12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Sketchup Make niet geschikt voor Intel Mac

Hoi,

Ik heb een poosje Sketchup 2016 Pro gedraaid. Dit was een trial voor 30 dagen. Deze is ondertussen afgelopen, dus ik ging op zoek naar de gratis versie van Sketchup. Sketchup Make. Ik heb die nu gedownload van de sketchup website. Maar als ik hem wil opstarten staat er de melding dat Power-PC programma’s niet meer ondersteund worden. En dat is raar, want het is de 2016 versie van Sketchup. Die is al lang niet meer gemaakt voor Power-PC macs. Is hier een oplossing voor? Of heeft iemand een link naar de 2015 of 2014 versie van Sketchup Make. Want die is om een een of andere manier onvindbaar op het internet.

Bijdrager
    KarelWillem

Net gedownload. Doet het prima hier.

http://www.sketchup.com/products/sketchup-make

Bijdrager
    Blieper

Wel raar dat hij een melding geeft over een PowerPC…:roll:

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Misschien handig als je de specificaties van jouw Mac hier ook even weergeeft.

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Mijn specs:

Mac mini (eind 2012)
    OS X El Capitan Versie 10.11.5 (15F34)
    Mac mini (eind 2012)
    2,5 GHz Intel Core i5
    10 GB 1600 MHz DDR3
    Intel HD Graphics 4000 1536 MB

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Ik heb het net opnieuw geinstalleerd. Alleen ik krijg nog steeds deze melding: Het programma SketchUp kan niet worden geopend, omdat de PowerPC-programma’s niet langer wordt ondersteund…

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Ook misschien handig om te melden, ik heb net 2 weken geleden mijn mac opnieuw ge├»nstalleerd. Omdat ik daarvoor de OS X public beta had ge├»nstalleerd. Ik heb niet de Time-Machine backup teruggezet, maar heb handmatig m’n bestanden terug gezet.

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Ok, nevermind.

Hij doet het opeens spontaan. Geen flauw idee hoe.
    Maar toch bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

(y)

Bijdrager
    lord anubis

Had je het appje van uit de programma folders gestart of van uit een subfolder of een folder buiten programma’s om?

Ik heb zelf gemerkt dat als ik een app verplaatste naar een subfolder, met copy en past, en vandaar uit startte, ik ook die melding kreeg.
    Wat daarna ook opviel was dat de Icon een doorzichtig verbods bord had.

Lijkt erop dat niet alles mee gekopieerd was, want de app grootte was ook anders. Met drag and drop was er geen probleem.

Bijdrager
    computer space

Hoe verhoud Sketchup Make 2016 zich tot de pro versie en tot Sketchup 6 Pro (die heb ik)?

Bijdrager
    lord anubis

Een tabel op de SketchUp site is aanwezig met de verschillen.

Verschil tussen Pro 6 en 2016 weet ik niet, maar zal zeker qua betrouwbaarheid verbeterd zijn. De product uitbreiding lijkt mij beetje traag te gaan, maar heb wel het idee dat ze eerder voor kwaliteit gaan i.p.v voor zoveel mogelijk er in.

Wat voor mij erg belangrijk was is Layout. Zat dat er in bij Pro6?

Als je effe een afdruk wil is Make goed genoeg. Wil je gaan schalen of wil je verschillende aanzichten maken dan is Layout gewoon erg goed.
    Ok, wat bugjes hier en daar en er goed mee leren omgaan, zeker als je styles gaat gebruiken, of meerdere viewports gaat gebruiken.
    Als je daar mee gaat printen kan je alle kanten op.

Je eigen templates. E.t.c

SU Pro is dat je Intersect e.a kan gebruiken.

Het is redelijk aan de prijs en het update systeem vind ik maf.

Maar tot nu toe geen weg gegooid geld.

Weet niet wat je maakt, maar hou in de gaten dat b.v styles een onderwerp op zich zijn, ze passen zich aan met een onbedoelde klik. En dan je style bewaren is niet wat je bedoelde.
    Dit geldt ook voor SU Layers. Layers zijn geen Layers net zoals in Photoshop, maar meer een Zichtbaarheid functie omvatten. Beste is dan ook om altijd te tekenen in Layer0. Maak groepen van belangrijke onderdelen, of groep in groep, maar dan nog steeds in Layer0. Maak dn voor alles wat je eventueel apart wilt verbergen een Layer aan. Kies die layer voor je groep. Maak een scene, en zet de layers aan of uit wat je daar wilt behouden. Refresh de Scene en voila. Zo te importeren met een ref-link in Layout.

Layers in Layout lijken weer meer op Photoshop lagen en daarin kan je weer meer lagen hebben welke hoger of lager in de laag gezet kunnen worden.

In Layout is er ook een Scrapboek waarin je alles kan plaatsen wat je vaal nodig heb, of een bepaalde textueel/visueel opmaakt nodig heeft. Erg handig,
    Text tabellen, zelfs tabellen in tabellen. Kan zelfs evernote niet.

Beste lijkt me om de sketchup pro filmpjes op youtube te kijken.

Hoop dat je er wat aan hebt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.