5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kluivers

Sjabloon met invoervelden in pdf formaat ?

Beste mensen,

In de pdf van de belastingdienst was het mogelijk om gegevens in te voeren Nu wil ik gelijke functionaliteit gebruiken om voorgeprinte a4 vellen met “invoervelden” te vullen middels een pdf bestand. Iemand een idee hoe dit te doen ?

tnx !

Bijdrager
    walterb

Met de formulier-functie in acrobat kan je knoppen, velden e.d. maken. Ook je handelingen vastleggen, bijvoorbeeld een mail zenden door een veld aan te klikken. Bedoel je dit?

Bijdrager
    kluivers

dat weet ik niet zeker. De situatie is als volgt. Mijn klant heeft een groot aantal vestigingen waar ze voorbedrukte actie prijskaarten (a5) gebruiken voor aanbiedingen. Echter, in sommige gevallen moeten de vestigingen de informatie op deze kaarten zelf printen.

We hebben dus ” onbedrukte ” sjablonen. Nu wordt daar met Word en een invoermacrotje de text ingezet. Maar dat is 1 groot drama omdat de handel steeds verspringt. De vraag is dus of je met een acrobat pdf bestand ook invoervelden kan instellen in een soort template, de pdf kan opslaan als “aanbieding X” en vervolgens deze met de ingevoerde gegevens kan printen.

De pdf kan natuurlijk ook met indesign (?) gemaakt worden maar ik vraag me af of gebruikers met enkel de reader deze gegevens kunnen opslaan en printen.

duidelijk ?
    :sealed:

Bijdrager
    walterb

Mmm.. dat zou ik eens moeten uitwerken, misschien dat er nog andere mensen met meer ervaring reageren, zelf heb ik een beetje ervaring met acrobat formulieren. Het zou denk ik wel moeten kunnen, we hebben op de zaak net acrobat 7 voor windows naast de mac aangeschaft en daar zit het zeer luxueuze acrobat designer bij, ontzettend jammer dat het niet bij de mac zit. Designer is ideaal voor de dingen die jij beschrijft, ik zal morgen eens op de zaak proberen wat meer bij Designer te kijken.
    Probeer eens wat testjes met acrobat en formulier-velden, ik weet dat je bijvoorbeeld excel-databestanden kan koppelen aan acrobat en allerlei handelingen mogelijk zijn, het is in ieder geval een interessante uitdaging!

Bijdrager
    kluivers

tnx voor je uitgebreide reply. De ellende is dat het uiteindelijk allemaal absoluut idiot proof moet zijn. De mensen die met de formulieren moeten gaan werken moeten enkel een paar velden in hoeven vullen alvorens op print te kunnen klikken.

Ik dacht in eerste instantie aan acrobat vanwege de belastingdienst. Wellicht is het een idee om het met html forms te doen. Maar ik vraag me af of het dan op de 25+ verschillende soorten printers weer goed gaat. Wellicht met een print butten met wat logica d’r achter.

ben d’r nog niet helemaal uit. Via indesign gaat het in ieder geval niet echt handy. Ook de help functies van acrobat 6.0.2 voor de mac en golive geven niet echt uitsluitsel. Kan in golive natuurlijk prachtig de boel opzetten maar functioneren in pdf ” ho maar ” (of ik druk niet op de juiste knopjes .:D

maargoed. Wellicht inderdaad morgen even een windoos trial downloaden om te zien of het daar dan wel mee kan. Anders die forms maar eens proberen. Maar lijkt me toch dat er meer mensen met dat word drama moeten zitten. Relatief weinig reacties moet ik zeggen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.