30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Danny van Bakel

Sitecheck: www.chrisenmachteld.nl

Ik ben absoluut geen professionele webbouwer, dus ik maak alles in iWeb. Dreamweaver, Rapidweaver of wat dan ook zijn (nog) niet aan mij besteed.
    Toch ben ik heel trots op de site die ik gemaakt heb voor mijn schoonzus en zwager: http://www.chrisenmachteld.nl.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Please be kind :cry:

Bijdrager
    Ian83

Nou dude, als je met iWeb als ‘beginner’ als zover komt dan ligt er een mooie toekomst als ‘webbouwer’ voor je in het verschiet! Zit er professioneel uit, alleen de achtergrond kleur vind ik storend, ik vind het geen mooie kleur en het past niet met de rest.
    Edit: de plaatjes op de kaart zijn een beetje kaal, ik zou er een simpel en stijlvol kadertje omheen maken en het ietsje schaduw geven.
    Edit: ook zou ik de prikkers een iets lichter kleurtje geven en ietsje kleiner maken. Verder is ie top!

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ziet er erg mooi en prof. uit!
    Zo zie je maar weer dat je met iWeb een erg professionele website kan maken!

Bijdrager
    Guido Cornet

Ziet er goed uit, maar mag ik je vragen hoe je dan aan die andere websites komt als je nog nooit iets met websites gedaan hebt? Als ik kijk via creaenbea vind ik namelijk meer sites van je.

Bijdrager
    BasiX
    ”formulefan”

Ziet er goed uit, maar mag ik je vragen hoe je dan aan die andere websites komt als je nog nooit iets met websites gedaan hebt? Als ik kijk via creaenbea vind ik namelijk meer sites van je.

Hij zegt toch niet dat ‘ie nog nooit wat met websites gedaan heeft? Het enige wat hij aangeeft is dat hij iWeb gebruikt. En als je dan iets verder kijkt, zie je ook dat de websites op Crea en Bea met iWeb gemaakt zijn. Wat trouwens erg mooi gedaan is.

Bijdrager
    Ian83

dus ik maak alles in iWeb

Bijdrager
    Guido Cornet
    ”BasiX”
    ”formulefan”

Hij zegt toch niet dat ‘ie nog nooit wat met websites gedaan heeft? Het enige wat hij aangeeft is dat hij iWeb gebruikt. En als je dan iets verder kijkt, zie je ook dat de websites op Crea en Bea met iWeb gemaakt zijn. Wat trouwens erg mooi gedaan is.

Het was ook geen commentaar. Het is eerder een verbazing dat hij zulke mooie sites maakt en dan zichzelf een newbie met iweb noemt. Dat verbaasde mij. Positief dan he.:P

Bijdrager
    fatboysmart

Zijn al die sites met iWeb gemaakt? Zo ja… wow!

Denk dat ik me toch maar eens iets meer ga verdiepen in iWeb:-)

Bijdrager
    Ian83

@Danny: Ah, je bent dus wel een professional.

Bijdrager
    11642

Geef mij maar flash om website’s te maken!
    Jammer dat het niet draait op iphone:(
    http://www.bengoevaerts.be
    http://www.spinazierock.be

Bijdrager
    Ian83

Spuit 11:(

Bijdrager
    11642

Oh ja, over de site van jou:
    De achtergrond kleur is niet zo aangenaam. Mss een persoonlijke mening maar wrs tog zeer algemeen.
    `Verder is er op de beginpagina een lange scrolbalk, maar er staat helemaal nie zoveel info oponderaan?
    Mooi om op verder te bouwen allezins!

Bijdrager
    11642
    ”Ian83″

Spuit 11:(

Moet ik da kunne volge ? :s

Bijdrager
    Ian83

@Goevaertsben: beter, dat is tenminste een waardevolle bijdrage.
    Zoek met Google de uitdrukking ‘spuit 11 geeft ook modder’ maar eens op; dat sloeg op je eerste reply. (Is overigens niet helemaal op de juiste plaats in dit geval, maar you get the gist).

Bijdrager
    sypie

Ik zou in iWeb de structuur een beetje aanpassen zodat je niet dit in de adresbalk krijgt: http://www.chrisenmachteld.nl/chrisenmachteld.nl/Wereldkaart.html maar http://www.chrisenmachteld.nl/Wereldkaart.html

Bijdrager
    nubbbbbb

ziet er goed uit!

