8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mries

Sitegrinder wie gebruikt het en is het wat ?

Ik heb pas geleden over Sitegrinder gelezen.
    Heb het opgezocht op internet en het blijkt
    een makkelijk programma te zijn voor
    Photoshop om sites te maken in HTML of CSS.
    Wat vinden jullie er van gebruikt iemand het off ?

Bijdrager
    Sunneh

Eerste indruk:

Het is een makkelijk programma als je “lui” bent om niet alles te slicen / omzetten naar html. “MAAR” …

Bij een example pagina van ze zag ik meteen een killing element: een horizontale scrollbar! Ook is er opeens een verticale scrollbar die nergens voor nodig is in het volgende voorbeeld:

Voorbeeld van de Sitegrinder website

Bijdrager
    Dedstok
    ”Sunneh”

Eerste indruk:

Het is een makkelijk programma als je “lui” bent om niet alles te slicen / omzetten naar html. “MAAR” …

Bij een example pagina van ze zag ik meteen een killing element: een horizontale scrollbar! Ook is er opeens een verticale scrollbar die nergens voor nodig is in het volgende voorbeeld:

Voorbeeld van de Sitegrinder website

Dan zou je dit toch zelf kunnen aanpassen in css?

Bijdrager
    Sunneh
    ”Mickert”

Dan zou je dit toch zelf kunnen aanpassen in css?

Waardoor je de hele handel beter zelf meteen kon scripten.. weet je tenminste dat alles naar eigen zin gaat;)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik gebruik Sitegrinder regelmatig en ben er bijzonder tevreden over.
    Het is een erg handige plug-in voor mensen zoals ik: grafisch ontwerpers die af en toe een website moeten maken, en die geen tijd of zin hebben zich te verdiepen in HTML. (of te lui zijn, ’t is maar hoe je het noemt)

Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, en je bent een beetje handig met Photoshop, werk je een opzet of ontwerp in Photoshop in no time om naar een werkende website.
    Ik heb het ook gebruikt voor mijn eigen site, en heb er ook sites voor klanten mee gemaakt.
    De echte puristen zullen ongewtijfeld het een en ander aan te merken hebben, maar de sites die je ermee maakt werken op alle browsers en voldoen aan de webstandaards. Goed genoeg voor mij in ieder geval.

Galleries maken is een fluitje van een cent, slideshows in Flash ook, formulieren ook geen probleem en het importeren van bestaande code is ook easy. De support is ongekend goed, via e-mail of op het forum, je vragen worden meestal binnen een paar uur (er is natuurlijk een tijdsverschil) beantwoord.

hier een voorbeeld van een site: Cinetone Decorbouw

En oh ja,een horizontale scrollbar ben ik nog nooit tegengekomen…

Bijdrager
    TheM4inframe

vergelijkbaar met rapidweaver?

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”TheM4inframe”

vergelijkbaar met rapidweaver?

geen idee, ken rapidweaver niet…

sitegrinder heeft trouwens een gratis demoversie.
    werkt helemaal hetzelfde, er verschijnt alleen een lelijk watermark over je pagina’s.
    maar goed, je kan het eerst uitproberen om te zien of het wat is.
    Wel even de tutorials bekijken, dan heb je het snel door.

Bijdrager
    Gates

RapidWeaver is een soort van iWeb, maar dan vele malen beter. Sitegrinder lijkt iets anders te doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.