18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Sitecheck: wordpress als CMS

Deze site heb ik gemaakt als voorbeeld project: http://dev.bos89.nl
    Originele site kan je hier vinden: http://www.benn.nl
    Gemaakt in WordPress.

Tips, opmerkingen, aanbevelingen en je oordeel zijn zeer welkom.

Martijn

Bijdrager
    HSL

zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit, alleen het kartelrandje rechts vind ik heel lelijk.

Geblokkeerd

Mee eens maar die heb ik snel even met de hand uitgesneden. Ik ben niet zo goed met fotoshop en het was maar als demo…

Bijdrager
    behappy

Okay daar komen de opmerkingen, ik kijk absoluut niet naar codering alleen naar vormgeving
    en wat ik het meeste mis is wat spanning, hij komt erg saai over. Op geen enkele pagina wordt ik geboeid om het te lezen.

Ten tweede
    Als ik de site in eerste instantie bekijk heb ik echt geen flauw idee wat dat benn is, terwijl ik in het origineel direkt weet dat het met iets met telecom te maken heeft

Ten derde
    Dat rode vlak aan de zijkant is erg lelijk gerafeld

uiteraard zoals ik al zei kijk ik alleen naar vormgeving en naar sfeer
    Ik hoop dat je wat aan de opmerkingen hebt

Succes en ik hou hem in de gaten

Bijdrager
    HSL

ik zou ook op de eerste pagina niet zoveel tekst zetten,
    hierdoor zullen veel mensen wegklikken.

Geblokkeerd

behappy: ik snap wat je bedoeld. Helpt het als is een header image gebruik wat aansluit op het bedrijf?

Bijdrager
    behappy

Misschien wel, en als je daar dan een subtiel klein animatietje inzet wordt het misschein nog interessanter

verder ben ik het ook met HS-L eens dat je op de beginpagina minder tekst moet zetten, en op de een of andere manier de lezer triggered om verder te lezen

succes

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik vond die oude wat sprekender, en die werkte dan zelfs nog met Frames ook…

Bijdrager
    kie_ken

Ik vind de oude ook stukken beter (op vlak van vormgeving). De nieuwe is inderdaad maar saai en het menu vind ik heel slecht geplaatst (waarom is het nodig om dat zo volledig in een hoek te duwen? Navigatie moet opvallen om gebruiksvriendelijk te zijn).

Misschien is het beter om alles compacter te maken (zoals bij de oude) in plaats van het uit te smeren over het volledige venster. En eventueel het menu in die rode band steken (misschien ook in Flash en meer interactief?)

Geblokkeerd

Ik heb zoals aanbevolen minder tekst op de voorpagina gezet en het kartelrandje weggewerkt. De opmerking van kie_ken kan ik niet plaatsen: het menu is op de nieuwe site toch helemaal niet in een hoek gedrukt? Dat was juist op de oude het geval. En wat bedoel je met het uitsmeren over het hele venster? Dat gebeurd toch helemaal niet? Hij is maar 700px breed.

Bijdrager
    behappy

Ik heb zo’n vermoeden dat kie_ken de sites door elkaar haalt

@ mstegink ik vind het er wel al beter uit zien vergeleken met gisteren

Misschien is het ook slim om duidelijk te maken op welke pagina je bent. Dus op het moment dat je op een knop klikt dat die knop opgelicht is, of een andere kleur heeft

is het misschien ook een idee om op iedere pagina een iets ander bovenbeeld te hebben, wel hetzelfde beeld maar misschien een andere uitsnede?

suc6

Bijdrager
    hansenonline

misschien kan je het rood wat minder fel maken en de blur van het het rechter gedeelte halen.
    verder ziet het er stukken beter uit dan het origineel.

Geblokkeerd

Een ander beeld op elke pagina heb ik ook over gedacht en ga ik zeker nog doen. Moet ik alleen eerst wat beelden verzamelen:)

Oplichten van de knoppen vindt ik ook een goed idee maar dat lijkt nooit te werken. Aan de titel op de pagina kan je het meestal ook zien. Ik zal er nog eens naar kijken.

Geblokkeerd

Hi hi, het rood is de kleur van hun huisstijl. Maar misschien kan ik de scherpte er af halen zonder te erg af te wijken. De blur heb je gelijk in maar daarvoor heb ik wat hulp nodig van iemand die wel met photoshop overweg kan.:)

Bijdrager
    behappy

Als ik jou was zou ik er ook rekening mee gaan houden dat ze die kleine banners op hun site rechtsonder er ook weer in willen hebben! :-S

Bijdrager
    behappy

Misschien is het ook een idee om de begintitels op iedere pagina niet rood te doen maar grijs, dat maakt het ook wat strakker en stijlvoller

Bijdrager
    kie_ken

Ik heb zo’n vermoeden dat kie_ken de sites door elkaar haalt

Inderdaad:mrgreen:

Bij de nieuwe (de échte nieuwe) mis ik wel wat animatie. Die flashanimatie bij de oude (de échte oude) aan de linkerkant vond ik wel boeiend. Misschien kan je dit toepassen bij de nieuwe (de échte nieuwe) boven het menu?

Geblokkeerd

Valt niet tegen voor een demo site. Openstaande comments zijn nog:
    – Begintitels niet in rood
    – Animatie toevoegen
    – Actieve pagina weergeven
    – Banners toevoegen
    – Blur op logo weghalen

Dank voor de comments!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.