12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    overstapper

Skype beeld opnemen

Ik wil binnenkort een skype-gesprek opnemen. Niet alleen het geluid, maar ook de beelden. Weet iemand een goed (en liefst gratis of goedkoop) programma daarvoor, wat goed werkt op de Mac?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    overstapper

Dankjewel TheBigZ, prima beeld!
    Ik krijg alleen hiermee geen geluid erbij opgenomen volgens mij.

Op zich niet zo erg, dat kan ik apart opnemen met AudioRecorder; maar is er misschien toch een manier om met Quicktime behalve beeld ook tegelijkertijd het geluid op te nemen?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan ook in QuickTime. Je moet alleen iets hebben wat op je computer het geluid ‘opvangt’.

Zoals hier in mijn geval Boom2Device.

Soundflower
    deed/doet zoiets:
    http://osxdaily.com/2013/02/25/record-system-audio-mac-os-x-soundflower/

Bijdrager
    overstapper

Je plaatje snap ik niet helemaal, KarelWillem. Ik zit in het schermpje ‘schermopname’ ipv ‘filmopname’, maar dat zal als het goed is hiervoor niet uitmaken. Maar dan heb ik als optie ‘interne microfoon’ en die lijkt het toch niet op te vangen, geloof ik. Ik probeer even verder. Kijk ik zo ook nog even aar die soundflower, zo ver was ik nog even niet.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Sorry, ik had de verkeerde gepakt ja.

Zoals ik al zei, je moet iets op je Mac hebben wat het interne geluid ondervangt.
    Soundflower doet dat bijvoorbeeld.

Bijdrager
    overstapper

Die link verwijst naar een verouderde versie, ik vond hier een nieuwe versie van Soundflower, voor OS X El Capitan, maar hoe weet ik of dit echt Soundflower is, en niet een of ander virus/malware?

Vast een stomme vraag, maar ik download zelden iets dus ik weet niet goed waar ik dan op moet letten.

Bijdrager
    overstapper

Hier vond ik die nieuwe versie (was even de link vergeten) https://github.com/mattingalls/Soundflower/releases/tag/2.0b2

Bijdrager
    overstapper

En bedankt voor je reactie (had ik nog niet gezien toen ik zat te typen, sorry).;-)

Bijdrager
    overstapper

Ha, op dit forum dezelfde link ergens gevonden naar SoundFlower, dus ik ga de gok wagen en het installeren.

Bijdrager
    overstapper

Met Soundflower lukt het me ook niet.
    Ik kan wel een beeldopname maken met QuickTime en ondertussen AudioRecorder mee laten lopen. Maar in Quicktime krijg ik geen geluid opgenomen, ook niet met SoundFlower helaas.
    Mocht iemand nog een tip hebben hoe ik dat toch aan de praat krijg, dan graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Boom2 dus: http://www.globaldelight.com/boom/lang/nld/index.html

Kost € 12,99, maar je kunt het eerst gratis proberen.

Boom2 is een equalizer die je geluid op de Mac opvangt, oppept en doorstuurt via haar eigen software. Als je Boom2 selecteert in QuickTime, dan wordt het geluid dan ook netjes opgenomen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.