Bijdrager
    jimeh

Je zult wel nooit hoog in google kunnen komen met iWeb, al je tekst staat in afbeeldingen.

Bijdrager
    nubbbbbb
    ”jimeh”

Je zult wel nooit hoog in google kunnen komen met iWeb, al je tekst staat in afbeeldingen.

je hoeft toch ook niet persé tekst te hebben om in google gevonden te kunnen worden?:?

Bijdrager
    filenox

Ziet er degelijk uit ja, wel érg traag.

Bijdrager
    nubbbbbb

en dat allemaal ook in iWeb:O!

Bijdrager
    pinkie
    ”Ian83″

@Goevaertsben: beter, dat is tenminste een waardevolle bijdrage.
    Zoek met Google de uitdrukking ‘spuit 11 geeft ook modder’ maar eens op; dat sloeg op je eerste reply. (Is overigens niet helemaal op de juiste plaats in dit geval, maar you get the gist).

en jij maakt uit wat een waardevolle bijdrage is en wat niet? Lijkt mij toch meer iets voor de TS.

Mooie website overigens.

Bijdrager
    sypie
    ”wessol”
    ”jimeh”

je hoeft toch ook niet persé tekst te hebben om in google gevonden te kunnen worden?:?

Klopt. Waarschijnlijk kun je in iWeb kernwoorden van je website neerzetten. Dit wordt omgezet naar Metadata, iets waar Google ook naar kijkt. Aan de andere kant: deze website is volgens mij voor mensen die de betrokkken personen kennen, die krijgen allemaal de URL in per brief thuisgestuurd, komt geen Google aan te pas.

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik moet zeggen dat het een heel geslaagde site is geworden. Waar ik alleen niet zo van onder de indruk ben is het kleur- en fontgebruik. Vooral de achtergrondkleur is niet zo geslaagd.

En het lettertype vind ik niet zo fijn lezen. Bovendien is het soms wat klein (lijst op pagina prikbord). Daarnaast is het wel heel zwart, maar dat laatste heeft echt te maken met mijn persoonlijke voorkeuren.

Bijdrager
    Danny van Bakel

Ik ben aangenaam door alle overwegend positieve reacties. Super!

Nog even wat toelichten:

”Ian83″

… alleen de achtergrond kleur vind ik storend, ik vind het geen mooie kleur en het past niet met de rest.
    Edit: de plaatjes op de kaart zijn een beetje kaal, ik zou er een simpel en stijlvol kadertje omheen maken en het ietsje schaduw geven.
    Edit: ook zou ik de prikkers een iets lichter kleurtje geven en ietsje kleiner maken. Verder is ie top!

Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar mijn belangrijkste argument is dat de vormgeving grotendeels gebaseerd is op de trouwkaart die ik niet gemaakt heb.
    Wat betreft de prikkertjes: dit is mijn allereerste Flash-bestand. Ik heb de basis gedownload van een van de vele Flash-sites en daar eigenlijk weinig aan gedaan. Gewoon omdat ik die kennis niet heb.

”i93Jeffrey”

Zo zie je maar weer dat je met iWeb een erg professionele website kan maken!

Citaat uit een flauwe mop: “Ik heb dan wel een kleintje, maar ik wil wel ruiken als een grote!”
    De standaard oplossingen in iWeb zijn natuurlijk om te huilen, maar als je er goed voor gaat zitten, kom je een heel eind.

”Ian83″

je bent dus wel een professional.

Die kan ik in mijn zak steken;)
    Ik heb al langer ervaringen in het ontwerpen van websites, maar niet met het bouwen. Mijn kracht ligt meer in het ontwerpen van uitingen op papier.

”Goevaertsben”

Het nadeel van Flash vind ik dat in je browser Back niet werkt en dat ie bij Refresh opnieuw begint. Daarbij heb ik totaal geen kaas van Flash gegeten.

”Goevaertsben”

…Verder is er op de beginpagina een lange scrolbalk

Oeps, foutje! Ik had even ruimte nodig, dus ik had de pagina hoger gemaakt. Vergeten terug te zetten, maar ik ga het vandaag oplossen.

