30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan.

[sitecheck] website voor kennis

Ik heb de volgende website gemaakt voor het bedrijf van een goede kennis. Het ging het bedrijf er vooral om dat ze gevonden konden worden op internet.

Bijdrager
    HSL

afschuwelijke website, lijkt alsof hij uit 1994 komt.

Misschien terug naar de tekentafel?

met frames werk je je zelf wat zoekmachines betreft alleen maar tegen,
    ik zeg (x)html + goede css en dan kom je een stuk verder.

HS-L

Bijdrager
    freshface

Ik vindt de site chaotisch.
    Pas ook je titel eens aan in het eerste bericht zodat het duidelijk is om welke site het gaat.

Bijdrager
    AppleFlap

Ik wil niet lullig doen, maar:

[*:247f8c5e18] Het ziet er helemaal niet professioneel uit, wat wel de bedoeling is voor een bedrijf
      [*:247f8c5e18] Die zwarte letters bovenin: “Een parketvloer koop je niet op internet, die koop je in de showroom.”, die zou ik vervangen door dat logo eronder + adresgegevens en kleiner maken.
      [*:247f8c5e18] De kleuren zijn niet mooi
      [/list:u:247f8c5e18]

En nog wel wat dingen ;). Ik zou toch eens wat meer kijken hoe de meeste bedrijfswebsites in elkaar steken :).

Frames: weglaten! Sorry maar dat is pas zoekmachine-onvriendelijk;)

Bijdrager
      Daan.

Ok dat is duidelijk, terug naar de tekentafel.
      Bedankt voor de eerlijke reactie’s.

Het moet zo simpel/functioneel mogelijk blijven allemaal.

—–
      De kleuren zijn niet mooi
      —-
      Tja de kleuren zijn niet mooi, daar kan ik weinig aan doen. Zijn de huiskleuren van het bedrijf.

Verder, het valt mij alles mee hoe zoekmachines met frames om gaan.
      <NOFRAMES> tag doet wonderen.

Bijdrager
      MacBeer
      ”Daan.”

Tja de kleuren zijn niet mooi, daar kan ik weinig aan doen. Zijn de huiskleuren van het bedrijf.

Dat is jouw probleem.. jij bent de ontwerper. Vaak moet je een site maken voor een bedrijf dat een huiskleur heeft alsof het door een chimpansee ontworpen is. Da’s even slikken. Maar ook een uitdaging om hier iets heel moois van te maken, zelfs met een troeplogo.
      Dat is je werk.

Trek dit soort opdrachten naar je toe! Oftewel, doe wat jij het liefste doet. Wel uiteraard conform de briefing maar maak dit een persoonlijke uitdaging: hoe kan ik hier een ongelooflijk goede site van maken?

Bijdrager
      Rickje

Helemaal boven in het venster staat “Tropic Parket: Van boom tot parketvloer”
      Ik dacht dat het om een spreekbeurt ging en hier wordt uigelegd hoe dat hele proces in zijn werk gaat.

Ik zou ook duidelijke buttons maken. Zo als je hier op Macosx.nl ook hebt. Zoals “Voorpagina, Artikelen, Muziek” op jou site misschien iets van “Voorpagina, Wie zijn wij?, Wat doen wij?, Prijzenoverzicht etc, Contact”

(Sorrie dat je dit ook van mij moet horen maar het zit in me bloed, ontwerp, design. me pa deed het ook ;))

Suc6 verder:)

Bijdrager
      teddibeer

Met de kleur oranje en de natuurlijke kleur van parket kan je best wat moois maken. Doe je best…!

Bijdrager
      freshface

http://www.schrijnwerkerij-dieleman.be ben ik aan bezig voor een schrijnwerkerij, ook met oranje in de huisstijl.

Bijdrager
      computer space

Een erg stomme zin :P:

Een parketvloer koop je niet op internet, die koop je in de showroom

Wat doe je dan met een website;-)
      Ook staat er tekst achter de flash, die je dus niet kunt lezen (Firefox mac)

AUW!
      Die diashow is ook heel ENG!

Off-topic @ konijn:

”konijn”

http://www.schrijnwerkerij-dieleman.be ben ik aan bezig voor een schrijnwerkerij, ook met oranje in de huisstijl.

Ik zou de muziek standaard uitzetten. Altijd irritant als iemand door mijn iTunes begint te fiedelen. Verder mooie site:D

Bijdrager
      formulefan

ik zou van de disclamer een soort stamboom maken. Dat is iets duidelijker als je iets zoekt op de website.
      Zoiets als dit

Bijdrager
      freshface
      ”formulefan”

ik zou van de disclamer een soort stamboom maken. Dat is iets duidelijker als je iets zoekt op de website.
      Zoiets als dit

Stamboom bij disclaimer?

Bijdrager
      chatsmit

Als ik het goed begrijp is dit je eerste website? Ik wil je dan de tip geven om goed te beginnen met website’s bouwen (iig geen frames gebruiken en de juiste software te gebruiken). De verplichte kleuren vind ik opzich niet lelijk, maar je hebt geen design gemaakt. Ga in Photoshop lekker knutsellen om tot een leuk design te komen, met in je achterhoofd rekening houdend met de (on)mogelijkheden die je hebt mbt je HTML kennis.

