5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

sjabloon aanmaken in Mail

Als je mail opent en kiest voor “nieuw bericht” dan kan je ,als je rechts op sjablonen klikt ,kiezen uit een reeks sjablonen die je mail er wat kleuriger laten uitzien. Je kan er ook eigen foto’s aan toevoegen en volgens de hulpfunctie kan je ook eigen gepersonaliseerde sjablonen opslaan .

Volgens de hulpfunctie kies je dan een bestaande sjabloon , je voegt er een foto of een tekst aan toe , je kiest dan voor archief/ bewaar als slabloon en die zou dan aangemaakt en bewaard worden .

Dat lukt me echter niet alhoewel ik alles punctueel volg.

Ik open mail , kies nieuw bericht , en als ik dan in archief ga kijken dan staat ” bewaar als sjabloon” nog beschikbaar in het zwart.
    Vanaf het moment dat ik een sjabloon kies en een foto of tekst toevoeg dan is in archief de lijn “bewaar als sjabloon” grijs en dus niet actief. Als ik gewoon voor “bewaar” kies dan wordt het een concept.

Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik het oplos? Bedankt alvast.

Bijdrager
    Lapdog

Je kunt geen bestaande sjablonen opslaan als sjabloon. Het is alleen mogelijk zelf ontworpen mails als sjabloon op te slaan.

Bijdrager
    mowat

Ik heb op het internet diverse sites gevonden waar inderdaad uitgelegd wordt dat je zelf ontworpen mails kan gebruiken om als sjabloon op te slaan ( lijkt een heel omslachtig gebeuren).

Ik vind het echter vreemd dat men in de help bij mail een simpele oplossing geeft , die dan blijkbaar niet kan werken.
    ” U kunt uw eigen sjablonen aanmaken. Voer een nieuw bericht tekst in , maak de tekst op , voeg afbeeldingen toe ,en kies “archief” >”bewaar als sjabloon”. Hierna is uw eigen sjabloon beschikbaar in de categorie aangepast aan het einde van de lijst.”

Bijdrager
    mowat

Ik heb de oplossing gevonden na lang prutsen.
    Gewoon wat foto’s, tekst , achtergrond enz bij mekaar zetten . Met schermafdeling / selectie , er 1 JPG van maken die bv 1/2-de een mailblad bedekt.
    Dan gewoon mail openen , bericht aanmaken , afbeelding invoegen ( die bedekt dan het bovendeel van de mail). Dan archief/ opslaan als sjabloon. En dat werkt.
    In sjablonen/aangepast wordt dan dat nieuwe mailblad als sjabloon opgenomen en je kan het nadien blijven gebruiken.

Bijdrager
    basbrouwers

De ├ęchte oplossing, is rechtermuisknop > stuur door als origineel.
    Dan krijg je de volledige mail in een nieuw venster (als nieuwe mail).
    Vervolgens Archief > Opslaan als Sjabloon
    ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.