5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    brabant

Skype geluidsinvoer zweeft

Als ik Skype, loopt mijn interne microfoon vanzelf naar bijna maximaal volume, terwijl ik hem in de systeemvoorkeuren op 50% zet. Dit verandert dus vanzelf als ik met skype bel.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Doede

Volgens mij heet dat “automatic gain”, om een constante input te houden. Deze optie vind ik wel handig : bij het weglopen van de computer blijf ik toch nog een beetje hoorbaar.

Liever had ik de echo reductie eens terug in Skype, het werkt op mijn iMac alleen fatsoenlijk met een koptelefoon. Anders moet het geluid zo zacht om echo te voorkomen, dat ik de ander bijna niet meer hoor.

Bijdrager
    McPherson

Hoe kan je dit aanpassen? Hij blijft heen en weer zweven……dit zorgt voor veel achtergrond geluiden. Niet handig in een rumoerige ruimte. Dan heb ik hem liever zachter staan.

Heb wel scriptjes zien staan, maar lijkt me een beetje rigoreuze oplossing voor een klein probleem. Iemand?

Bijdrager
    Doede

Met de huidige versie van Skype heb ik geen problemen meer, gebruik je wel een recente versie? Er is veel verbeterd in de afgelopen 2 jaar.

Bijdrager
    brabant

Goh, dat deze vraag nog werd bekeken.
    Het probleem is al lang uit de wereld. Skypen gaat goed, dus wat mij betreft mag er een slotje achter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.