Bijdrager
      formulefan
      ”konijn”
      ”formulefan”

Zoiets als dit

Stamboom bij disclaimer?

ik bedoelde de sitemap. Sorry voor de fout.:oops:

Bijdrager
      computer space
      ”formulefan”

Zoiets als dit

Disclaimer?
      Ik zie er zowel op de parketsite als de schoolsite geen. Klopt die link van OSG Erasmus wel?

Bijdrager
      formulefan

kijk ff hierboven.

Bijdrager
      Daan.

Bedankt iedereen.

Bijdrager
      Daan.
      ”konijn”

Mooi gedaan, zo ver met flash ben ik helaas nog niet.

Maar ik ga eens zoeken naar creatief met oranje.

Bijdrager
      chatsmit

Ik vind “Tropic Parket: Van boom tot parketvloer” een erg vreemde slogan! Het spreekt het dilemma aan van een mooi parket in je huiskamer wat ten koste gaat van de tropisch oerwoud. Het zou toch ook vreemd zijn als macdonald’s de slogen had: “Van plofkip tot hamburger” ? Of begrijp ik hem verkeerd?

Bijdrager
      MacBeer
      ”konijn”

Dit is een zeer interessant studie-object Daan. Kijk eens hoe konijn met het oranje is omgesprongen. Flash en techniek, da’s voor jou niet belangrijk.
      Oranje is opzich helemaal geen foute kleur. Maar zoals jij het hebt gebruikt gaat het mis.

Een heel handig hulpmiddel kan zijn een site als colourlovers waar je toch verassend handige kleurcombinaties kan vinden die op het web heel goed werken.

Bijdrager
      Rickje
      ”chatsmit”

Het zou toch ook vreemd zijn als macdonald’s de slogen had: “Van plofkip tot hambruger” ? Of begrijp ik hem verkeerd?

Hahahaha:P
      Leuk verzonnen

Toevallig is het “i’m loving it” :wink:

Bijdrager
      computer space
      ”Daan.”

Ook staat er tekst achter de flash, die je dus niet kunt lezen (Firefox mac)

Dan moet ie er wel helemaal achter staan. Nu piept ie er onder vandaan.

Nog meer parketsites :P:
      http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=952607

Bijdrager
      iPod Jimmy

Ik vind die rondleiding wel leuk, vandaag van mij geen negatieve dingen , die heb je wel gehoort…

Bijdrager
      iPod Jimmy
      ”MacBjorn”
      ”konijn”

Dit is een zeer interessant studie-object Daan. Kijk eens hoe konijn met het oranje is omgesprongen. Flash en techniek, da’s voor jou niet belangrijk.
      Oranje is opzich helemaal geen foute kleur. Maar zoals jij het hebt gebruikt gaat het mis.

Een heel handig hulpmiddel kan zijn een site als colourlovers waar je toch verassend handige kleurcombinaties kan vinden die op het web heel goed werken.

Tsja en ColorMatch 5K

Bijdrager
      freshface
      Bijdrager
      KarelWillem

ERG lelijk als je een kop begint op deze manier:

Een parketvloer koop je niet op internet, die

Beter is dan natuurlijk deze verdeling:

Een parketvloer koop je niet op internet,
      die koop je in de showroom

Daarbij is de aanhef
      Goedemiddag, welkom op de website van Tropic Parket
      een beetje knullig.

Wij weten ook wel dat we op een website ronsnuffelen.
      Gewoon ‘Welkom’ of ‘Welkom bij Tropic Parket’ zou beter zijn.

Bijdrager
      MacBeer

Teksten, logo’s en ‘slagzinnen’ worden vaak door de klant aangeleverd. Hier heeft de website-ontwikkelaar niets mee te maken.
      Klant is verantwoordelijk voor de inhoud, webdesigner voor de site.

Klanten worden niet graag bekritiseerd op hun logo’s en teksten door webdesigners. Dat zijn vaak heilige huisjes waar de vrouw van de baas heel goed over nagedacht heeft…:|

Bijdrager
      TomvK
      ”KarelWillem”

ERG lelijk als je een kop begint op deze manier:

Een parketvloer koop je niet op internet, die

Beter is dan natuurlijk deze verdeling:

Een parketvloer koop je niet op internet,
      die koop je in de showroom

Daarbij is de aanhef
      een beetje knullig.

Wij weten ook wel dat we op een website ronsnuffelen.
      Gewoon ‘Welkom’ of ‘Welkom bij Tropic Parket’ zou beter zijn.

Op de site staat als aanhef, goedeavond. Ik begrijp niet waarom? bezoeken mensen alleen ’s avonds de site?

Bijdrager
      computer space
      ”KarelWillem”

Daarbij is de aanhef
      een beetje knullig.

Er staat nu wel keurig goedenavond :P
      Zou het ook kloppen in de VS of zo?

Bijdrager
      iPod Jimmy
      ”konijn”

en http://www.colorschemer.com

Allemaal op http://www.freshface.be/bookmarks (van konijn)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.