14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Sitecom WLR-8100

Ik heb een V10 modem in de huiskamer van KPN (waar de aansluiting zit) die net als alle andere modems die ik heb gehad (V8 & V9) al op de gang slechter bereik geeft richting zolder. Nu heb ik een tijdje een TP-link in de gang gehad die ik met draad aansluit zodra ik boven wilde internetten. Dit betekende in de ochtend heerlijk struikelen over het draadje en een lelijk aangezicht. Het voordeel was dat ik dan wel boven draadloos internet had. Vanuit de gang kon die TP-link het wel naar boven krijgen m.b.t het signaal.

Nu heb ik een Sitecom WLR-8100 besteld vanavond. Deze komt morgen binnen. Nu ga ik er niet vanuit dat ik deze naast mijn V10 kan zetten en ik ineens boven wel bereik heb. Deze Sitecom gaat dus ook in de gang staan. Nu zou ik graag het volgende willen. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

1. Ik wil de V10 gewoon laten zoals deze is. Het wifi signaal wordt in de woonkamer door de apple tv en thermosstaat (Toon) opgepakt en werkt prima. Deze geeft dus ook ip adressen uit in de range 192.168.2.x

2. In de gang wil ik dan de sitecom plaatsen die het signaal oppakt en na boven kan sturen. Maar dan wel draadloos. Ook kunnen andere dan via die manier sneller als gast even op internet doormiddel van het gastnetwerk. Hoe moet ik deze instellen???

Nu zit de TP link met draad aan de V10 en geeft de TP link wel andere ip adressen uit. Dit vind ik niet erg en stoor me ook niet dat deze router een andere netwerknaam heeft. Ik vind het niet erg om soms even het netwerk te moeten selecteren.

Kan iemand me helpen alsjeblieft.

Bijdrager
    KarelWillem

De Sitecom sluit je bedraad aan op de V10. Zowel de Sitecom als de V10 hebben daarbij hun eigen WiFi-kanaal.

Wat de TP-link er nog bij moet zou ik niet weten eigenlijk. Die zou ik dus weghalen.

Wij hebben twee keer een Apple Airport Extreme/Time Capsule + de V10 met alledrie hun eigen WiFi-kanaal.
    En dat werkt prima. De V10 voor de woonkamer, en de overige apparaten voor de rest van het huis.

Inactief
    Anoniem

Maar kan die Sitecom het signaal van mijn V10 draadloos oppakken als een WiFi repeater? Een gewone compacte repeater die ik had, kon het signaal niet goed boven krijgen. Vandaar dat ik nu een duurdere heb gekocht.

Inactief
    Anoniem

Ik moet nu als ik boven op zolder wil internetten dus steeds een draad van de woonkamer in de tp link stoppen op de gang. Vanuit daar krijg ik dan net 5mbit op zolder binnen. Draden doortrekken naar boven is niet echt een optie nu.

Bijdrager
    fixar

Als het écht onmogelijk is om een draad naar boven te trekken (waarom eigenlijk ?:) ) dan kun je er ook voor kiezen om powerline adapters te gebruiken die het netwerksignaal via je 230v elektriciteitsnetwerk naar een ander deel van het huis te brengen…. daar kun je dan je TP link of die sitecom aan hangen.

Inactief
    Anoniem

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar er zijn wisselende verhalen over sterkte als je op een verschillende groep de stekkers in dec contacten doet. Ik hoop dat de Sitecom net iets beter is dan de oude TP link. Wil ze alleen dus draadloos koppelen aan elkaar.

Bijdrager
    janbertwedman

Wij hebben een manege met verschillende gebouwen verspreid over een groot terrein. We hebben na een verbouwing alle stroomkabels opnieuw aan laten leggen volgens de normen (groepenkasten, fasen enz. enz.) De powerline van Devolo geeft nu in alle gebouwen wifi én bekabeld internet over afstanden van honderden meters. Dit alles met één inlog en één wachtwoord. Super.

Bijdrager
    janbertwedman

En ook geen halvering van de snelheid zoals bij repeaters, met wifi clone heb ik dezelfde snelheid achter op het terrein als bij het aansluitpunt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Of deze wi-fi accespoint Werkt bij mij perfect.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jeroen op 28 januari 2016

…Wil ze alleen dus draadloos koppelen aan elkaar.

Je gaat iets draadloos koppelen aan iets wat al slecht bereik heeft. Daar wordt het totaal niet beter van.

Die nieuwe Sitecom moet je dus echt gewoon bedraad aansluiten. Daar doe je jezelf een groot plezier mee.

Inactief
    Anoniem

Zal ik je is wat zeggen! De Sitecom haalt nu 15 Mbit naar zolder met deuren dicht. Heb ik voor de zekerheid wel de 5ghz uitgeschakeld

Inactief
    Anoniem

Enorm bedankt wel voor alle reacties. Ik hoop dat de eerste resultaten zo blijven:)

Ik laat het nog weten.

Bijdrager
    KarelWillem

15 Mbps is bij ons alsof Internet gierend tot stilstand is gekomen.

Bijdrager
    janbertwedman

Bij ons (Leusden, Den Treek) is internet sowieso traag (buitengebied) maar ik verlies niets met die Devolo’s

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.