4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ckafe

Sketchup 8 Nederlands

Ik beschik over een Pro versie van Sketchup 8. Omdat ik regelmatig het programma uitleg aan basisschoolkinderen, heb ik de niet-Pro installatieversie in het Nederlands gedownload. Tijdens het installeren is de installatiefase inderdaad in onze moerstaal, maar na openen blijkt ook de amateur-versie alleen in het Engels te werken.
    Weet iemand een oplossing om toch in het Nederlands te kunnen werken met Sketchup 8?
    Vast bedankt voor jullie meedenken.

Bijdrager
    Targaryen

Vroeger ging dat wel, maar sinds SketchUp overgenomen is door een ander bedrijf is de Nederlandse support komen te vervallen. Misschien kun je gewoon de vertaling erbij geven? Er kruipt wat werk in, maar ze leren al snel welke functie waar staat in de menu’s.

Bijdrager
    ckafe

Gelukkig is de niet Pro-versie van Sketchup 8 nog steeds in het Nederlands te downloaden hoor:
    http://www.sketchup.com/download/all
    Het probleem bij mij is echter dat na volledige installatie in het Nederlands de menu’s desondanks in het Engels worden weergegeven. Ik vermoed dat de al aanwezige Engelse Pro-versie op een of andere wijze via systeemvoorkeuren de gewenste weergave verhindert. Overigens gebruik ik ook de Nederlandstale versie van OS 10.9.1. Op mijn Mac Pro draaien de versies wel in twee talen, Sketchup Pro 8 in het Engels en ‘niet Pro’- 8 in het Nederlands. Het euvel doet zich alleen voor op de Macbook die ik voor lesdoeleinden gebruik.
    Misschien moet ik de voorkeuren van Sketchup eerst allemaal grondig verwijderen. Uiteraard houd ik me nog steeds aanbevolen voor tips.
    Hartelijke groet!

Bijdrager
    Targaryen

Ah, kijk e’s aan. Heb net even voor de gein SketchUp 8 gedownload in het Nederlands en het programma heeft inderdaad een Nederlandstalige UI. De voorkeuren wissen zou een goed idee kunnen zijn!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.