20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    aaiboek

[sitecheck][showcase] Keloid Media

Vaak ben ik hier in het forum te vinden in de diverse sitechecks. Vandaag gooi ik voor het eerst een eigen product voor de leeuwen.

Want wat is er gebeurd? Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor mijzelf begonnen. Na mijn bezoekje aan “weet je wat jij zou moeten doen?” de kamer van koophandel ging het ineens snel. Afgelopen maandag was mijn bedrijf, Keloid Media genaamd, officieel van start. Om zsm. een gezicht te hebben heb ik de afgelopen dagen keihard gewerkt aan de ontwikkeling van mijn website. Deze wil ik door middel van dit draadje tonen aan de buitenwereld.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Tips zijn altijd welkom. ….opdrachten trouwens ook.;-)

De website – klik

Bijdrager
    freshface

knap

Bijdrager
    scriptman

leuk, misschien net iets te breed?

kleingheidje: bij de screenshots het nummer van het huidige screenshot net iets donkerder maken, zodat je weet waar je bent en dat er dus nog meer te zien valt

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    aaiboek

@Konijn:
    da’s helder ! Bedankt !

@scriptman
    :
    De site is ontworpen voor 1024×768. Bij dit formaat is de site lekker beeldvullend. Wat de nummeraanduiding van de afbeeldingen betreft: deze heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Ik zal dit binnenkort verbeteren.

@Martiniman:
    Misschien dat de opbouw van de portfolioitems (zoals jij ze noemt) nog niet duidelijk is omdat er te weinig van zijn. Het is namelijk de bedoeling dat bij binnenkomst op de site alle projecten links een eigen knop/plaats hebben. Op het moment dat je gaat navigeren naar ‘statisch’, ‘dynamisch’ enzovoorts, dan zullen de projecten links gefilterd worden zodat er steeds minder overblijven. (hoofdmenu = 1e filtering, submenu = 2e filtering).

Wij / hij / ik
    Martiniman heeft meteen een leuk onderwerp naar voren gebracht. De ik- hij- of wij-vorm. Toen ik de tekst zat te typen had ik al mijn twijfels: “zal ik het wel of niet in de hij/zij-vorm zetten?”. Wat ik wel wist was dat ik het niet in de “wij-vorm” wilde typen omdat Keloid Media simpelweg uit één persoon bestaat. Maar ja, met de tekst in de “ik-vorm” lijkt het weer zo…. tja, hoe moet je dat zeggen? Dan lijkt het niet zakelijk meer…. Ben ik de enige met dat gevoel? Zijn er mede-maccers die wel eens klantcontact gehad hebben waaruit bleek dat de klant meerdere werknemers had verwacht vanwege de wij-vorm op de website ?

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    aaiboek

Het zinnetje op de “Over Keloid Media”-pagina is inmiddels al veranderd in “De producten die door mij gemaakt worden komen….”.

Het laatste punt (waarmee ik hoop een korte discussie op te wekken) gaat meer over het gebruik van “ik”, “hij” en “wij” op een website. Wanneer spreekt men over “wij”. Is het gepast om als eenmanszaak (zonder personeel) te spreken over “wij kunnen u…” en “onze producten…” ?

Bijdrager
    MacBeer

Nee, ik vind dit niet gepast.

Waarom ‘wij’ zeggen als je alleen bent? Wat probeer je daarmee te bereiken? In feite ben je gewoon niet eerlijk tegenover je klanten. Je doet je groter voor als je bent.
    Je intentie zal zijn geweest dat je zo ‘professioneler’ of ‘serieuzer’ overkomt. Echter dat is niet zo, geloof me maar. Wees gewoon jezelf.
    Als ik een site bezoek van een 1-manszaak die praat over ‘wij’ dan moet ik hard lachen. Dit zie ik vooral bij ‘webdesignbedrijfjes’ die gestart zijn door enthousiaste scholieren.

Bijdrager
    tourist

Ik vind je site echt een topper. Schoon, simpel, professioneel en duidelijk. Navigatie is consistent en door zijn eenvoud en de minimale grootte van de verschillende bestandjes laadt de site razendsnel, een groot pluspunt vind ik. Je zou misschien een doctype kunnen gebruiken.

Waar komt de naam keloid eigenlijk vandaan?

Bijdrager
    sally

Ik associeer die -lilaroze met wit-huisstijl met medicijnen (apotheek).
    Alsof Keloid Media de creativiteit als zalf in een tube verkoopt.
    (Ik overdrijf)

Maar nog wat experimenteren met kleuren, raad ik aan.

Misschien moet je al de ‘porfolio’ linkjes ook op volle lengte laten staan bij
    “Over Keloid Media”
    Zodat het er daar ook een beetje creatief uitziet.

Er valt ook wel iets positiefs over te zeggen. Maar dat is al gedaan.
    Succes!

Bijdrager
    Vulture

Bij “over keloid media”
    Mag je gerust aangeven dat je ingeschreven bent bij de kamer van koophandel en onder welk nummer.
    Dat maakt het onderscheid tussen een scholier die het erbij doet of de proffesional die de moeite heeft genomen een eigen bedrijf op te richten.

