13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sanderman1992

Skype client alternatief

Beste mensen,

Ik gebruik nu een aantal maanden Skype voor Mac OS X. Op dit moment gebruik versie 2.8.0.851. Ik vind alleen dat Skype zo gigantisch traag is en regelmatig crasht op tot nu toe elke Mac die ik ben tegengekomen en waarop ik gewerkt heb. Het idee van Skype is erg leuk, en werkt op Windows ook uitstekend maar ik vind het op Mac maar beroerd werken.

Het kan zijn dat ik de enige ben, maar ik heb even op internet gezocht en het blijkt dat ik helaas niet de enige ben. Nu heb ik al diverse fora & sites afgezocht naar alternatieven waarmee ik gewoon mijn Skype kan gebruiken, maar die heb ik helaas nog niet gevonden.

Weten jullie toevallig nog een Skype client alternatief dat niet vaak vast loopt en waar ik wel gewoon mijn Skype account gebruiken kan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    BasiX

Raar dat je zulke slechte ervaringen hebt. Ik Skype elke dag zonder problemen, en met video. Het maakt m’n iMac niet traag. Dus misschien ligt het probleem ergens anders…?

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Sanderman1992

Ja, het gaat me meer om het feit dat Skype zo gigantisch traag. En af en toe heeft het ook invloed op mijn Mac.

Bijdrager
    Pieterr

Welke Mac heb je precies? Welke OS X versie draai je?

Bijdrager
    Sanderman1992

MacBook Pro 4,1 in combinatie met Snow Leopard die helemaal up to date is. Misschien zou een reinstall kunnen helpen.

Bijdrager
    Pieterr

Een MBP uit 2008, dus geen oeroud beestje. De mijne is van 2006. Ik ervaar geen traagheid in het gebruik van Skype. Let wel dat de snelheid van jouw netwerkverbinding, én die van de andere kant, bepalend is voor de waargenomen snelheid en kwaliteit van de verbinding.

Bijdrager
    Sanderman1992

Hmm ja, ik denk niet dat het aan de verbinding zou moeten liggen want die is snel genoeg neem ik aan. Mja, we wachten wel even op een update. =)

Bijdrager
    Gastje01

Ik heb ook wel eens dat Skype de cpu op mijn MacBook door het dak heen jaagt, op de iMac ervaar ik hier helemaal geen moeite, waar ligt dit dan aan?

Moderator
    unSOUND

Om dat te ontdekken kun je het beste zoveel mogelijk zaken met elkaar vergelijken, kijken wat ze met elkaar gemeen hebben en wat niet. Dus zijn de versies gelijk, zowel van Skype als OS X, hoeveel cpu vragen ze, hoe staan de instellingen ingesteld, maak een lijstje van overeenkomsten en verschillen.

Bijdrager
    Gastje01

Versies gelijk, instellingen ook, maar ik denk toch dat het aan de hardware ligt. iMac met een i7 en fatsoenlijke videokaart, MacBook (zwarte editie) met ‘slechts’ een 2,4 GHz cpu, met een videokaart die daar ook gebruik van maakt. Verwacht daar het verschil.

Bijdrager
    Knurfty

Ik wacht in spanning af op http://www.voxox.com/.
    Ook ik heb slechte ervaring met Skype, moet vaak de videoconference opnieuw starten.

Moderator
    unSOUND
    Gastje01 op 01 oktober 2010

MacBook (zwarte editie) met \’slechts\’ een 2,4 GHz cpu, met een videokaart die daar ook gebruik van maakt.

De grafische chip van een MacBook maakt geen gebruik van je processor hoor, enkel van het Ram. Maar hoeveel % CPU verbruikt Skype bij de MacBook en de iMac ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.