4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tjakka

Sitecom en Belkin 54G

Alles lijkt zo simpel totdat je het moet doen…

Ik heb 2 draadloze netwerken (1 op ADSL en 1 op kabel) nu heb ik ook nog een “oude” Imac (DV) waar ik laatst een airport kaartje in heb laten steken. Helaas “zie” ik geen draadloze netwerken waarop ik kan inloggen. Ook als ik de SSID naam invoer en het optionele wachtwoord (of helemaal geen) dan krijg ik de melding ” kan geen toegang krijgen tot draadloos netwerk” . AP van Sitecom is de WL-105b en die van Belkin is een Wireless ADSL router F5D7230-4 . Beide 54G.

Wat zoek ik nu? hulp

Tjakka

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”Tjakka”

AP van Sitecom is de WL-105b en die van Belkin is een Wireless ADSL router F5D7230-4 . Beide 54G.

De airportkaart is goed en werkt???
    De Belkin werkt goed samen met Airport, van de week getest.
    Ik gebruik Macstumbler om te kijken wat er in de buurt zit aan AP, en vervolgens kan je kijken of WEP aanstaat en op welk kanaal ze zitten.
    Als WEP aanstaat en eventueel Mac-adress filtering, kan je dat altijd even aanpassen voor de test.

Draaien ze op 11 of 54G, je kaart is slechts 11

Cyberwolf

Bijdrager
    Tjakka

Hoe kan ik de airport kaart testen zodat ik dat zeker weet?

Draaien op 54 en 11, ik ga eens kijken met Macstumbler,

thx sofar

Tjeerd

Bijdrager
    Tjakka

Je opmerking of de kaart goed was of niet heeft me geholpen, die klojo’s hebben de kaart gewoon niet goed gemonteerd en ook nog vergeten de antenne aan te sluiten??!!! het werkt nu prima zowel met Sitecom als Belkin

thx

Tjakka

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.