”sypie”

Ik zou in iWeb de structuur een beetje aanpassen zodat je niet dit in de adresbalk krijgt: http://www.chrisenmachteld.nl/chrisenmachteld.nl/Wereldkaart.html maar http://www.chrisenmachteld.nl/Wereldkaart.html

Je hebt gelijk. Ik vind dat ook heel irritant aan iWeb, maar je kunt niet alles hebben. Ik heb meerdere sites onder iWeb gemaakt die ik allemaal vanuit iWeb uploadt. Gemak dient de mens, nietwaar? Ik denk dat ik daar maar van afstap. Iets meer werk, maar het oogt wel weer wat professioneler.

”jimeh”

In dit geval hoeft het ook niet, omdat de site alleen voor de genodigden is. Ik heb illustraties gemaakt, omdat ik zeker wil weten dat hij er op iedere browser/platform ongeveer hetzelfde uitziet. Anders zet ik teksten in de achtergrond en voeg ik Google Analytics toe.

”filenox”

Ziet er degelijk uit ja, wel érg traag.

Op het prikbord na, vind ik de snelheid wel meevallen (het prikbord draait onder me.com vanwege de reactiemogelijkheid).
    Ik heb alle illustraties zo klein mogelijk gehouden.

”wessol”

en dat allemaal ook in iWeb:O!

Ja, allemaal in iWeb:)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg veel informatie haal van deze sites:
    http://www.rowan-cottage.co.uk/
    http://web.mac.com/catucker/InsideOutside/iWeb.html
    Deze sites zijn echt mijn tip van de dag!

”S.

…Waar ik alleen niet zo van onder de indruk ben is het kleur- en fontgebruik. Vooral de achtergrondkleur is niet zo geslaagd.
    En het lettertype vind ik niet zo fijn lezen. Bovendien is het soms wat klein (lijst op pagina prikbord). Daarnaast is het wel heel zwart, maar dat laatste heeft echt te maken met mijn persoonlijke voorkeuren.

Grappig dat de meesten zoveel problemen hebben met de achtergrondkleur. Ik ga het nog eens overwegen, maar alles is gebaseerd op de trouwkaart die niet door mij ontworpen is.
    Kleurgebruik en fontkeuze is verder heel persoonlijk.
    Maar wat vind je zo zwart? Er zit toch niet zoveel zwart in???

Nogmaals mijn dank voor de positieve reacties en de aanmerkingen. Zie je, jullie kunnen wel aardig zijn;)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”wessol”
    ”jimeh”

Toch wel… Wat wilde je Google anders laten indexeren? Die heeft vooralsnog geen tekstherkenning voor teksten in je plaatjes:)

Vandaar dat iWeb gelukkig ook het eea doet met ALT tags… Maar je moet toch echt tekst hebben die te indexeren valt voordat Google er echt iets mee kan.

Bijdrager
    MichMich

Seriously, als dit in iWeb is gemaakt: Respect!

”Goevaertsben”

Welkom in 2006.

Bijdrager
    Danny van Bakel

Willen = kunnen

Bijdrager
    11642
    ”Goevaertsben”

Welkom in 2006.[/quote]
    Bwaa, er zijn nog veel website in flash hoor. Meestal voor concerten of films.

Bijdrager
    MrPinda95
    ”Goevaertsben”
    ”Goevaertsben”

Welkom in 2006.

Bwaa, er zijn nog veel website in flash hoor. Meestal voor concerten of films.[/quote]

kunnen we ook weer ontopic praten, ga maar eens op de meest bekeken sites kijken, hier zul je héél goed moeten zoeken om een flash te zien.

ontopic:

mooie website! nooit gedacht dat het met iWeb zou kunnen :o

kijk eens naar deze site voor kleurgebruik: http://kuler.adobe.com/#themes/newest?time=30
    (deze site is in flash en ik vind hem machtig irritant)

Bijdrager
    Guido Cornet

Een reden voor mij om niet voor flash te kiezen is dat dit simpelweg heel traag loopt op mijn mac mini g4. Aangezien er nog wel meer mensen zijn die zo’n oude computer gebruiken is het dus niet handig voor ze navigeren.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.