3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

skype account deleten op mac

Ik wil ongebruikte skype accounts deleten.
    In de skype knowledge base staat een verwarde uitleg, kennelijk bedoeld om het niet doen te lukken en enkel voor windows.
    Kan het eigenlijk wel ?

Bijdrager
    Bitcrumb
    ”De

How do I delete my Skype Name or personal profile?

You cannot permenantly delete a Skype name.

Your profile record is not stored permanently. Your profile will automatically expire and will be deleted from the user directory approximately 10 days after you’ve last used Skype. If you login again with the Skype Name you wish to delete, the Skype Name will get refreshed and you may get the impression that the name has not disappeared yet.

Bovenstaand deel geldt ook voor Mac gebruikers. Een Skype naam wordt namelijk geregistreerd op de aanmeldserver van Skype zelf. Indien je hierbij profielgegevens opgeeft (of later wijzigt) dan wordt dit ook op die server bewaard. Na 10 dagen inactiviteit (wat ik persoonlijk zeer weinig vind) worden deze gegevens automatisch verwijderd. Enkel je gebruikersnaam blijft dan nog in de databank aanwezig, zodat je later wel nog kan aanmelden, maar er geen persoonlijke gegevens meer beschikbaar zijn.

”De

If you want to delete a Skype name from the login screen locate the Skype name and delete the folder found in
    C:Documents and settingsYourWindowsUsernameApplication dataSkype

(The ‘Show hidden folders and files’ option has to be turned on to do this)

Ook dit is correct, op de laatste twee lijnen na dan. Op Mac OS X valt de map met persoonlijke voorkeuren die bij een gebruiker hoort teerug te vinden in de volgende map:
    [code:1:001da41688]~/Library/Application Support/Skype[/code:1:001da41688]

Het ‘~’ (krulletje) wijst op je home directory (die met je macosx gebruikersnaam). In mijn geval wordt dat voluit: /Users/Lode/Library/Application Support/Skype

Op deze locatie vind je normaal één of meerdere mapjes terug die de namen dragen van alle Skype gebruikers op je computer (onder die macosx account).

Verwijder hier het mapje met de gebruikersnaam die je in het Skype programma niet meer terug wilt zien. In mijn geval is er maar 1 gebruiker van Skype, namelijk mezelf, met de gebuikersnaam ‘vanhovel’.

Groet!

Bijdrager
    gipsman

Welbedankt exposed (vanhove dus) voor de deskundige uitleg!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.