Ik vind dat je startpagina niet aansluit bij wat je allemaal in je portfolio laat zien. Eerlijk gezegd een beetje saai. (dat is mijn bescheiden mening). En het rose vloekt een beetje met de voorbeelden van je portfolio. Het mag wel wat spannender. Dat vind ik wel terug in je werk maar niet op je startpage.

Bijdrager
    aaiboek

Pfjew…. Gelukkig ben ik dus niet de enige die z’n twijfels heeft bij het “wij-gepraat” op websites van eenmanszaken. MacBjorn barst zelfs in lachen uit…. Hij’s fijn. 8)

@tourist
    :
    Dat doctype-verhaal krijgt nog een leuk staartje. Ik was het eigenlijk vergeten bij het maken van het template, dus ik werd zojuist aangenaam verrast toen ik een doctype eraan vast hing. De :hover die Safari zonder problemen oppikte werd nu ook door FireFox gelezen en uitgevoerd. Niks aan de hand zou je zeggen, totdat ik even op de windowsbak van m’n vader ging kijken. IE gooide m’n logo en het navigatievlak (met daarin de definitietekst van Statisch, Dynamisch enz.) ineens een stuk omlaag waardoor de boel verziekt werd. Hier moet ik dus nog even achterheen…. voorlopig is de site weer doctype-loos. :?

@sally
    / vulture:
    Het zachte roze is niet saai, maar onopvallend ! :lol: Juist omdat de projecten die ik wil tonen al kleurrijk van zichzelf zijn wilde ik het ‘jasje eromheen’ wat rustiger maken. De aandacht moet gaan naar de portfolioprojecten, niet naar de navigatie. Een bewuste keuze dus. De startpagina wordt overigens ook wel kleurrijker zodra er nieuwe nieuwsberichten op komen met een plaatje. Dit heeft dus nog wat tijd nodig.

Aanpassingen van dit moment:
    – Navigatie van projectbeelden kent nu ook een aan / uit status
    – Projectenlijst is nu in volle glorie zichtbaar op de pagina “Over Keloid Media”
    – KVK-nummertje toegevoegd. (bedankt voor de tip, Vulture)
    – Voor de rest wat kleinigheden…

Bijdrager
    sally

Saai is mijn punt niet..

Bijdrager
    iPod Jimmy

Gewoon een goede site! Ik vind de kleuren vrolijk, en ik associeer groenig turquise (ofzo) met een apotheek en medicijnen.

Bijdrager
    djrednas

Mooie site!

Klein puntje van kritiek: In je hoofdbalk (die lange roze) gebruik je denk ik JPG voor da vierkantje met tekst. Deze zijn iets te sterk gecomprimeerd en hebben wat last van artifacts

Bijdrager
    hansenonline

de over keliod pagina zou de hoogte iets minder kunnen past het mooi in de browser, zonder schuifbalk! tussen teruggebeld en de zin dat je ingeschreven staat kunnen naar mijn mening wel wat witregels weg. bij de portfolio sites vind ik het prettiger als de linken links blijven staan en niet ineens boven openen.

Bijdrager
    Dianne
    ”sally”

Ik associeer die -lilaroze met wit-huisstijl met medicijnen (apotheek).

Dat heb ik ook! Het doet me denken aan het doosje van mijn anticonceptiepil. Google maar eens naar “Diane 35” voor de gein, en kijk bij de gevonden afbeeldingen.:)

Ik vind het een mooie website qua vorm en indeling, maar de kleuren niet.

Bijdrager
    aaiboek

Zo dan, na een korte afwezigheid is hier weer een reactie mijner zijde. Ik schrok een beetje van alle verwijzingen naar apotheken, pillen en andere snuisterijen, maar ik moet toegeven…. na een speurtocht door medicijnenland (oa. aan de hand van de “Diane 35”-tip) heb ik besloten de kleuren toch wat meer pit te geven.

Resultaat ? Een knallende roze balk die in schril contrast staat met de vorige. Op zich is dit toch ook best wel lekker ! 8) Alleen nu ben ik wel benieuwd met wat voor associaties mijn mede-maccers nu komen….

@djrednas
    : Alhoewel ik op mijn beide monitoren (ibook+ BenQ-ding) geen echte vertekening zag, heb ik afgaande op jouw bevinding toch de compressie verminderd van het vierkante blok in de hoofdbalk.

Oh ja, voor de mensen die net in dit draadje stappen, onderstaand plaatje (met flinke compressie!) is versie A. De huidige site die online staat is versie B.

Bijdrager
    chilli dude

netjes netjes erik! goed bezig:) niet echt opmerkingen ofzo alleen jouw logo rechtsbovenin heeft bij mij een lelijke jpeg compressie :/ niet echt mooi…

deze
    http://www.keloidmedia.nl/bouwstenen/plaatjes/navindicator_keloidmedia_grijs.jpg

Bijdrager
    Vulture

De site blijft niet in mijn gedachten hangen.
    Portfolio ziet er goed uit
    Wat wordt je doelgroep? Probeer daar eens op in te spelen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.