13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Niek89

Skype for Mac

Skype, een geweldig programma om toch nog een beetje goed te kunnen communiceren met Windows gebruikers. Audio kwaliteit stiekem toch ietsje beter als iChat ( mee eens ? ) Maar nu was ik laatst bij mijn buurman om hem te helpen Skype te installeren, op een Windows computer. Nu weet ik dat die versie voorloopt, en tot mijn verbazing zag ik ‘Skype Live’ Ik gaf er een klik op, en zag dat het eigenlijk gewoon openbare audio chat’s waren. Erg interessant alleen heb ik deze optie nooit kunnen vinden bij mijn eigen Skype, en ook niet bij de BETA versie.

Dus mijn vraag; Is Skype Live pas beschikbaar bij de nieuwste versie, of is dit alleen een optie die kan worden gebruik door Windows gebruikers ? Ik ben benieuwd en laat het horen !

PS: Geen idee of dit topic onder het goeie onderwerp is geplaatst en excuses als er ooit al een topic over is geweest.

Bijdrager
    Buzz

Van de Skype website:

What is the Live tab?

The Live tab is a new tab available in selected Skype clients which allows users to view and join Skypecasts they are interested in quickly and simply.

En vervolgens onder Skypecasts:

Download Skype 2.5 to join a Skypecast.

Op de Mac zijn we pas bij versie 2.0.

Bijdrager
    lowfi

Ik heb anders 2.5. Ik zie alleen geen tab.

Bijdrager
    Niek89

Oke.. dus we moeten nog even wachten op de nieuwe versie. Heeft iemand enig idee of deze binnenkort beschikbaar komt ? (en dan heb ik het over 2.5 )

@lowfi: Ik heb ook 2.5, maar dat is een BETA versie, misschien kan het daar aan liggen ?

Bijdrager
    rich

2.0.0.6 skype is beschikbaar.

Bijdrager
    Buzz

In ieder geval zijn skypecasts en de live tab blijkbaar nog niet beschikbaar voor OS X.

Bijdrager
    jspr

Ik heb Skype ook op de pc van mijn ouders geinstalleerd, en ik verbaas mij er over hoe “ingewikkeld” die is in tegenstelling tot de Mac versie.

Dat gaat veel problemen opleveren ben ik bang:(

Bijdrager
    Niek89

Mac eh (A)

Maar van waar problemen ?

Bijdrager
    jspr
    ”Niek89″

MIjn ouders zijn 50+ en nou niet echt handig met computers…..

Bijdrager
    Niek89
    ”jspr”
    ”Niek89″

MIjn ouders zijn 50+ en nou niet echt handig met computers…..

Inderdaad, ik schrok er ook een beetje van. Veel knoppen en opties. Waarom moeilijk als het makkelijk kan? Oja, Mac bestaat al :wink:

Bijdrager
    Floris De Munck

Hallo,
    Als ik skype met mijn vriendin in het buitenland zit er af en toe een vervelend insectachtig (krekelachtig) geluid bij haar in de oren. Aan haar kant doet het pijn, aan mijn kant hoor ik heel licht iets.
    Zij gebruikt haar Macbook en de oortjes van haar iPod. Ik een gewonde PC-desktop.
    Met andere mensen heb ik dit niet.
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
    Zouden andere oortjes kunnen helpen?

Nog wat info, zij zit altijd op een Wifi-hotspot, kan het daar iets met te maken hebben?

Bijdrager
    Floris De Munck
    ”Floris

Hallo,
    Als ik skype met mijn vriendin in het buitenland zit er af en toe een vervelend insectachtig (krekelachtig) geluid bij haar in de oren. Aan haar kant doet het pijn, aan mijn kant hoor ik heel licht iets.
    Zij gebruikt haar Macbook en de oortjes van haar iPod. Ik een gewonde PC-desktop.
    Met andere mensen heb ik dit niet.
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
    Zouden andere oortjes kunnen helpen?

Nog wat info, zij zit altijd op een Wifi-hotspot, kan het daar iets met te maken hebben?

Niemand die kan helpen?
    Ik vroeg me net trouwens af of het ook aan mijn koptelefoon kan liggen. Ik gebruik gewoon zo’n goedkope headset.

Bijdrager
    Niek89

Als ik je goed begrijp, heb ik dit probleem ook. Het is een krakend geluid. Dit probleem heb ik alleen met mensen die een trage computer/internet verbinding hebben. Eerlijk gezegd is dat maar 1 iemand in mijn lijst (oude windows laptop, geen idee wat zijn internet verbinding is) Soms gaat het slecht, maar meestal goed. Het enige wat je dan kan doen is wachten, volgens mij.

Heb hem toegezegd een Mac te kopen, en dat gaat hij dan ook netjes gezellig doen met mij:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.