand. (iChat is wat dat betreft een “bag of hurt”. Pun intended.)

Bijdrager
    iDecide

Wat is je budget voor deze oplossing? (DECT-telefoon met Skype)

Bovendien heeft zowel Logitech (draadloos, geloof 2,4Ghz band) en Philips (bluetooth) een hele mooie headset. Zou niet weten waarom dit niet zou werken via bluetooth. Heb zelf ooit ook z’n bluetooth headset voor mobiele telefoons gebruikt voor Skype i.c.m. MacBook Pro

Bijdrager
    Pieterr
    ”iDecide”

Bovendien heeft Philips (bluetooth) een hele mooie headset.

Welke bedoel je dan? De Philips SHB6110/10 of de Philips SHB9000/10?

Bijdrager
    iDecide
    ”Pieterr”
    ”iDecide”

Bovendien heeft Philips (bluetooth) een hele mooie headset.

Welke bedoel je dan? De Philips SHB6110/10 of de Philips SHB9000/10?

Ik bedoel de Philips SHB6110, verkrijgbaar voor €57,-

Bijdrager
    iDuck
    ”Pieterr”

Skypen zonder headset gaat ook prima op een MacBook Pro.

Dat gaat inderdaad geweldig goed. Het geluid komt alleen door op rechter speaker, en de mic zit links.

Bijdrager
    1984

21 maart 2009: Marie-Claire test Skype Videotelefoon
    Videobellen met Skype is handig, maar je moet er wel altijd voor achter een computer zitten. Tot nu toe, want er is een speciaal telefoonapparaat voor Skype met een beeldscherm. Marie-Claire testte de Eee Videophone van Asus, geschikt voor Skype.en voor Opa en Oma…..

Bijdrager
    berichtjess

Bedankt voor de o zo snelle en fijne reacties tot zo ver.

Ik ben verbaasd dat jullie met headsets komen die werken. Heb vele pagina’s bezocht op zoek naar de perfecte bluetooth headset voor mijn MacBook Pro en kreeg veelal de melding dat de geluidskwaliteit erbarmelijk slecht is van de meeste sets en/of dat ze niet compatible zijn met Mac

(is die ene audio poort echt geen probleem? Er zijn veel headsets waar juist aparte mic en speaker pluggen moeten worden ingeprikt…)

Ik weet dat de ingebouwde speakers en microfoon ervoor zorgen dat je geen headset nodig hebt, maar ik wil gewoon niet altijd achter mijn computer blijven plakken als ik bel.

Die Philips headset ziet er best goed uit. Nog andere goede suggesties qua merk en uitvoering?

Bijdrager
    iDecide

Die Philips gaat hier waarschijnlijk ook aangeschaft worden, heb er nog geen test of reviews over gelezen maar het zou moeten werken.

Zelf was ik even benieuwd wat je budget hiervoor is? Anders is een DECT-telefoon met Skype ook een oplossing. Hierbij is een (los) basisstation meegeleverd waar je RJ45 kabel in gaat en een poort waar je RJ11 kabel in kan. Zo kun je ook Skypen wanneer je computer uit staat. Tevens is je Skype-in nummer nu altijd bereikbaar.

Bijdrager
    berichtjess

Ik kan die 57 euro wel lijden. Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel een maximum. Zo’n telefoon heb ik ook wel overwogen, heb alleen niet zo heel veel zin in weer opnieuw een telefoon in mijn huis. In principe gaat het me toch alleen om het ‘uit’ bellen.

In elk geval superbedankt voor je tip.

Ben benieuwd wat jouw ervaring wordt over die Philips. Ik denk inderdaad dat ik die ook in huis ga halen.

Bijdrager
    Pieterr

Vandaag de Philips SHB6111/10 aangeschaft. Enige feedback: Opladen gaat via een USB kabel aan je Mac (dus niet via een aparte adapter). “Pairen” is simpel: houd de “telefoontoets” enige seconden ingedrukt, start de Bluetooth Setup Assistant, en kies Headset. De Philips wordt herkend. Keycode is “0000”.

Via “System Preferences –> Sound –> Input” en “Output” kun je vervolgens de microfoon en de koptelefoon van de Philips headset selecteren. Als je de headset als Headset gebruikt (dus inclusief de microfoon) dan is het geluid Mono (HSP). Geluidskwaliteit deed me denken aan “AM radio” uit lang vervlogen tijden. Alleen als je de headset als Headphones gebruikt, is het geluid Stereo (A2DP). Kwaliteit is dan acceptabel (“FM radio”). Verwacht echter geen high-end HiFi koptelefoon. Maar voor gebruik als draadloze Skype-telefoon is ie prima geschikt.

System Preferences –> Sound –> Output
    Philips SHB6111 – Bluetooth Headset (Mono)
    Philips SHB6111 – Bluetooth Headphones (Stereo)

System Preferences –> Sound –> Input
    Philips SHB6111 – Bluetooth Headset

Profile support:
    Bluetooth stereo (A2DP – Advanced Audio Distribution Profile),
    Audio Video Remote Control Profile (AVRCP),
    Headset (HSP) and Handsfree Profile (HSP)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.