19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    fabstar81

[sitecheck] www.stichtingmissahoe-wonder.nl

hallo mensen,

het is alweer enige tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar ik heb ondertussen voor een stichting een nieuwe website gemaakt.

vandaar weer de sitecheck eens gebruik van maken. ik heb een basis witte template gebruikt en het draait op joomla 1.5. voor de flexibele headers heb ik flexheader3 als plugin gebruikt.

ik heb voor joomla gekozen omdat het bestuur van de site nu zelf content kan toevoegen. langzamerhand zal er voor mij als webbeheerder weinig tot geen werk meer aanzitten. ze kunnen het lekker zelf. ideaal al zeg ik het zelf.

nou goed, off to the lions…wat vinden jullie ervan?

Bijdrager
    1973

Waarom plaats je geen link in je bericht?

Bovendien werkt de ‘homepage’ link in je profiel ook niet….

Bijdrager
    nookie

Het lijkt erop dat je alles er even snel ingezet hebt, als een soort schets.
    Niks lijnt, sfeerplaatjes zijn op de vervolgpagina’s er maar even ingezet, zo komt het op mij over.
    Titel op de homepage links laten lijnen en niet centreren.
    Kortom, het moet behoorlijk netter vormgegeven worden.

Bijdrager
    fabstar81
    Bijdrager
    Almerrrrr

Mooi project helaas ben ik niet erg enthousiast over de layout.

Wel jammer genoeg wel erg basis. Juist voor dit soort projecten is een sfeer op een site erg belangrijk je wilt een bezoeker direct laten voelen waar de stichting voor staat.

De witte basis template is naar mijn idee te leeg en te simpel. Ik kan in de hele site niet echt iets van een stijl vinden. Verder werkt de domeinnaam niet (of wordt in ieder geval doorgelinkt naar het ip adres.) wat niet zo netjes is.

Kijk anders of je met wat kleine elementen (lijntjes icoontjes) iets meer body in de layout kunt krijgen.

Succes.

Bijdrager
    fabstar81

het klopt dat de site wordt doorgelinkt naar een ipadres. dit komt omdat ie nog in test draait. de site is nog beta. hij staat al wel gedeeltelijk op de hosting zelf. binnenkort wil ik hem geheel overzetten naar de hosting en verder ontwikkelen op de hosting. nu gebeurt dat op de testserver, maar omdat ie al gedeeltelijk overstaat op de hosting heb je kans dat je op 2 plekken moet gaan ontwikkelen.

het was het bestuur hun keuze om een transparante, zakelijke (witte) lay out te nemen. je hebt echter gelijk dat de site nogal strak oogt voor het doel van de stichting.

ik zou graag wat tips ontvangen bijvoorbeeld die lijntjes en layout te veranderen om meer body te krijgen. overigens is de lay out gemaakt n.a.v. het nieuwe logo wat op zich ook al strak is.

Bijdrager
    fabstar81
    ”nookie”

Het lijkt erop dat je alles er even snel ingezet hebt, als een soort schets.
    Niks lijnt, sfeerplaatjes zijn op de vervolgpagina’s er maar even ingezet, zo komt het op mij over.
    Kortom, het moet behoorlijk netter vormgegeven worden.

die vervolgplaatjes heb ik inderdaad niet zo mooi gefotoshopt, als je het over de headers hebt tenminste. die ondervinden op dit moment een restyling en worden mooi gemaakt. ze waren nl zo snel erin gezet puur om de functionaliteit te testen van de flexibele headers.

voor het links uitlijnen (jij zegt homepage, maar elke titel op de site is eigenlijk gecentreerd) moet ik in de css duiken.

Bijdrager
    nookie

De layout is gemaakt naar aanleiding van het logo……….:?
    Dat haal ik er niet uit hoor.
    Leuk dat voetje: http://www.surinenconvent.org

Bijdrager
    fabstar81

nou, vooral in de globaalste zin van het woord. het logo vind ik nogal strak en modern, de site is dat ook. het mist inderdaad wat sfeer…maar goed…ik ben hier om te leren:)

voetje lijkt wel beetje erop ja. :x

Bijdrager
    fabstar81
    ”nookie”

titel is nu links uitgelijnd, maar weet niet of het er mooier op is geworden…

Bijdrager
    nookie

Ik zie nog geen verschil.
    Edit: Nu wel. Het wordt er wel beter op.
    Ga eens naar pagina NIEUWS. Er staan nog dingen gecentreerd.

Bijdrager
    fabstar81
    ”nookie”

Ik zie nog geen verschil.
    Edit: Nu wel. Het wordt er wel beter op.
    Ga eens naar pagina NIEUWS. Er staan nog dingen gecentreerd.

ja, die zag ik ook al…ff zoeken in de css…grrr

gevonden!:)

nu staat alles links ongeveer….maar die nieuwsitems…zucht, die grote headers zijn al tijdje door in mn oog.

Bijdrager
    nookie

Ander kleurtje van maken en nog een extra witregel tussen de nieuwtjes.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”fabstar81″

voor het links uitlijnen (jij zegt homepage, maar elke titel op de site is eigenlijk gecentreerd) moet ik in de css duiken.

Ik denk dat Nookie bedoelt: de link in je handtekening hier op OMT: die werkt niet.
    Of ik kan Nookie verkeerd begrijpen, maar dan nóg werkt die link niet;-)

Bijdrager
    fabstar81

link in mn handtekening is weg. alles is links gecentreerd, nieuwsitems hebben nu ander kleurtje en zijn vet gedrukt. created date en author name zijn verwijderd. extra white space is ingevoegd.

Bijdrager
    Hansi2124

Die “Certificaat Ghanese regering voor het weeshuis” (2,5MB) zou ik liever minder groot hebben, aangezien het een aardige tijd duurt eerdat hij helemaal binnen is gehaald. Bijv. met een soort “save for web”-mogelijkheid kan je dat al heel makkelijk doen.

Bijdrager
    fabstar81

zodra de website over is naar de hosting zal ik dat bestand inderdaad overzetten naar een mindere resolutie jpg of pdf.

Bijdrager
    fabstar81

zo, inmiddels al wat meer content toegevoegd. verder nog een randomizer in de linker kolom om de site wat meer body te geven.

de nieuws sectie heb ik wat simpeler gehouden. kleine vet gedrukte titels en een menu item toegevoegd “In de media”.

ik mis alleennog een kleurverschil dat je ziet in welk menu item je zit. maar kan de code niet vinden in de css…

Bijdrager
    Rub3n

Ik vind er niet veel aan. Niet echt uitnodigend. Een site voor zo’n soort stichting moet warm en uitnodigend over.

Deze site komt op mij over als hard, zakelijk en saai. Je moet mensen overhalen om geld te sponsoren.

Nee ik vind het niet wat.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.