9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    christiane_morrhey

sites gemaakt met iWeb een aanvankelijk op mobile me gepubliceerd

Ik heb twee sites gemaakt met iWeb.
    De eerste heb ik aanvankelijk gepubliceerd op mobile me en onlangs op een andere hostingservice overgeschakeld.
    De tweede heb ik recentelijke aangemaakt en onmiddellijk op een andere hostingservice gepubliceerd.
    De laatste site geeft voorlopig geen enkel probleem.
    Voor de eerste site is de uploading naar de nieuwe hostingservice goed verlopen, dacht ik, tot ik merkte dat wijzigingen niet meer werden gepubliceerd.
    Nu zag ik dat op iDisk allerlei bestanden stonden die te maken hadden met deze site en vermits iDisk ook gaat verdwijnen, en er van de tweede goed werkende site geen bestanden te vinden waren op iDisk, dacht ik het probleem op te lossen met die bestanden te verwijderen (ik weet het: wat te impulsief!).
    Tot mijn grote schrik komt er nu een foutmelding ivm Mobile Me als je mijn site wilt consulteren! Krijg ik dit nog opgelost? Ik heb al geprobeerd met om met timemachine een vorige versie te herstellen, maar van iDisk is er blijkbaar geen back-up gemaakt.
    Hopelijk kan iemand mij uit de nood helpen.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat een blok tekst. Tip: kun je wat witregels invoegen, dat leest behoorlijk makkelijker.

Daarnaast trek je niet veel mensen die er kennis over hebben, want dit staat in het verkeerde subforum. Een mod wil het vast voor je verplaatsen, maar let in het vervolg op waar je het neerzet.

Dan heb je sneller antwoord, alleen maar makkelijker.:smile:

Bijdrager
    karelschapie

Bij iWeb wordt binnenkort samen met mobile me disk de stekker eruit getrokken, vergeet dat niet!

Bijdrager
    Hansi2124

Er wordt van iWeb een map op je hd geplaatst als je het ook op je hd saved:

Pas dán kan er ook een backup van gemaakt worden.
    Maar inderdaad zoals je zelf ook al opmerkte: binnenkort gaat MobileMe er toch uit, dus dan houdt het sowieso op…..

Bijdrager
    KarelWillem

Je site staat in iWeb?

Dan hebben die bestanden op je iDisk verder weinig met je daadwerkelijke site te maken.
    Dat zijn alleen zaken van de gepubliceerde site.

Je bent dus niets kwijt, maar hebt er door de verwijdering voor gezorgd dat mensen je complete site niet meer zien.

Zoals Hansi2124 al aangeeft:
    – Vanuit iWeb publiceer je naar een Map (je bureaublad o.i.d.).
    – Daarvandaan upload je de spullen (index.html + een map met de naam van je site)
    – Dat uploaden doe je niet meer naar MobileMe, maar ook naar een andere webhoster
    – Zorg er wel voor dat de mensen nu naar de juiste site geleid worden

Bijdrager
    christiane_morrhey

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
    Als ik publiceer naar een map op het bureaublad vind ik daar inderdaad het bestand “index.htlm” . Maar wat bedoel je met “+ een map met de naam van de site”? Zou die ook op het bureaublad moeten verschijnen?

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals je ziet in mijn afbeelding staat daar: Publiceer naar: Locale map.
    Dat is dus die map met de naam van je website waarin alles staat wat iWeb heeft gedaan.

Moderator
    Night
    KarelWillem op 24 februari 2012

Je bent dus niets kwijt, …

Tenzij je net als ik externe bestanden erbij hebt zoals in iframe geplaatste PHP pagina’s

Moderator
    Night
    KarelWillem op 24 februari 2012

Je bent dus niets kwijt, …

Tenzij je net als ik externe bestanden erbij hebt zoals in iframe geplaatste PHP pagina’s.

Je kan overigens in iWeb rechtstreeks via FTP de hele site naar je nieuwe server uploaden. Waarom zou je daarvan een backup willen? Alles stat in iWeb en kan bij vermissing oid direct weer geupload worden.

Als je de site op de nieuwe server hebt geplaatst, moet je nog wel even je DNS forwarding (ik weet niet hoe je dat nu hebt gedaan) aanpassen naar je nieuwe domain.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.