7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

[Opgelost] Skype – Geblokkeerde gebruikerslijst leegmaken

Mijn kleindochter skypt regelmatig eens op mijn iMac. In haar lijst “geblokkeerde gebruikers ” heeft zij een tiental namen staan. Ik houd graag mijn computer zo clean mogelijk en heb haar gevraagd die lijst leeg te maken. Maar ze weet zelf ook niet hoe. Ik heb samen met haar op het internet gezocht maar er staat enkel maar wat over blokkeren en deblokkeren , niet over verwijderen.  Soms kan je wat rommel kwijtraken door het bestand keyval.db te verwijderen of door de skypehistorie te wissen maar bij deze geblokkeerde gebruikers helpt dat niet.

Heeft iemand een ideetje om die rommel kwijt te raken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Shmoo

Als je mensen blokkeert dan is dit toch omdat je NIET wilt dat deze personen tegen je kunnen praten of ben ik nu gek?

Wat heeft dat met je ‘computer schoon houden’ te maken? Ik kan mij namelijk niet indenken dat een lijstje met 300 geblokkeerde Skype-gebruikers ook maar iets van serieuze ruimte zal opeisen. Zo’n bestandje waar al die adressen in staan is mogelijk 20kb.

Bijdrager
    mowat

Je mag natuurlijk je mening hebben over een vraag Shmoo , ik ben ook voor vrijheid van meningsuiting en dat ongeacht of ik als vraagsteller het eens ben met die mening.

De voornaamste bijdrage op een forum is echter een gestelde vraag te kunnen beantwoorden en dat zie ik niet in je antwoord.

Maar misschien weet iemand anders het wél ? 😉

Bijdrager
    Stirf

Lees nu eens de eerste zin van Shmoo, want daar zit alle info in. Je kleindochter heeft deze gebruikers niet voor niets geblokkeerd. Misschien zit er wel een viespeuk tussen van 65 jaar, die zich voordoet als een 15 jarige jongen.

En als je het allemaal om de rommel te doen is, dan gooi je Skype er vanaf.

Moderator
    Night

Lees dit even door (3-stappen plan) en het is opgelost.

http://en.chat4o.com/delete-blocked-skype-contacts/

In het kort komt het er op neer dat je de ongewenste gebruiker eerst moet unblocken, dan verwijderen en vervolgens Skype zó moet instellen dat er geen contact gemaakt kan worden met gebruikers die niet in de contactenlijst staan. Desgewenst nog een stap 4: het wissen van de chat-history.

Bijdrager
    mowat

Bedankt Night,

dat gaan we eens proberen.

Aanvulling:

Alles gelukt Night.

De namen gedeblokkeerd , contacten verwijderd met rechtsklik , chathistorie verwijderd en alles ingesteld op enkel contacten. Alles weer clean.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  mowat.

Moderator
    Night

Zo eenvoudig kan het zijn:-)

Mooi dat alles weer naar wens is nu.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.